Take-Two bevestigt nogmaals dat Grand Theft Auto VI eind dit jaar uitkomt

Rockstar Games en uitgever Take-Two Interactive hebben meermaals aangegeven dat Grand Theft Auto VI eind 2025 verschijnt. De ontwikkelaar heeft echter de reputatie om games uit te stellen, dus men moet telkens opnieuw een bevestiging geven dat de game echt uitkomt wanneer gepland.

Zo ook nu, want bij de presentatie van de laatste financiële cijfers heeft Take-Two Interactive nogmaals bevestigd dat Grand Theft Auto VI op schema ligt voor een release dit najaar. Om precies te zijn geeft de uitgever het volgende aan:

“Looking ahead, this calendar year is shaping up to be one of the strongest ever for Take-Two, as we plan to launch Sid Meier’s Civilization VII on February 11th, Mafia: The Old Country in the Summer, Grand Theft Auto VI in the Fall, and Borderlands 4.”

Take-Two CEO Strauss Zelnick geeft in een gesprek met IGN aan dat er altijd een risico bestaat op uitstel, maar op dit moment voelt het bedrijf zich erg goed over de huidige release window, dus vooralsnog zijn er geen tekenen dat de game meer tijd nodig heeft.

  1. Anoniem-4537's avatar

    Ergens geloof ik het niet, te mooi om waar te zijn.
    Zolang we nog geen trailer hebben gezien waarin ze een release data bevestigen, blijf ik sceptisch.

    0
  2. Anoniem-170's avatar

    Wie gaat vakantie hiervoor pakken?

    0
  3. User  avatar
    1384 XP

    Zo lekker wakker geworden vandaag met dit nieuws.. De reden dat we zolang niks horen is puur omdat het gewoon totaal niet nodig is en dit is dus blijkbaar hun nieuwe marketing strategie. De volgende trailer komt waarschijnlijk ergens in de zomer! Nog 7/8 maanden en hij is er gewoon absurde porn!!!!!!!!!!

    0
  4. User  avatar
    1384 XP

    @Anoniem-170: paar maandjes op zn minst (:

    0
  5. Anoniem-7980's avatar

    Met een belabberde performance op de huidige consoles…

    0
  6. Anoniem-628's avatar

    Geen trailer vrijgeven is gewoon pure marketing. Alle speculaties continu is allemaal gratis marketing, dus geef ze is ongelijk. Elke dag wordt er over de game geschreven, terwijl er al ruim een jaar niks is vrijgegeven. En als ze hem dan is vrijgeven de 2e trailer, heeft die binnen een uur ongetwijfeld weer miljoenen views.

    0
  7. User  avatar
    4017 XP

    @Anoniem-170: Ik zeker niet. Maar ook omdat het helemaal niet zeker is of dit wel mijn game van het jaar gaat worden. Zeker omdat hij niet meer dan 30fps kan halen op de Ps5 en Series X. Maar er komen nog genoeg andere games aan die voor mij niet perse minder worden als GTA 6. Voorbeeld hiervan is een eventuele 3D Mario, of een Metroid Prime 4, Of Ghost of Yotei.

    0
  8. Anoniem-2032's avatar

    @Anoniem-4537: Het is ook telkens Take2 die dingen roept. En die doen dat wss alleen maar om hun aandeelhouders te pleasen.

    Ik wacht lekker op de PC versie ergens in 2029 wss. Tenminste niet achterhaald op 30fps spelen. En tenminste een mod community die er wel een leuke game van gaat maken ipv die mtx gedreven kleuterbende wat R* ervan gaat maken.

    0
  9. Anoniem-4303's avatar

    @Smaakmaker: “Zeker omdat hij niet meer dan 30fps kan halen op de Ps5 en Series X”

    Das gokwerk.

    0
  10. User  avatar
    1384 XP

    @Anoniem-4303: Ps5 pro 60 fps only wss (:

    0
  11. Anoniem-9342's avatar

    @SaiyanSenshi: Hoe weet je dat ? Heeft Rockstar dat gezegd ?

