Nieuw patent van Nintendo bevestigt komst van muis-functionaliteiten Nintendo Switch 2

Nintendo heeft een patent aangevraagd wat het gerucht van de Joy-Con muis-functionaliteit lijkt te bevestigen. In de teaser die Nintendo heeft gedeeld van de Nintendo Switch 2, en aan de hand van de informatie die een accessoiremaker bekend maakte wisten we het al grotendeels zeker, maar Nintendo heeft er tot op heden nog met geen woord over gerept.

Het patent werd in april 2023 al aangevraagd, maar is sinds 6 februari voor iedereen inzichtelijk. In de grote hoeveelheid aan schetsen van het zogenoemde “Input Device and System” is te zien dat de Joy-Cons gebruikt worden als muis. Hoewel Nintendo het nog officieel moet bevestigen, wijzen alle aanwijzingen ernaar dat het hier om deze specifieke functionaliteiten gaat. Lees hieronder extra details.

“This input device comprises a front surface, an upper surface, a first side surface, a second side surface, a direction input unit, a first upper surface button, and a sensor for mouse operation. The first side surface is on one side in the left-right direction. The second side surface is on the other side in the left-right direction. The direction input unit is provided on the front surface. The first upper surface button is provided on the upper surface and can be pressed around a first rotation axis extending in a direction in which components in the left-right direction are included. The sensor for mouse operation detects reflected light from a detected surface, the light changing by moving over the detected surface in a state in which either the first side surface or the second side surface is placed on the detected surface.”

  1. Anoniem-5280's avatar

    Dit werd al door door Nintendo zelf op de Switch 2 trailer bevestigd. Daarvoor heb je geen patent nodig als bewijs…

    Oftewel,niet nieuws waardig naar mijn mening.

    0
  2. Anoniem-3721's avatar

    @Anoniem-5280: De melding van dit patent is meer bevestiging dan Nintendo heeft gegeven, die hebben nog helemaal geen moer bevestigd, alleen geïmpliceerd

    0
  3. Anoniem-3971's avatar

    @Anoniem-3721:

    Nintendo gaf letterlijk een Switch 2 trailer waar je de joycon als een muis voorbij ziet scheuren in de trailer. Hoe bedoel je geen ene moer bevestigd?!?!?!

    0
  4. Anoniem-7697's avatar

    Misschien toch wel halen.

    0
  5. Anoniem-2377's avatar

    @Anoniem-3971: Zo lang Nintendo niet de woorden “Je kunt de nieuwe Joy Cons als een muis gebruiken” de wereld in slingert, zijn die beelden niks anders dan gelikte animaties en geen bevestiging

    0
  6. Anoniem-4450's avatar

    @Anoniem-2377:

    Jammer dat je dan niet voor je zelf kunt nadenken. Ze laten letterlijk zien dat de nieuwe Joycon “wieltjes” heeft en je die als een muis kan gebruiken. Gelukkige konden genoeg andere mensen wel die link leggen wat Nintendo aan het teasen was voor de grote reveal op 2 April.

    0
  7. Anoniem-4908's avatar

    Dat er eig nog nooit iemand anders op het idee gekomen is om met 2 muizen te gamen.
    Lijkt me een zeer interessant concept.

    0
  8. Anoniem-8204's avatar

    @Anoniem-4908: Moeten die muizen ook zin in hebben. Meestal zijn ze druk met kaas eten.

    0
  9. Anoniem-9249's avatar

    @Anoniem-4908: De vraag is wat de meerwaarde uiteindelijk is.

    Bij het lezen van je comment dacht ik gelijk aan die pro starcraft en AoE wedstrijden. Zoveel micromanegement en zo snel. Stel je voor, 2 muizen. Maarja. Heel veel keybinds zijn ook cruciaal. En in principe doet 1 muis alles wat je moet hebben.

    Als je met 1 muis kijkt, klikt en interact enzo, wat voor meerwaarde heeft een 2e dan tov van een keyboard met tig keybind-opties?

    Spellen zijn ook niet echt afgestemd op 2 muizen. Misschien in de toekomst. Dat kan inderdaad best wel eens voor een opvallende gameplay exp zorgen.

    Kijk maar naar rocket league. Supersimpel spel en heel toegankelijk. En toen kwam men er achter dat je ook in de lucht kon spelen en dat voegde een nieuwe dimensie toe die het echt populair maakte.

    Stel je eens voor dat je straks CoD krijgt met 2 muizen en 2 characters voor 1 speler. Dan ben je toch wel een baasje als je daar goed in bent.

    0
  10. Anoniem-7184's avatar

    @Anoniem-3721: slaap jij maar verder.

    0
  11. Anoniem-4035's avatar

    @Anoniem-9249:

    Waarom twee? Je kan denk ik gewoon kiezen, linkshandige- of rechtshandige muis.

    0
  12. Anoniem-8509's avatar

    @Anoniem-4450: @Anoniem-7184: Ik kijk uit naar de links waarin Nintendo deze functionaliteit in woorden bevestigd, alvast mijn dank

    0
  13. Anoniem-9238's avatar

    Zou wel vet zijn als bijvoorbeeld PC gaming via Steam o.i.d. ondersteund wordt

    0