BioShock Infinite wellicht uitgesteld om multiplayer te realiseren?

Gisteren hadden we de spijtige mededeling voor jullie dat BioShock Infinite, de laatste telg in de BioShock reeks, uitgesteld is naar 26 februari 2013. De redenen omtrent deze beslissing zijn niet echt enorm verduidelijkt, maar een nieuwe vacature bij Irrational Games brengt wellicht verheldering in de situatie.

De vacature omschrijft namelijk een functie waarvoor men “bekwaam moet zijn met netwerk functionaliteiten en de services van PlayStation, Microsoft en andere platforms”. De volledige functieomschrijving is hieronder te bekijken:

Responsibilities:

  • Work with the team who created BioShock network code
  • Advising engineers on how to properly architect their systems for optimal networking
  • Extending and enhancing Unreal Engine 3 with proprietary networking tech to address gameplay, performance, platform, production, tools, and QA needs
  • Interfacing with Microsoft, Sony, and other providers about  platform-specific services
  • Working with the Technical Director, Lead Programmers, and IT Director to plan and execute major changes to client-side technology and back-end services
  • Responsible for delivering a robust, scalable, and responsive client-side networking support on the PC, PS3, and Xbox 360 platforms
Verder zijn er ook nog een aantal zaken waar Irrational Games helemaal naar op zoek is, welke als volgt luiden:

Qualifications:

  • Shipped at least one commercial network-connected game title, preferably on a console
  • Familiarity with TCP/IP, UDP, and in depth knowledge of game networking models
  • Deep understanding of strategies for data replication and bandwidth/latency optimization
  • Excellent C++ proficiency and software engineering intuition
  • Excellent interpersonal skills, desire to mentor other engineers, and ability to adapt to rapidly-changing requirements

Things that would really make you stand out:

  • Extensive understanding of Unreal Engine networking
  • Experience with XBox Live Server Pages, Title Managed Storage, and/or the Sony equivalents
  • Previous experience developing network back-end support on multi-console title with support for matchmaking, stat tracking and analysis, in-game push updates, etc.
Deze laatste drie regels zijn eigenlijk het belangrijkst van de hele vacature, aangezien hier eigenlijk voor het eerst pas termen als matchmaking, Xbox Live en in-game push updates genoemd worden. Dit alles lijkt dan ook te wijzen op een multiplayer, maar de vraag is nog maar of dit daadwerkelijk de intentie is voor BioShock Infinite, of dat Irrational zich indekt voor de toekomst.
Wat het ook gaat worden, we verwachten binnenkort wel een reactie op dit nieuwtje.

Meer BioShock Infinite

Meer

De BioShock franchise blijft belangrijk voor Take Two

BioShock Infinite verscheen ruim twee jaar geleden en dat was de laatste game van ontwikkelaar Irrational Games, welke hierna haar deuren sloot. Een andere interne 2K studio heeft nadien nog de BioShock Infinite: Complete Edition samengest...

blank

Tarek Hamed

BioShock Infinite: Complete Edition lijkt op komst

BioShock Infinite is ondertussen alweer zo’n anderhalf jaar oud. Ontwikkelaar Irrational Games leverde met dit derde deel in de BioShock-franchise opnieuw een ijzersterke game af, waar weinig op aan te merken was. Het is de laatste t...

blank

Arjen Guit

BioShock is niet dood, 2K Marin neemt ontwikkeling over

Toen het nieuws kwam dat Irrational Games ermee ophield schrokken we allemaal toch wel even, want wat zou er gaan gebeuren met de BioShock franchise!? Mocht je erover twijfelen of Take Two BioShock als franchise wel aan zou willen houden, ...

blank

Tarek Hamed