Metal Gear Solid V: Ground Zeroes is de proloog op Metal Gear Solid V: The Phantom Pain en het is dus niet gek dat de eerstgenoemde wat korter is dan de game waar het uiteindelijk om draait. Maar dat de game slechts 2 uur lang zou zijn is wel erg kort, zo lieten we onlangs weten nadat Game Informer hierover melding maakte.
De afgelopen twee dagen was er in Japan een review evenement voor de game en hoewel inhoudelijke informatie onder embargo staat konden de aanwezige journalisten ons wel vertellen dat de game absoluut niet ‘slechts’ 2 uur lang is. Sterker nog, de game is veel langer dan dat. Mede omdat iedere missie veel meer te bieden heeft dan alleen het einddoel halen.
Daarnaast zit de game ook propvol zijmissies en andere zaken waardoor de speler nog een lange tijd vooruit kan. De game is misschien in 2 uur uit te spelen, maar dan heb je slechts een fractie gezien. Achteraf blijkt dus dat het ging om een storm in een glas water.
Op 20 maart kunnen we het zelf gaan uitproberen.
Finished GZ for the first time in about 90 minutes. Total game completion? 9%. I think that tells you all you need to know. #MGSVGZNasu
— Sam Smith (@Crunch_King) February 13, 2014
#MGSVGZNASU – I'd like to point out that this game is not a 2 hour game… Ground Zeroes is a great demonstration of the FOX Engine.
— Dazz Loyall Brown (@TheVGResource) February 13, 2014
Hoorde dat er een groot verschil was tussen ps4 en xbox one grafisch? Met ps4 als beste keus.
Beetje triest dat ze tegenwoordig zo ‘proloog’ games maken, gewoon een excuus om extra te cashen voor weinig werk, eigenlijk betalen voor een demo… Als het zo niet is dan is tegenwoordig wel met al die preorders om betaald in de beta te komen.
@Naamβ¦: komt omdat psn bekend gebied is voor kojima
Conclusie: 4-6 uur π
@derage88: zekers wel gelijk in. Zie dit als een soort dlc. Je weet natuurlijk niet hoe groot deze game is. Maar vind 30 euro wel veel hoor. 20-25 euro leek mij een betere prijs. Vind het ook nog steeds dom dat de ps3 versie goedkoper is. Met de gedachte dat de hardcore gamers wel op een ps4 spelen, en dus meer geld uitgeven voor games.
@derage88:
Beetje triest dat je elke game afbreekt …. Ik heb in nog geen maanden goede commentaar gelezen in jouw comments…
Bedoel het zeker niet vijandig , maar het valt me echt zwaar op. Misschien is pc nog steeds meer jouw nr1?
@R*forever: ja idd, dat viel me ook op.
@R*forever: moet jij nodig zeggen…..derage88 heeft gewoon een punt, breng het uit als demo en vraag er geen 30/40 euro voor.
ik vertrouw het toch niet ik ga geen 40 euro betalen voor een game die veel te kort is
@R*forever: Wat heeft dat met PC’s te maken?
Ik post ook vaak genoeg andere berichten over games waar ik wel enthousiast over ben.
@derage88:
Niet slecht bedoeld hè, maar ik dacht dat pc exclusievers bv jouw meer interesseren..
Soort gelijk bericht was er een week geleden ook al, moeten we nou voor elke persoon die iets over een bepaalde game te zeggen heeft een apart bericht aanmaken?
PSX Sense is voor mij de voornaamste site om op Playstation nieuws te lezen, maar de nieuwswaarde van berichten vind ik de laatste tijd vrij matig..
@R*forever: Toch juist goed dat mensen kritisch zijn? Als ik zie wat de game industrie ons de laatste jaren door de strot probeert te duwen met day one patches (game dus nog niet af) bugs, campaigns van rond de 6-8 uur, veel te dure dlc, poging tot DRM op consoles, always online en het mainstream maken van games (ie: alle acties onder een en dezelfde knop) etc etc..
Ik ga ook geen 30-40 euro neerleggen voor een demo van 2 uur (ik vind het goed nieuws hoor, als er gezegd wordt dat Ground Zeroes wel langer duurt,maar ik neem het wel met een korrel zout).
@derage88:
Ergens heb je een punt, maar vraag mezelf wel af of je het ook vanaf de andere kant bekeken hebt. ik bedoel, een game maken (of software ontwikkeling in het algemeen zelfs) kost tijd en geld. Ik kan mij zo voorstellen dat het uiteindelijke product bijvoorbeeld al lang zijn budget heeft overschreden en dat er vanuit de investeerders uit het verzoek gekomen is om hier iets mee te doen. Of het nou geld verdienen is met een tussenoplossing (ground zeroes) of op een andere wijze om ervoor te zorgen dat het budget op peil blijft en de investeerders gelukkig (en zich ook niet terugtrekken). Bedenk jezelf ook goed dat een kickstarter nu sowieso te laat zou zijn…wat voor andere ontwikkelaars voor aanvang van een game een optie is. Daarnaast kun jij noch ik bepalen hoelang deze game al in ontwikkeling is en hoeveel geld er mee gemoeid gaat.
ik zie dit dus ook niet als een demo maar als een proloog, wat overigens 2 totaal verschillende dingen zijn. Daarnaast biedt een proloog aanzienlijk meer vermaak en speeluren dan een demo. En een beta is niets anders dan een versie releasen die men kan testen en waardoor een ontwikkelaar belangrijke feedback krijgt, denk aan stresstesten voor MMO’s bijvoorbeeld.
