Het zal waarschijnlijk niet aan je voorbij zijn gegaan dat PlayStation zijn 30-jarige bestaan viert. Zo zijn er speciale edities van de PlayStation 5 te koop (geweest) en je kan op dit moment veel games tegen een gereduceerde prijs aanschaffen. Sony heeft nu ook een video gemaakt om gamers te bedanken voor hun steun. Natuurlijk kan je deze video onderaan dit bericht bekijken.
Nadat een samenwerking met Nintendo door de mand viel, bracht Sony eind 1994 de PlayStation uit. Deze console werd meteen een groot succes en een opvolger kon niet uitblijven. Die kwam in 2000 op de markt en wederom had Sony goud in handen. De PlayStation 3 kwam in 2006 uit en had een zeer langzame start, doordat de console erg duur was.
Sony maakte niet dezelfde fout met de PlayStation 4 die in 2013 uitkwam en inmiddels op de tweede plek staat als meest succesvolle PlayStation console ooit. Nu kunnen we ons natuurlijk vermaken met de PlayStation 5 (Pro), die wederom zeer populair is.
https://www.youtube.com/watch?v=KkmonzpHVRg


Gisteren avond al paar keer bekeken. Heel mooi. Ben PS gamer sinds eind jaren 90.
Prachtig Sony.
Dankjewel.
Nu nog 30 euro game tegoed.
30 jaar, time flies…
Hmm, dat nieuwe thema gedoe van de PS5 werkte bij mij nog niet, hopelijk vandaag. Wel jammer dat het tijdelijk is.
@Anoniem-6975:
Hoezo?
Wat een tijd.
Bij Al mijn guide maten stond de psx, N64 en Saturn en de Xbox.
Op de ps1 warren het de 3d vechtgames.
En de Saturn voor de 2d spirt vechtgames.
Al die labels damm we worden oud.
Had wel wat meer verwacht bij een 30 jaar jubileum dan een zoveelste store sale die gelijk is aan de sales van afgelopen maanden..
Omdat ze Bloodborne laten zien met “It’s about persistance” denken sommige mensen dat dat een hint is dat er iets aankomt. Als in, persistance naar de vraag van de gamers, maar eerlijk gezegd denk ik dat niet. Ik denk gewoon persistance om door te spelen ookal ging je 10000x dood. Ik zie wel als er iets aangekondigd word.
Sony viert het 30ste jaar van PlayStation echt goed en for the players.
Ik ben ook playstation gamer ik vind geweldig ik heb alles gehad 1 2 3 4 en de 5 ik vind gewoon geweldig de games en zo ik vind gewoon een geweldig ding even de xbox gehad maar alleen teleurgesteld er over en toen maar een 5 gekocht en nu de pro kopen
@coola: Mag ik een teiltje, met je “for the players”. Iedereen weet zo ongeveer wel dat Sony alleen uit is op je geld, voor ons als vaste gamers hebben ze nog geen cent over. Ja nieuwe klantjes lokken met een eenmalige aanbieding. Jij en ik kunnen stikken. En de gereduceerde prijzen voor games in verband met het jubileum is toch ook weer een blamage.
Ja ik heb ps1 ps2 ps3 ps4 en nu ps5
Ps1 was het nieuwe 3d ervaring veel nieuwe goede games.
PS2 gouden tijden veel nieuwe goede games meer splitscreen multiplayer en online multiplayer was nieuw.
Was makkelijk om games te ontwikkelen toen nog veel vrijheid om games te maken.
PS3 ja weer vernieuwing van een chip systeem en een blueray speler was nieuwe ontwikkelingen maar duur toen die tijd
En iets verbeterde online gaming toen nog gratis bij concurrent niet zo was .
Maar begon de remake. Ook mooie tijd veel vermaakt
PS4 had meer kracht dan ps3 weer ander chip techniek mooiere games verbeterde online functie nadeel niet meer gratis online gaming is grotere games kwamen meer remake en nieuwe games van pc kwamen naar playstation toe.
Ja Ps5 nog stap verder SSD minder lange laad tijden +punt meer rekenkracht snelheid beter controllers lekker in handen ja ps5 is soort mini gaming pc voor mensen die playstation zijn gewend is het idiaal.
Terwijl xbox x meer kracht heeft vind ik ps5 iets beter mijn mening..
Nadeel is heeft dat ps5 veel remake heeft wat niet echt remake zijn .vaak zijn de games dan niet origineel meer en vaak verslechterd zijn. Alleen uiterlijk mooi gepoetst .
En vind jammer deze gen weinig splitsscreen offline multiplayer games zijn en minder op disc.
PlayStation is de beste! For the Players! Gefeliciteerd met de 30 jaar
@Anoniem-8979: de slogan for the players past nog steeds bij het huidige Sony.
Geen dank Sony. Jullie zijn bedankt om onze levens beter te maken. For the Players 4TP 4ever
@coola: 4TP 4ever
Houdoe en bedankt olé olé
Na PS2 is alles bergafwaarts gegaan met PS5 als dieptepunt.
Ze moeten het hebben van de fan boys.
Ik probeer de quiz te doen op de site maar lukt niet. Antwoorden blijven allemaal fout, iemand die weet de antwoorden? Alvast bedankt.
Beter socom uitbrengen