Xbox kondigt AI-technologie aan die moet helpen bij behoud van oudere games

Microsoft heeft een vrij lang blogartikel gedeeld waarin ze de diepte ingaan over de nieuwe technologie genaamd ‘Muse’.  Volgens Microsoft heerst het idee dat Muse een grote verandering kan brengen aan de manier waarop oude games worden behouden en hoe spelers klassieke titels ervaren.

“Today, countless classic games tied to aging hardware are no longer playable by most people,” Fatima Kardar, Microsoft’s corporate vice president of gaming AI said. “Thanks to this breakthrough, we are exploring the potential for Muse to take older back catalog games from our studios and optimize them for any device.”

Muse staat nog in de kinderschoenen qua ontwikkeling, daarom kunnen zij nog niet aantonen in hoeverre de technologie hier ook echt bij zal helpen. Microsoft is in ieder geval zelf erg enthousiast over de nieuwe aanwinst.

“We believe this could radically change how we preserve and experience classic games in the future and make them accessible to more players,” Kardar said. “To imagine that beloved games lost to time and hardware advancement could one day be played on any screen with Xbox is an exciting possibility for us.”

Mocht de nieuwe technologie je interesse hebben gewekt, bekijk dan de volledige onderzoeksblog via deze link.

  1. Anoniem-3434's avatar

    Behoud van oude games hebben we M$ zeker niet voor nodig gewoon emulators of gewoon op het systeem zelf want een betere beleving is er niet als het origineel iets wat M$ nog steeds niet doorheeft

    0
  2. Anoniem-2807's avatar

    @Anoniem-3434: Jammer dat je MS schrijft met $, want wat ze met het backwards compatibility programma hebben gedaan is bewonderenswaardig. Dat hebben de andere twee niet gedaan, ja een slap aftreksel later pas. Hier hebben ze ook niet veel op verdiend omdat de games die je al in je bibliotheek had gratis te downloaden waren op je nieuwe systeem.

    Ga niet haten om het haten, probeer een beetje objectief te blijven.

    0
  3. Anoniem-9847's avatar

    @Anoniem-2807: Objectiviteit staat niet in het vocabularium van een fanboy.

    0
  4. Anoniem-7561's avatar

    @Anoniem-3434: Replaystation kunnen we momenteel ook wel missen, met al die compleet ongevraagde en onnodige remasters en remakes. Plus alle inmiddels grotendeels geannuleerde live service meuk, waar dusdanig de focus op is komen te liggen dat ze voorlopig helemaal niets bijzonders in de 1st party pijplijn hebben zitten.

    0