Dat in gedachte houdend is er ook niemand die je verplicht deze game te kopen. Het is voor de mensen die al iets willen spelen, gek zijn van de franchise en eigenlijk niet langer kunnen/willen wachten en graag aan de slag gaan met deze game die hun sowieso voor uren kan vermaken terwijl ze er niet de prijs van een volledige game voor neer hoeven te leggen.
Ben overigens wel met je eens dat de proloog type games niet veel meer zijn dan een snelle manier om wat extra geld binnen te halen, of dit nou bedoeld is voor pure winst of om het budget op peil te houden in het midden gelaten.
@R*forever: snap niet waar deze reactie vandaan komt,.hij heeft gewoon een mening,en die onderbouwt hij prima! Dus hoezo pc?!?!
@digitalj8: en jij bent hier de “ja knikker”?? heb je geen eigen mening ofzo? Hij zegt wat hij vind en WJayW verteld teminste in een helder verhaal,wat hij van zijn mening vind,kansloos “ja knikken” vind ik erger dan altijd(of vaak) een kritische mening hebben.
@Iguana_:
Vorige week waren velen aan het klagen dat de game veel te kort duurde (volgens een bron) etc.
Dan vind ik het niet meer dan rechtvaardig, een nieuw artikel te plaatsen waarin nieuwe informatie wordt vrijgegeven dat dit(2 uur gameplay) dus onjuist is.
Wanneer er een artikel wordt geplaatst over CoD hoor je ook niemand over dat er te veel over wordt gesproken.
De standaard waarden voor Metalgear liggen nou eenmaal hoog.
Zn proloog is ook weer niet zo gek, mss moeten we nog wel 2 jaar wachten op de phantoin pain.
@rufuzmitchell:
Als ik er over begin heeft anders niemand een reactie… Ben al een van de eerste die DLC corruptie vindt enz…
Je kan Skyrim ook in een paar uur uitspelen als je alleen de hoofdquest doet dus wat is het punt.
@83.80.218.xxx: Een week geleden stond er al een dergelijk bericht online, waarin dat maker van de game al aangaf dat de game langer dan twee uur duurt en vele zijmissies kent, evenals online ranking o.i.d. Dat is het mijn inziens onnodig om nu weer zoiets te plaatsen, omdat twee journalisten van Gameinformer hetzelfde nog een keer gezegd hebben. Krijgen de over een paar dagen weer eenzelfde bericht met quotes van IGN of Gamespot om maar wat te noemen? En waarschijnlijk zal PSX-Sense het in een rubriek als ‘gespeeld’ of ‘review’ zelf ook nog wel aanhalen, daar had het wat mij betreft wel kunnen blijven.
Over Call of Duty heeft niemand het hier, dus dat hoef je er niet bij te halen. Wat ik in mijn post al aangaf, heeft mijn opmerking betrekking over de gehele site en de berichten er op. Bij de berichten van Infamous zie ik ook hetzelfde bijvoorbeeld.
Er zullen vast mensen zijn die dit soort berichten wel graag lezen en ik waardeer het ook dat de medewerkers ons zoveel mogelijk van informatie proberen te voorzien, maar ik vind het er soms op lijken dat men zoveel mogelijk berichten wil plaatsen, in plaats van zoveel mogelijk relevante berichten en dat vind ik jammer. Wanneer kwaliteit nog meer boven kwantiteit zou gaan, zou deze site nog meer aanzien hebben denk ik.
Just my thoughts π
@Iguana_:
en zo iedereen z’n gedachte natuurlijk. π
Wel is het zo dat dit in de gamewereld toch een topic is dat redelijk vaak aangehaald wordt, zoals je zelf immers ook kunt zien. PSX-Sense vermeld ook (bijna) altijd netjes de bron waar dit besproken wordt… je zult dus zelf ook kunnen zien dat de bronnen over het algemeen verschillen… wat dus maar weer aangeeft dat sommige onderwerpen besproken blijven worden.
Daarnaast is een artikel van een dag (of meer geleden) nou niet echt iets wat je continue kunt blijven updaten… een nieuw artikel plaatsen wordt dan ook meer gelezen of bekeken en zorgt voor meer unieke hits op de site.
Hits = inkomsten… en zonder inkomsten geen PSX-Sense…
ik snap je kritiek best hoor, want er is ook best wat voor te zeggen. Maar de redacteurs op deze site volgen simpelweg diverse bronnen (andere sites, social media, etc) en als een topic dus nog steeds het gesprek van de dag is, ook al is of lijkt er niet veel anders over te melden, is het nog steeds logisch dat het aangehaald wordt.
En inderdaad… niemand wil overspoeld worden met COD π (j/k COD fans)
Eindelijk een nieuwe Metalgear ! Ik ben het niet eens met dat men dit een demo noemt, 2-4 uur is wat de tijd is voor een normale game van nu.
Wanneer 90 minuten gameplay circa 9% bedraagt betekend dit, dat 100% in de buurt komt van 15 uur (als prologue)
Wat zal The Phantom Pain dan brengen aan gameplay uren?
Nog een maand π
@87.208.120..xxx: ja idd, je heb helemaal gelijk π lol
@megafire
PSN ?? Ja joh