    0
  12. Anoniem-5866's avatar

    @SaiyanSenshi: BS dan snap je echt niks van hoe de ps5pro werkt. Mss eens wat minder gta spelen. Ook de pro word 30fps

    0
  13. Anoniem-4600's avatar

    @Anoniem-5866: “Ook de pro word 30fps”

    Gokwerk. Is niets van bekend.

    0
  14. Anoniem-4600's avatar

    @Anoniem-4303: Red dead 2 loopt ook mooi op 60fps op de ps5 toch?

    0
  15. Anoniem-1791's avatar

    Take-two heeft knallers deze jaar , Mafia The Old Country komt eerst uit daarna in de zomer Borderlands 4 en in het einde van het jaar GTA6. Dit kan nooit goed gaan welke gaat 2025 niet halen.

    0
  16. Anoniem-7522's avatar

    @Anoniem-4600: Das een andere game en ontwikkeld voor de ps4.

    0
  17. Anoniem-9679's avatar

    @Anoniem-170:
    Heb al 14 jaar vakantie. En de komende 30 jaar zijn ook al vastgezet.

    0
  18. Anoniem-3245's avatar

    @Anoniem-4600: Blijf maar hopen om uiteindelijk teleurgesteld te worden.

    0
  19. Anoniem-2826's avatar

    @Anoniem-4600: Voor een hogere fps heb je een krachtige cpu nodig en laat nou in de ps5 pro exact dezelfde zitten als in de ps5. Dus helaas gta6 gaat gewoon 30fps krijgen zoals de experts ook verwachten.

    0
  20. Anoniem-5072's avatar

    @Anoniem-7522: Waar is de patch dan? Als de ps5 dat makkelijk zou kunnen zou die er al zijn. Of zouden ze die nooit hebben ontwikkeld omdat de goldbar verkopen tegenvielen?

    0
  21. Anoniem-5072's avatar

    @Anoniem-2826: “Dus helaas gta6 gaat gewoon 30fps krijgen zoals de experts ook verwachten”

    Dat heeft Rockstar bevestigd ? Nee.
    Dus gewoon gokwerk.

    0
  22. Anoniem-8283's avatar

    @Anoniem-5072: Logisch nadenken als je de techniek snapt wat blijkbaar jij niet doet dus.

    0
  23. Anoniem-3460's avatar

    @Anoniem-8283: Logisch nadenken ? Ik val in herhaling maar je gokt gewoon maar wat. Misschien gaat gta6 inderdaad op 30fps draaien maar misschien ook wel op 60fps. Alleen de ontwikkelaars weten dat.

    0
  24. User  avatar
    2766 XP

    @Anoniem-2826: Waarom zijn er meerdere games die nu een hogere framerate hebben op de pro? Klopt dat de cpu voornamelijk verantwoordelijk is voor de framerate, maar de techniek zit hem juist in het upscalen. Waar de base ps5 bijvoorbeeld naar 4K moet upscalen vanaf 1440, daar kan de pro upscalen vanaf 1080 om alsnog die 4K te halen. Hierdoor heeft de cpu meer ruimte om de framerate omhoog te brengen. Zo werkt het dacht ik, maar ik kan het mis hebben…

    0
  25. Anoniem-1221's avatar

    @Anoniem-3460: Ik val in herhaling maar dit is geen blinde gok maar wat de expert en zelfs voormalige rockstar ontwikkelaars zeggen.

    0
  26. Anoniem-2504's avatar

    @Bass: Klopt deels wat je zegt alleen hebben we het hier wel over GTA6 en die gaat heel veel vragen van de huidige consoles. word 30fps locked op de ps5pro met af en toe uitschieters. Maar hell no dat dit spel locked 60fps gaat krijgen op de ps5pro.

    0
  27. Anoniem-1156's avatar

    @Anoniem-2504: Speculatie…..dat blijft het

    0
  28. Anoniem-4655's avatar

    @Anoniem-1221: maar rockstar zelf dus niet……die werken aan de game.

