Dit jaar gaat de Assassin’s Creed franchise dan eindelijk naar Japan met de release van Assassin’s Creed Red (al weten we eigenlijk niet steeds niet wat de officiële titel zal worden). Informatie is schaars, maar Tom Henderson van Insider Gaming is hier om wat verse geruchten te verspreiden over wat we kunnen verwachten.
Zo leren we bij dat Assassin’s Creed Red twee speelbare protagonisten zal hebben (Naoe en Yasuke) en gebruik zal maken van een verbeterde versie van de Anvil Engine, die ‘Anvil Pipeline’ zou gaan heten. Alle studio’s die aan de franchise werken, zouden met deze nieuwe engine vlotter kunnen samenwerken. Die nieuwe engine impliceert ook een nieuw parkour-systeem, nieuwe animaties, dynamisch weer, etc. Kortom: een grote (grafische) ‘leap of faith’ vooruit voor de franchise.
De combat zou te vergelijken zijn met Assassin’s Creed: Valhalla, maar dan een stuk bloederiger en met meer onthoofdingen – die waren er in Valhalla trouwens ook al in overvloed . Een ander element dat Red zou overnemen uit de genoemde game, is het bouwen van je eigen basis. Ook dit keert in een verbeterde vorm terug, al weten we hier nog niet heel veel over.
Volgens andere geruchten zou Assassin’s Creed Red onthuld worden in mei, met een releasedatum ergens in november. Even afwachten dus en we weten of dit klopt!
Belangrijkste is dat het niet zo repetitief wordt zoals zn voorgangers.
Ik ben benieuwd naar de beelden van deze game.
Als de engine een mooie stap vooruit gaat maken, net als de Snowdrop engine, is dat goed nieuws. Ben benieuwd naar de eerste beelden!
Dit klinkt goed, veel slechter dan Mirage kan het in ieder geval niet worden.
Jammer dat de combat min of meer Valhalla combat gaat zijn dat is nogal meh. Wel benieuwd hoe de game eruit gaat zien.
Dit klinkt als prachtige muziek in de oren. Erg goed nieuws dit.
@Anoniem-9680: “Belangrijkste is dat het niet zo repetitief wordt zoals zn voorgangers”
Eens, meer afwisseling graag.
De voice acting mag ook wel eens aangepakt worden.
@Silencer: De combat in Mirage was pas dramatisch, dus dit moet haast als een verademing voelen.
Wat ik vooral hoop via dat het net als Odyssey en Valhalla rijkelijk gevuld is met sfeervolle en variërende content.
@Anoniem-3076: “De combat in Mirage was pas dramatisch, dus dit moet haast als een verademing voelen”
Dat geluk hebben ze. Slechter dan Mirage kan dit haast niet worden 😉
@Anoniem-9680: “Belangrijkste is dat het niet zo repetitief wordt zoals zn voorgangers”
Het grote minpunt van de laatste games. Constant hetzelfde doen.
VET!! nu al zin in!!
@Anoniem-9680:
Dat mag al sinds AC2.
Ik vond de allereerste 2 delen best tof. Heb ze met plezier (uit)gespeeld. Daarna ben ik de interesse verloren. Het voelde bijna als Fifa. Ieder keer dezelfde gameplay met minimale verschillen. Althans dat idee had ik als casual AC speler. Maar zal dit nieuwe deel wel weer een echte kans geven. Vooral vanwege de nieuwe engine. Ik ben benieuwd naar de eerste gameplay beelden.
@Anoniem-2953: AC games voelen aan als lopende band werk.
“We hebben weer een AC game nodig”.
“Prima joh, dan maken we er toch weer eentje”
Ik hoop echt dat ze wat meer moeite in Red steken want de setting vind ik fantastisch.
Hoop eindelijk n keer op n goede game van Ubi. Die iedereen weg blaast. Dat is lang geleden. 360 tijd. Is wel matig wat ze uit brengen nu.
@Anoniem-9821: Misschien is Prince of Persia niet helemaal jou ding. Maar ik vond die laatste Prince of Persia echt van bijzonder hoge kwaliteit.
@Anoniem-9821: The Lost Crown. Fantastische game vind ik.
Vindt dat hele rpg maar niks
Niet passen in een action
-stealth franchise
requiescat in pace Assassin’s creed
Ben benieuwd! Maar weer een spel dat ik pas kan spelen als mn kids in bed liggen 😉
Als de quests en side quests net zo variërend zijn als Valhalla ben ik al blij
@Anoniem-3966: Een RPG is niets mis mee vind ik. Als de game maar niet zo repetitief is als de laatste AC games.
@coola:
Kwa Odyssey volledig met je eens. Valhalla vond ik best kaal en eentonig zeker gezien de grootte (verder vette game hoor). Vond de site queests vele malen mooier in Odyssey.Vooral door de keuzes in dialoog, vind ik meerwaarde hebben voor het gevoel invloed te hebben op de missies ook al heeft het daadwerkelijk weinig invloed erop. Voegd meer toe aan de beleving vind ik
slechter dan mirage kan het niet worden,toch? toch?
dynamisch weer klinkt supergoed,hopelijk weer dialoogopties als in odyssey,vechtsysteem moesten ze implementeren van origins en of odysey en neit van valhalla,was tien x niks,alleen de finishing moves waren vet. hopelijk word de skilltree niet zoals in valhalla,datwas echt een mess,onoverzichtelijk.
-beetje de laatste hoop van ubifail met deze game,want de franchise die is gruwelijk
@Anoniem-1400:
Odyssey doet het allemaal net iets beter. Maar de content in Valhalla is ook heel erg variërend.
Als je t hebt over herhaling dan is AC 1 nog steeds winnaar hoor.. saaie game. Mirage was een best aardige game. Zie t wel als een soort uitbreiding.
@Anoniem-205: Unity had veel betere combat inplaats van de witcher combat kloon
@Anoniem-4463: Herhaling heeft elke game wel. Maar de laatste AC games waren daardoor gewoon niet leuk meer. Constant hetzelfde doen, geen enkele variatie dat gaat snel vervelen.
@Anoniem-6908: slecht? Ge weet toch da ze hadde gezecht een stap terug naar de originele ac games