Virtuele vechtersbazen, opgelet. Het zou kunnen dat je in de nabije toekomst naast Tekken, Mortal Kombat en Street Fighter nog een andere klassieke knokfranchise mag verwelkomen op het moderne strijdtoneel. Midori, een leaker die wel vaker met accuraat nieuws rond uitgever SEGA komt aanzetten, meldt namelijk een reboot van Virtua Fighter.
De game wordt mogelijk niet ontwikkeld door Ryu Ga Gotoku Studio, het team achter Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown. Wel zouden er mensen die al eerder aan de franchise gewerkt hebben betrokken zijn bij de ontwikkeling. De reboot zou zowel singleplayer- als multiplayerelementen bevatten en zich richten op casual én hardcore spelers.
Dat klinkt als iets om naar uit te kijken, niet?
“A Virtua Fighter reboot is in development[, though not] by RGG Studio. It is being developed by staff from [the] latest Virtua Fighter games. There are single player and multiplayer elements that are targeting casual and core players including competitive players.”
SEGA werkt momenteel aan reboots van diverse franchises en hoewel er vijf reeds zijn aangekondigd zou er meer in de pijplijn zitten. Dat maakt dit gerucht erg plausibel, al is het natuurlijk afwachten tot SEGA met een officiële aankondiging komt.
And here we go again. Ik blijf het zeggen. De huidige consoles vallen echt zwaar tegen. Deze generatie consoles mag gerust remake/remaster/rebooth genoemd worden. En dat van iemand die 2 van de 3 huidige consoles in huis heeft. Merk dat ik er steeds minder enthousiast van word, maar dat kan ook (deels) aan iets anders liggen, zoals leeftijd.
@Anoniem-3396: Snap je probleem met een remaster of rebooth niet. Neem nu RE3, die game leek totaal niet op het origineel “was een totaal andere game”.
@Anoniem-5023: Final Fantasy 7 Rebirth lijkt ook totaal niet meer op het originele FF7.
Er zijn zo ontzettend veel games voor de PS5, snap ook het probleem met de remakes en remasters niet. Lijkt wel of een aantal gamers het anderen niet gunnen.
Lekker makkelijk joh
Mk hoort niet in dat rijtje. Tekken en SF fanaten spelen dat niet. Just saying
@Anoniem-3605: Wat moet ik jou of andere gamers niet gunnen? De uitgevers blijven het toch wel maken zolang het winst oplevert. Dat doet het blijkbaar dus vandaar al die remasters en remakes. Ik game al sinds de originele Nintendo maar ik wil die nostalgische games laten voor wat ze waren/zijn.
Waarom ik het niets vinden is omdat het echt nieuwe games/ip’s in de weg zit. Ieder zijn/haar ding natuurlijk maar ik zelf had liever gezien dat de ontwikkelaars zich met echt nieuwe toffe sh*t bezig hielden.
@Anoniem-3927:
Kun je ook met bewijs komen dat het nieuwe IP´s in de weg zit, of is dit iets wat je alleen maar vermoedt?
Neem het voorbeeld van Final Fantasy wat hier genoemd wordt. Er komen dusdanig veel FF’s uit dat het niks in de weg zit.
Het is een genot om Final Fantasy 7 in 3 delen te mogen spelen. Als je ziet wat voor content er is toegevoegd dan kun je echt spreken van 3 nieuwe games.
Er komen zo bizar veel games uit, maar het is natuurlijk lekker makkelijk om af te geven op de remasters/remakes.
@Anoniem-3396: Ik snap je punt, maar in dit geval zou het toch gewoon gaan om een nieuw deel? Een gebrek aan lef en creativiteit in de game industrie zien we toch al jaren? In de jaren 1980 in arcades kwamen developers pas echt met bizarre en vernieuwende concepten voor games, maar goed in die tijd ging het ook wel echt om heel andere budgetten en veel kleinere teams. Ik vind het ook wel eens jammer hoor, maar dat is de prijs van het feit dat de game industrie zó groot is geworden.
@Anoniem-4333: Wanneer je x aantal developers hebt en een x budget. En je moet dan aan een remake werken van de grote baas, dan blijft er toch minder man en budget over om aa een echt nieuw spel te werken of ben ik nou gek?
En FF7 steeds erbij halen is ook best zwak. Dat spel is inderdaad een soort van semi remake want heeft meer/andere verhaallijn dan het origineel maar nog steeds deelt het een behoorlijk stuk met het origineel. Kom op man, je ziet toch zelf ook dat het een easy moneygrab is. Ze hoeven in de meeste gevallen amper iets aan het verhaallijn te veranderen. De karakters zijn er. Script etc. Alleen nieuwe textures en mechanics. Tuurlijk het is niet zooo makkelijk om een remake in elkaar te flatsen maar wel tig keer makkelijker dan een nieuw spel vanaf scratch maken.
