Shawn Layden is al enkele jaren vertrokken bij Sony, maar ook in zijn nieuwe functie bij Tencent Games blijft de beste man op de voorgrond van de gamesindustrie om zo nu en dan zijn mening te delen over het een en ander. Zo was Layden onlangs aanwezig in de podcast Kiwi Talkz, waarin hij wat uitspraken deed over de Nintendo Switch 2.
Sommigen vinden de naam van Nintendo’s nieuwste console namelijk wat saai, maar Layden begrijpt het volledig. De naam ‘Switch’ is zo’n begrip geworden onder gamers, maar ook daarbuiten, dat het dom zou zijn als Nintendo die naam laat vallen. Anderzijds heeft Nintendo dit natuurlijk eerder gedaan door een ‘U’ achter de ‘Wii’ te plakken en dat pakte wat minder goed uit.
“They’ve [Nintendo] created so much brand value in the word Switch, why would you mess with that?”
“Everyone respects Nintendo, they’re a competitor but you respect everything they’ve done to create this industry that now we all enjoy and love, so I think they’ll keep on keeping on and the way they do it, they’ve got the right people around it, the right attitude around it.”
“…they’ve been in this business a long time, they’ve seen all the peaks and valleys…they will continue to be successful”


“Betrokken bij Sony”. Ok jou nemen we dus niet serieus
@Anoniem-9406: Onder zijn leiding maakte hun first party studios alleen maar singleplayer blockbusters. Oa Horizon,God of War 2018 Uncharted 4 etc. Dus ik mis deze man bij Sony. Want ik ben er zeker van dat ze dan niet die belachelijke live service idioterie begonnen.
@Anoniem-9406:
Kinderachtig ventje, niemand neemt jou serieus.
@Anoniem-9406: VERtrokken bij Sony… *diepe zucht*
Ik ook
@Smaakmaker: idd die man was vele malen beter dan die Jim Ryan, gelukkig wordt hij vervangen ondertussen.
ik blijf het zeggen en herhalen, echt een gemiste kans dat Nintendo de switch 2 niet super Nintendo switch heeft genoemd.