    0
  29. Anoniem-226's avatar

    @Bass: Ik mag blijkbaar geen linkjes plaatsen. Maar DF heeft er een heel stuk over geschreven op XGN. Over de ps5pro en GTA6

    0
  30. Anoniem-5691's avatar

    @Anoniem-4655: Maar wel ex werknemers van Rockstar dus wat is je punt precies?

    0
  31. Anoniem-8759's avatar

    @Anoniem-5691: Dat je maar wat gokt.

    0
  32. Anoniem-4904's avatar

    @Anoniem-5691: Heb je een link voor me ? Ik ben wel benieuwd wat die ex werknemers dan te zeggen hebben.

    0
  33. Anoniem-388's avatar

    @Anoniem-5691: Een ex werknemer…..lekker betrouwbaar ook.

    0
  34. Anoniem-329's avatar

    @Anoniem-8759: Gokken maar wel met 90% kans dat die gelijk heeft.

    0
  35. Anoniem-2741's avatar

    @Anoniem-329: tja….dat weet je niet.

    0
  36. Anoniem-6275's avatar

    @Anoniem-4904: Mag geen links plaatsen. Mike York is de bekendste dus google maar

    0
  37. User  avatar
    2766 XP

    @Anoniem-226: “Verwacht wordt dat de game alleen in 30 fps speelbaar zou zijn, maar wellicht dat de PS5 Pro-versie (middels PSSR) dat aantal frames naar 60 kan verdubbelen.”

    Dit is wat ik op 2 feb 2025 lees op xgn. We weten het dus nog niet. Het blijft afwachten

    0
  38. Anoniem-8036's avatar

    @Anoniem-2741: Nee maar als je goed nadenkt is de klans zeer zeer zeer groot.
    1. Rockstar staat niet bekend om stabiele framerates. Nooit hebben ze een spel gereleaset met 60fps. Bij GTA5 hadden ze er 2 generaties voor nodig notabene.
    2. RDR2 draait nog geeneens 60fps op de ps5 of ps5pro.
    3. Meerdere experts geven het al aan dat de huidige generatie consoles niet krachtig genoeg is daarvoor. En dat GTA6 pas voor de PS6 geoptimaliseerd word.
    4. Online gaat al helemaal geen 60fps krijgen dat kun je echt wel op je buik schrijven. OP de ps4 moest je bij GTA5 al blij zijn als die 30fps haalde.
    5 Rockstars spellen staan bekend om detail en levendige werelden en niet om hun performance.

    0
  39. Anoniem-8863's avatar

    @Bass: Excuus het was IGN en 11 september is dat artikel van. Interview met Digital Foundry.

    De levendigheid op straat en ai van de npc kosten vooral veel kracht van de cpu. Waardoor PSSR daar ook niet echt iets in kan betekenen.

    0
  40. Anoniem-7696's avatar

    @Anoniem-8036: We gaan het zien. Er is nog steeds geen enkel bewijs.

    0
  41. Anoniem-1352's avatar

    @Anoniem-7696: Als GTA6 60fps zou draaien had Rockstar dat echt niet verzwegen. Of nou ja mss R* wel maar Struisvogel Engnek(Take2) had dat zeker van de toren geblazen. Kon die weer de aandeelhouders lekker maken.

    0
  42. User  avatar
    2766 XP

    @Anoniem-8863: 11 september was 2 maanden voordat de ps pro uitkwam en toen kende ze dat systeem nog niet zo goed. Daarnaast hebben zij het over 4K 60fps. Hier gaat de discussie over alleen 60fps. Er zijn er genoeg die tevreden zijn met 1080 60fps, maar we weten het dus nog niet. Het blijft dus speculeren en afwachten wat voor magie rockstar tot stand kan brengen.

    0
  43. Anoniem-1560's avatar

    @Anoniem-1352: weer gespeculeer.

    0
  44. User  avatar
    1583 XP

    Wat maakt het uit als hij maar 30fps zou draaien op consoles? Hij komt ook naar PS6 en PS7 dus zal vast op één van die wel op 60fps draaien.