En nogmaals, de een is er gek op en kan er niet genoeg van krijgen, maar ik absoluut niet. Een zeer slechte trend naar mijn mening.
@Anoniem-3524: Je weet toch wel dat je hier zit te klagen op een mogelijke reboot van een fighting game franchise? Dat is vrijwel exact hetzelfde als een nieuw deel in de serie. Alsof er ook maar iemand is die weet wat de storyline van Virtua Fighter is (als die een storyline heeft überhaupt).
En jij noemt remakes lui? Een remake zoals Resident Evil of Final Fantasy (ja ik haal hem er toch weer bij) is verre van een cash grab. Ja het verhaal hebben ze al klaarliggen, maar er zit meer druk op een remake van een enorme game als Resident Evil of FF dan een nieuwe IP. Als ze die niet perfect maken dan krijgen ze een enorme fanbase op hun dak. Kijk maar naar de Silent Hill 2 remake. Ik vind het er goed uitzien, maar in comments op Youtube maken ze letterlijk allemaal gehakt van die game. Dat zal de developers niet goed doen kan ik je zeggen.
Dat je dus iets nieuws wil…prima, maar die komen nog steeds. Sterker nog, die remakes zorgen ervoor dat ze meer geld verdienen om een nieuwe game te maken. Moet je voorstellen als Square Enix alleen met games zoals Forspoken zou komen. Ik geloof oprecht dat ze daar moeite in hebben gestoken maar die game heeft flink gefaald. Dan speel ik liever een remake van een game die ik wel leuk vind. Het is vind ik ook een goeie manier om toppers van vroeger aan een nieuwe generatie voor te stellen. Ik ben het wel eens dat een Last of us remake bijvoorbeeld nogal overbodig was.
@Anoniem-4556: Nouja, ik ben juist fan van SF en MK. Totaal niet van Tekken 😛
@Anoniem-3524: Sorry, maar als je aankomt met dat de 3 nieuwe delen voor Final Fantasy 7 een easy moneygrab is dan neem ik je niet echt serieus.
Meen je dat nu echt? Er komt ontstellend veel kijken bij die 3 nieuwe delen. Dit 2e deel van de trilogie is niet voor niets 150GB in grootte.
Als je het wilt hebben over een easy moneygrab dan is de remaster van The Last of Us 2 dat meer. Dat hadden ze beter anders kunnen aanpakken, mee eens. Maar ook daar doet de ontwikkelaar iets voor gamers: het laat verwijderde scenes spelen en het zorgt voor een extra mode alsook een verbeterde fps.
Niet alles is of goed of slecht, er is ook een grijs middengebied. Maar alle remasters/remakes onder slecht laten vallen is juist veel te ‘easy ‘ imo.
Er zijn momenteel 633 games voor de PS5 uit, daarvan zijn er 28 remakes oftewel 5% van het aanbod.
Remakes zijn interessant voor ontwikkelaars omdat iets waar je bv. 10 jaar geleden aan hebt gewerkt, opnieuw kunt bekijken en benaderen met meer kennis en ervaring. De ontwikkelaar krijgt een 2e kans voor een aantal afwegingen die het eerder moest maken vanwege hardware beperkingen.
Dus om te stellen dat dit alleen maar een pure moneygrab is, is veel te makkelijk oordelen.
@Anoniem-3524: “Ze hoeven in de meeste gevallen amper iets aan het verhaallijn te veranderen. De karakters zijn er. Script etc. Alleen nieuwe textures en mechanics.”
Duidelijk nooit FF7 gespeeld als je denkt dat er alleen nieuwe textures en mechanics hoeven te komen. Characters zijn er bij gekomen. Waarom denk je anders dat FF7 in 3 delen wordt opgeknipt. De eerste 2 delen zijn 250GB in totaal. Rebirth heeft ook een nieuwe storyline, er zijn spelerskeuzes bijgekomen, de summons hebben hun eigen upgrade levels, nieuwe characters.
Ook deel 1, Remake, is niet zomaar een her vertelling van het verhaal van de originele game. In plaats daarvan verandert het de eerste paar uur van dat verhaal in een enorme JRPG op zichzelf, waarbij ideeën worden uitgebreid en zelfs een paar nieuwe worden toegevoegd.