Aspyr Media bracht op 14 maart de Star Wars: Battlefront Classic Collection uit, maar die release is allesbehalve soepel verlopen. Op Steam heeft de game overweldigend veel negatieve reviews en dat is voornamelijk te danken aan gebrekkige servercapaciteit.
De ontwikkelaar heeft hier een fout gemaakt door slechts drie servers beschikbaar te hebben met per stuk ruimte voor 64 spelers. Met veel meer kopers die vervolgens niet online konden, raakte men gefrustreerd. Opmerkelijk, want je zou verwachten dat er wel iets meer servers beschikbaar zouden zijn.
Daar komt nog bij dat de game ook te maken heeft met performance issues. Niet best, maar de ontwikkelaar heeft nu zijn excuses aangeboden en heeft aangegeven dat ze sinds de release hard werken aan het brengen van oplossingen.
“At launch, we experienced critical errors with our network infrastructure. The result was incredibly high ping, matchmaking errors, crashes, and servers not appearing in the browser.
Since launch, we’ve been working to address these issues and increase network stability, and we will continue our efforts until our network infrastructure is stabilised to prevent further outages.”
Na de 2e patch van 17 gig is de online ervaring stukken verbeterd. Maar vandaag had ik wel brick op de ps5 tijdens het spelen van de game, oftewel mijn ps5 liep vast, groen scherm en geen stroom meer. Ik moest een reset doen. Dat was wel ff spannend. Gelukkig doet ie het nog.
Ik heb echt het idee dat ontwikkelaars in elkaars stront gaan staan, hoe kun je na zoveel shit launches nog voor elkaar krijgen om zelf een titel zo af te laten gaan, een titel dat nota bene zichzelf verkoopt, 3 servers voor een “online” game en shit bugs en glitches die niet eens in het origineel zaten.
60GB Tjaa.
@Anoniem-248: EA is klaar. Management heeft inmiddels zoveel geld het boeit ze niet meer. Helemaal als mensen hun games blijven kopen.
Er is geen honger om een goed product op de markt te brengen. Al jaren niet.
Helldivers 2 en Baldurs Gate 3 biedt waarde voor het geld. Zo zijn er wel meer independent studio’s die het veel beter doen.
Hoewel ik moet toegeven dat de Japanse studio’s het de laatste tijd ook geweldig doen. Capcom brengt jaren uitstekende games, Final Fantasy 7 Rebirth is gewoon geweldig, Yakuza series is groter dan ooit … Het kan dus wel. Maar met EA, Ubisoft en Activision/Blizzard ben ik klaar mee
@Silencer: het is 30 gig, die 60 gig heeft te maken met ps4 en ps5 bij elkaar in 1 pakket. Maar nog is 30 gig te veel.
@Anoniem-5319: mee eens, maar deze komt niet van EA. Het is Aspyr, de overtreffende trap van shit. Daar kan EA nog een puntje aan zuigen. Bij EA maken ze de game nog enigszins beter, bij Aspyr reageren ze niet en als ze dat wel doen dan maken ze beloften die ze niet nakomen. Ze doen daar helemaal niks.
@Anoniem-248: mooie is dat origineel iets van 17 gig was of zo en deze dan 60 hoe the fuck hebben ze dit voor elkaar gekregen echt bizar…..
@RobanosSmatros: origineel was 3gb op de xbox, nu zijn beide games 30 gig op de ps5, 30 gig op de ps4 en 30 gig op de switch. Wat ik had begrepen is dat ze AI hebben gebruikt voor de hogere resolutie omgevingen. Harde data dus.
@Anoniem-4467: ik bedoel 3 gig per game op de xbox. Nu op de series x is het ongeveer 4 gig per game volgens mij
@Anoniem-4467: de vraag is echter waarom de switch 30 gig nodig heeft, die heeft gewoon 1080p of 720 p
@Anoniem-9310: en dan bedoel ik ook weer de originelen op de series X. Sorry, ik ben een beetje warrig vandaag.
At launch, we experienced critical errors with our network infrastructure.
-precies dat, ze hebben het niet getest. bewust.
Wacht dan gewoon ff met een spel uitbrengen tot deze wel correct werkt.
Moest ik eens proberen op mijn werk om het halfbakken af te maken en niet werkend. En naderhand zeggen, ok ik ben klaar! Mag ik mijn geld? Tot ziens!
Tja… T begin was niet best maar. U gaat t gewoon hoor haha. Leuke game. Alleen nog effe 100 tickets per game omhoog brengen naar 200 ofzo, nu er 64 spelers in 1 potje zitten, als iedereen 2x dood gaat ongeveer is t al game over… Dus effe dat fixen.
@Silencer: PS5 niet? 24GB
@stefan52a: huh, echt? Bij mij 30 gig. Heb je ook die update van 17 gig gedaan?
Het is me opgevallen dat de laatste update voor ps5 voor een hoop problemen zorgt met me ps5. Hij is al 2x compleet vast gelopen sinds de update. En echt meteen na de update al.