    0
  45. Anoniem-6879's avatar

    De enige reden waarom we nog geen tweede trailer krijgen is omdat ze in die de exacte datum gaan aankondigen!

    0
  46. Anoniem-1528's avatar

    @Anoniem-8036: rdr2 is nooit geupdate dus je praat onzin

    0
  47. Anoniem-9631's avatar

    Ook al zeggen ze hardop dat het in 2025 uitkomt, nog wordt het hier niet geloofd…

    0
  48. Anoniem-2061's avatar

    @Anoniem-1528: dat zegt ook al genoeg. Nooit geupdate maar wel de volle pond vragen.

    0
  49. Anoniem-519's avatar

    @Anoniem-9631: het is take2 die dat elke keer beweerd. Vannuit rockstar hoor je niks. Die zullen hun werknemers wel weer tot het bot afmatten deze tijd. En take2 denkt alleen aan de aandeelhouders die hebben dikke schijt aan de fans (zie gta online)

    0
  50. Anoniem-2990's avatar

    @Anoniem-519: Aannames.

    0
  51. Anoniem-8998's avatar

    @Anoniem-519: Misschien de tekst wat beter lezen?

    ROCKSTAR GAMES en uitgever Take-Two Interactive hebben meermaals aangegeven dat Grand Theft Auto VI eind 2025 verschijnt.

    0
  52. Anoniem-1826's avatar

    @Anoniem-2061: Zo’n update is niet verplicht hoor. Weer denken dat je overal maar recht op hebt.

    0
  53. Anoniem-5815's avatar

    @Anoniem-9631: “Ook al zeggen ze hardop dat het in 2025 uitkomt, nog wordt het hier niet geloofd…”

    Allemaal zelfbenoemde experts hier haha !
    Alles beter weten en maar speculeren………..de game gaat $100 kosten, de game draait op 30fps. Allemaal gelul in de ruimte 😉

    0
  54. Anoniem-8500's avatar

    Deze game gaat net als.de vorige gewoon 3 x opnieuw uitgebracht worden voor de ps6 en 7 straks.

    Denk niet eens dat ik hem deze generatie al aanschaf. Heb veel meer genoten van gta5 op mijn ps4 dan op de ps3.

    En aangezien deze release ook op de potato series S moet gaan draaien verwacht ik er echt niet al te veel van.

    Dit is de bèta versie. De echte praal komt pas next gen.

    0
  55. Anoniem-5340's avatar

    @Anoniem-8500: “Deze game gaat net als.de vorige gewoon 3 x opnieuw uitgebracht worden voor de ps6 en 7 straks.
    Dit is de bèta versie. De echte praal komt pas next gen”

    Weer allemaal gokwerk.

    0
  56. Anoniem-8500's avatar

    @Anoniem-2826: “Voor 60 fps heb je een krachtige cpu nodig…”

    Onzin. De GPU is hierin vele malen belangrijker. Vroeger speelde de cpu een grotere rol, maar tegenwoordig is dit niet meer het geval. De cpu is voornamelijk verantwoordelijk voor logica, physics, simulaties, etc. De gpu doet het zware grafische werk. Het is niet voor niks dat de PS5 pro een hogere fidelity en een hogere fps kan behalen met dezelfde cpu. Ik heb jarenlang pc’s gebouwd en een cpu upgrade merk je in de meeste games vaak niet eens, tenzij die op zn limiet zat. Een gpu upgrade daarentegen… Wereld van verschil.

    Of gta op 60 fps zal draaien op de ps5 (pro) blijft speculeren. Het hangt er maar net vanaf hoe breed ze hem gaan optimaliseren. Wat de experts zeggen is natuurlijk gebaseerd op de beste en mooiste versie van het spel, want dat is wat Rockstar laat zien, niet de aardappel-modus.

