We hebben nog niet veel gezien van Dying Light: The Beast, maar we weten wel dat het een minder groot avontuur zal worden dan je van de franchise gewend bent. De Poolse ontwikkelaar Techland heeft nu iets meer informatie gegeven omtrent de map.
Dying Light: The Beast neemt ongeveer 20 uur in beslag, dus zal het niemand verrassen dat de map van de game wat minder groot is dan van Dying Light 2. Franchise director Tymon Smektala heeft in een interview met GamingBolt gezegd dat hoewel de map niet zo groot is, deze wel veel gedetailleerder is dan die van het vorige deel. Hierdoor loont het veel meer om de omgeving te onderzoeken en dit zal voor extra speelplezier zorgen.
“Castor Woods is an intense, atmospheric setting – a rural, forested valley with few diverse biomes, ranging from national park to industrial areas. It’s smaller than the map of Dying Light 2 Stay Human, but it’s much more detailed, designed to make exploration rewarding at every turn.
There’s a strong emphasis on environmental storytelling, with secrets, hidden paths, and lore woven into the landscape, each part of the map handcrafted by our artists. There are lots of mysteries hidden in this world, some going back in many many years, and we hope players will find themselves immersed in this eerie, desolate world and will have fun discovering it.”
De map van Dying Light: The Beast zal ook geheel anders zijn dan vorige delen. Daar liep je namelijk hoofdzakelijk rond in een stad, maar dat zal nu niet het geval zijn. Zoals de naam al doet vermoeden is Castor Woods – de omgeving waar het spel zich afspeelt – een bosrijke omgeving. Toch zal dit niet ten koste gaan van waar de serie bekend om staat, namelijk de parkour gameplay.
“Parkour is central to the Dying Light franchise, so we knew we had to keep it even if the environment is different. The idea was that even if there are less structures, buildings to climb over and run through, we decided to make every one count – so there’s almost no buildings that you can just enter through the main door. To reach anywhere you need to use the agility of the main character.
On top of that we’re also adding an opportunity to drive vehicles and this helps to travel between areas which have a bigger density of parkour obstacles and opportunities. But no matter the form of transportation – either it’s by foot or by car – it’s still the dynamic traversal our fans like a lot, just adapted for this unique environment.”
20 uur is nog steeds flink. De meeste SP games tegenwoordig zijn dat niet eens. Of je krijgt vaak een uitgemolken ervaring. Het feit dat de map kleiner maar gedetailleerder is, is ook enkel en alleen positief. Ben benieuwd!
@Anoniem-779: Liever 20 uur genieten dan 100 uur je vervelen.
@Anoniem-6564: volledig mee eens.