Fans van de Test Drive-franchise hebben jaren moeten wachten op een nieuw deel, maar sinds 12 september ligt Test Drive Unlimited: Solar Crown na jaren van ontwikkeling eindelijk in de schappen. Helaas is de game niet erg goed ontvangen bij release. Zo waren er nog veel problemen aanwezig en er is dus genoeg werk aan de winkel voor de ontwikkelaar. Er werd ook gesproken over compensatie door de ontwikkelaar voor de beroerde launch enige tijd geleden.

Afgezien van de compensatie moet er natuurlijk gewoon het één en ander aan problemen verholpen worden. Om die reden is nu de eerste grote update voor de game verschenen. Zo worden onder meer de serverproblemen opgelost, zijn er talloze optimalisaties doorgevoerd en is een berg bugs uit de wereld verholpen. Hieronder kan je bekijken wat ontwikkelaar KT Racing heeft aangepakt in deze update.

Changelog (all platforms)

Servers/Networks

  • Significant server/network improvements: fixed login errors, lobbies and races disconnections, save issues & other specific server-related problems.
  • Fixed issue where meeting points and POI discovery were not saved

 Performances/Stability

  • Stability improvements (fixed various crashes and freezes)
  • Performances improvements (increased global framerate while maintaining the same graphics quality)

Graphics/Interfaces(UX/UI)

  • Added Master setting in graphical options
  • Fixed graphical tearing issue
  • Fix some cases of bad rendering in virtual garage when accessing pause menu
  • PC Only: Removed displayed menus when enabling Nvidia Ansel
  • Fixed various Live Events UI issues
  • Fix a few “NoLoca” issues
  • Fixed wrong display of turbo on the HUD.

Audio

  • Improved environmental sounds
  • Fixed incorrect audio in some languages

Compatibility

  • Improved support for peripherals (steering wheels, shifters, etc.)
  • Improved support for ultra-wide monitors

Misc

300+ miscellaneous minor bugfixes
  • Resolved cases of hardlock after the first race of the onboarding
  • Fixed ELO not decreasing when abandoning ranked races
  • Fixed suspension issues on various cars
  • Prevented several cases where player could drive through NPCs in free roam
  • Fixed cases where AI would drive in the opposite way after finishing a race.
  • Improved pathfinding of GPS
  • Removed incorrect indication of a race at lvl 3 that should not exist.
  • Updated the price of special edition cars