    We moeten ook niet vergeten dat toen gta 5 uitkwam, de meeste console games op 30 fps draaide. Dat was toen praktisch de norm. Veel console gamers waren niet eens bekend met het begrip fps. Tegenwoordig is dit wel anders, omdat zowel xbox als sony veel meer gepushed hebben op de “next gen” 60 fps deze generatie. Ik kan me voorstellen dat Rockstar hier nu dus ook hoger op inzet dan bij gta 5.

    Persoonlijk zouden rdr2 graphics dikke prima zijn wat mij betreft. Ik speel hem een paar jaar daarna wel weer opnieuw op mn pc om echt alles eruit te halen.

    0
  57. Anoniem-5534's avatar

    @Anoniem-170: geen vakantie. Maar meldt me wel ziek.

    0
  58. Anoniem-3920's avatar

    @Anoniem-7980: inderdaad, ben er ook bang voor… aangezien hij alleen op de consoles uit komt… en niet op pc… ik zou er een ps5 pro voor aanschaffen als ik dan op 60 fps kan spelen…. Het zou echt aanfluiting zijn als we gta 6 op 30 fps zouden moeten spelen… misschien ben ik verwent… maar als je jaren gewent bent om op 60 fps te spelen is 30 echt niet meer te doen

    0
  59. Anoniem-5259's avatar

    @Anoniem-170: ik neem zeker wel even een paar dagen verlof op ja. En op de thuiswerkdagen kan het maar zo zijn dat ik even een uurtje onbereikbaar ben, haha

    0
  60. Anoniem-1384's avatar

    @Anoniem-170: haha ikke

    0
  61. Anoniem-857's avatar

    @Anoniem-8998: dat maakt playsense ervan ja. Mss ff verder lezen slimmerd. Dit de de bron namelijk “Take-Two CEO Strauss Zelnick geeft in een gesprek met IGN aan”

    0
  62. Anoniem-6057's avatar

    @Anoniem-857: Doe even rustig aan met je ‘slimmerd’. Rockstar heeft het ook bevestigd.

    0
  63. Anoniem-7424's avatar

    @Anoniem-857: Je leest het gewoon niet goed slimmerd.

    `Rockstar Games en uitgever Take-Two Interactive hebben meermaals aangegeven dat Grand Theft Auto VI eind 2025 verschijnt.´

    Waar haal je hieruit dat het in dit bericht moet staan? Als je anderen ergens op aanspreekt, doe het dan wel goed. Of ben je zelf misschien gewoon niet zo slim?

    Hier heb je een voorbeeld dat Rockstar het zelf ook bevestigt:

    https://playsense.nl/609045/grand-theft-auto-vi-verschijnt-nog-altijd-dit-jaar-volgens-rockstar-games/

    0
  64. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-4537: dit gevoel hebben meer mensen denk ik waaronder ik zelf

    0
  65. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-7980: mag hopen van niet dacht dat red dead 2 ook prima deed op die consoles toch dus why deze game niet?

    0
  66. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-2032: komt die niet gelijktijdig uit?

    0
  67. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-4600: dat is een bewuste keuze van ze he
    games die ouder zijn kunnen wel de 60 fps halen zoals horizon en uncharted 4

    0
  68. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-9679: saai leven niet?

    0
  69. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-9631: is niet de eerste keer dat een game wordt uitgesteld toch?

    0
  70. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-5340: mwah wel in de lijn der verwachtingen.
    Of denk je niet dat er in ider geval IETS van de pracht en praal af moet omdat ie ook op de series s moet?
    Zijn genoeg voorbeelden die er nu wel last van hebben?

    0
  71. Anoniem-7629's avatar

    @Anoniem-7424: het bron bericht van ign is een interview met straus engnek dus waar haal jij vandaan dat het rockstar is? En dan met een link komen wat gaat over een vacature op linkdin. Als je probeerd wijs te doen doe het dan goed.

    0
  72. Anoniem-7950's avatar

    @RobanosSmatros: 12 tot 18 maanden na release van console werd er geroepen door take2

    0

Meer Grand Theft Auto VI

Meer