Live-service game Marathon neemt social media kanalen van PlayStation over

We hadden al eerder benoemd dat we waarschijnlijk in april meer over de sci-fi extraction shooter Marathon zouden horen. Niets kan minder waar zijn, want PlayStation heeft namelijk al haar social media kanalen geüpdatet met een nieuwe look.

Het gaat om afbeeldingen en thema’s van de aankomende liveservicegame van ontwikkelaar Bungie. Ook is er via het X-kanaal van Marathon een eerste teaser uitgebracht.

De social media kanalen van PlayStation, waaronder X, YouTube en Facebook hebben het zwart met neon groene thema van de game overgenomen. Dit is nog niets concreets, maar duidt er wel op dat we binnenkort meer zullen horen over de aankomende titel.

Marathon werd in 2023 aangekondigd tijdens de PlayStation Showcase. Mocht je nog niet bekend zijn met de titel, lees hieronder dan een beschrijving van de game.

From the creators of Halo and Destiny comes a new sci-fi PVP extraction shooter: Marathon.

Become a Runner in Bungie’s new sci-fi PvP extraction shooter. Compete for survival, riches, and renown in a world of evolving, persistent zones, where any run can lead to greatness.    A massive ghost ship hangs in low orbit over a lost colony. The 30,000 souls who called this world home have disappeared without a trace. Strange signals hint at rumors of mysterious artifacts, long-dormant AI, and troves of untold riches. You are a cybernetic mercenary – a Runner – and your destination is Tau Ceti IV. You are one of many, working solo or with a crew, venturing into the unknown and facing the unimaginable in a fight for survival, for riches, for fame… and for infamy. Who among you will write their names across the stars? “

  1. Anoniem-6403's avatar

    Volgende flop.

    0
  2. Anoniem-9571's avatar

    Nee Sony Destiny is dood en Marathon was al dood na de aankondiging.

    We willen nieuwe Single Player games!

    2
  3. Anoniem-6713's avatar

    @Anoniem-9571:

    Die niemand speelt. Multiplayer games leveren veel meer geld op.

    0
  4. Anoniem-1063's avatar

    @Anoniem-6713: “Multiplayer games leveren veel meer geld op”
    Ja, als ze niet floppen zoals Concord.

    0
  5. Anoniem-2291's avatar

    @Anoniem-6713: Dat hebben we gezien met Concord. Een wereldwijd succes.

    2
  6. Anoniem-2686's avatar

    @Anoniem-9571: Euhm, nope. ik speel alleen games samen met mijn vrienden.

    0
  7. Anoniem-7776's avatar

    @Anoniem-2291: Want Concord is het enige spel wat is uitgebracht ooit ofzo? Er was eigenlijk niks mis met Concord. Die game werd bij voorbaat al afgeschreven, omdat er schijnbaar mensen zijn die zo onzeker zijn over een in-game character.

    0
  8. Anoniem-7700's avatar

    @Anoniem-2686: leuk voor je. De origine van games is gewoon SP. Jou doelgroep is niet de originele gamer. Dag!

    0
  9. Anoniem-6315's avatar

    @Anoniem-7700:

    De originele gamer is niet meer. Aanhaken of afhaken. Maar de tijd van de grote single player games, die maar weinig lijken te spelen, is voorbij.

    0
  10. User  avatar
    1223 XP

    Lekker bakkeleien over wat nou beter is, een sp of een mp. Speel gewoon wat je leuk….. Ik speel beide graag.

    0
  11. Anoniem-696's avatar

    Skip, next please.

    0
  12. Anoniem-3267's avatar

    Mensen die roepen SP games zijn dood. Ja klopt idd. Kijk maar naar Black Myth Wukong, Elden Ring. Lies of P. God of War. Spider man. Ratchet & Clank, Astro Bot. Ghost of Tsushima om zo maar een paar op te noemen. Zelfs GTA 5 verkopen staan nog steeds tot de dag van vandaag in top 10 verkopen over de hele wereld en natuurlijk dien opvolger waarvan we allemaal weten dat die alle records gaat verpulveren. Klopt, SP games zijn dood.

    0
  13. Anoniem-5765's avatar

    @Anoniem-7700: gelukkig leef ik niet meer in het jaar 0 en heb ik wel sociale contacten.

    0
  14. Anoniem-5557's avatar

    @Anoniem-5765: Wacht maar tot je 25-ish wordt, dan droogt de gemiddelde gaming vriendengroep aardig op en ben je veelal overgeleverd aan random matchmaking. Lachen hoor, echt de fijnste sociale interacties komen dan gemiddeld genomen tot stand… Nee, single player gaming hoort de hoeksteen te zijn en te blijven, multiplayer is voor de meesten maar een relatief korte fase in het leven interessant.

    0
  15. User  avatar
    1223 XP

    @Anoniem-5557: Ik ben de 25 allang gepasseerd en ik kan niet zeggen dat ik qua mp ervaring geen online m8ys met heb. Sterker nog, ik speel de laatste tijd eigenlijk bijna alleen nog maar mp….

    0
  16. Anoniem-1758's avatar

    @Anoniem-6713: De recent uitgekomen Kingdom Come Deliverance 2 wil graag even met je spreken

    0
  17. Anoniem-667's avatar

    Ze zouden beter allemaal werken aan Destiny 2, want de game is niet meer wat het geweest is

    0