Warner Bros. Games heeft aangekondigd dat ze drie studio’s sluiten en de ontwikkeling van de Wonder Woman-game hebben geannuleerd. De drie studio’s die het betreft zijn Monolith Productions, Player First Games en Warner Bros. Games San Diego.
De eerstgenoemde was al sinds 2021 bezig met Wonder Woman, die dus nooit het levenslicht zal zien. Player First Games is bekend van MultiVersus en Warner Bros. Games San Diego hield zich voornamelijk bezig met mobiele games.
Naar aanleiding van de sluiting heeft Warner Bros. Games de onderstaande verklaring gedeeld:
“We have had to make some very difficult decisions to structure our development studios and investments around building the best games possible with our key franchises—Harry Potter, Mortal Kombat, DC, and Game of Thrones. After careful consideration, we are closing three of our development studios—-Monolith Productions, Player First Games, and Warner Bros. Games San Diego. This is a strategic change in direction and not a reflection of these teams or the talent that consists within them.
The development of Monolith’s Wonder Woman video game will not move forward. Our hope was to give players and fans the highest quality experience possible for the iconic character, and unfortunately this is no longer possible within our strategic priorities. This is another tough decision, as we recognize Monolith’s storied history of delivering epic fan experiences through amazing games.
We greatly admire the passion of the three teams and thank every employee for their contributions. As difficult as today is, we remain focused on and excited about getting back to producing high-quality games for our passionate fans and developed by our world class studios and getting our games business back to profitability and growth in 2025 and beyond.”
RIP Monolith, die gasten hebben met F.E.A.R. en Middle-Earth gave games op hun naam staan
@Anoniem-2678: dat is wel jammer ja. De rest was voornamelijk live service
@Anoniem-2678: die gasten werkte daar niet meer
Dankzij het werk van een paar incompetente heren die denken dat ze het allemaal beter weten dan mensen die daadwerkelijk in de gamewereld werken.
Als ze dan ook even hun patent voor het Nemesis system laten vallen dan is de “pijn” iets zachter.
Suicide Squad: Kill the Justice League en Multiversus waren dure flops
mooi zo, pak popcorn alvast welke ander studio volgd hier na zal me niks verbazen dat ubisoft de volgende word. 🙂
Verstandig want wonder woman zou zwaar gaan floppen.
Met dank aan Sweet Baby Inc? Er word gesuggereerd dat vooral het floppen van Suicide Squad heeft doen leiden tot deze strategische verandering en Sweet Baby Inc te veel invloed heeft gehad op de inhoud van Wonder Woman (verhaallijn, zware focus op een sterke onafhankelijke vrouwelijke hoofdpersonage etc.). Mocht dat waar zijn dan denk ik dat ze wel eens een goede keuze hebben gemaakt.
@Anoniem-3555: ik vind dat ze er Wondar Man van hadden moeten maken, waarom altijd maar in 1 richting werken met main characters he, ze moeten er niet altijd manwijven van willen maken toch.
Geef die patent van Nemesis systeem aan Rocksteady en kijk maar naar de rest nieuwe Batman geen Arkham nieuwe tijdlijn nieuw verhaal
@coola: tot 2036 is die er helaas nog
@Anoniem-2865: tjah als ze het goed uitwerken niets mis met een bad ass wonder woman maar hoe ze haar in ssktjl hebben gedaan in tegenstelling te de rest is gewoon disrespectvol naar de rest