Wat een geweldig innovatief systeem had moeten zijn, een kans om weer iets nieuws toe te voegen aan de Call of Duty reeks, wordt momenteel door velen afgedaan als pure geldklopperij. Het Call of Duty Elite programma valt op z’n zachtst gezegd niet bij iedereen in de smaak en daar is Activision zich ook van bewust.

Eric Hershberg gaf in een interview aan dat hij niet graag over Elite wil praten aangezien het niet bepaald een succesvol onderwerp is:

“I hesitate to talk about Elite, because even though we’ve had some early success with the numbers, it’s far from time for us to be doing any victory laps on Elite. We had some technological stumbles at launch and that frustrated some of our fans. We’re still making that right. But if we only talk about the things that go as planned then we miss some of the most valuable dialogue that can come out of this.”

Tevens gaf Hirshberg aan dat de woorden Call of Duty en abonnement niet goed samen gingen voor de fans van de serie en dat dit één van de meest pijnlijke CoD momenten is geweest:

“(….)The words ‘Call of Duty’ plus the word ‘subscription’ equals ‘unleash blogger hell.’ (…)That was the most painful summer of Google Alerts I’ve ever lived through.”

Hopelijk zal het iets beter gaan met Elite zodra het 2.0 programma lanceert, maar momenteel hebben ook wij weinig met het extra CoD programma.