Het maken van je eigen maps met DOOM’s SnapMap functie is natuurlijk hartstikke leuk, maar de creator kampt jammer genoeg wel met de nodige beperkingen. Zo wilde een gamer een map maken met 100.000 Revenants, maar hij kwam er al snel achter dat het gelimiteerd was tot slechts 64. Daarbij komt ook nog eens dat ze niet allemaal tegelijkertijd spawnen, maar slechts met 12 op hetzelfde moment.
Hiermee vallen de mogelijkheden met de SnapMap functie dus enigszins tegen (zeker als je de extremen opzoekt), vooral als je het vergelijkt met de Fallout 4 mod tool, waar je veel meer creatieve ideeën in kwijt kunt.
In de video hieronder wordt de frustratie van de maker duidelijk getoond.
Best wel schijt, max 12 tegelijk
100000? Die is gek.
Ik vind het niet gek dat er limieten zijn. Alle characters bewegen individueel dus dat kost rekenkracht.
Ik heb de snapmap nog niet geprobeerd. Wie heeft hier ervaring mee?
@85.151.215.xxx: Het is wel stom je kan maar 64 demonen afknallen en dan is het voorbij, ik hoop dat black ops 3 het beter doet met hun mapeditor. Mah doom is wel vet voor campaign
@141.135.154.xxx: je kan er ook een AI survival director (ofzoiets) indouwen. die blijft random demonen spawnen.
ik heb hier ervaring mee. je kan niet eens een zombie apocalyps map maken omdat er maar 12 monsters tegelijk spawnen. je kan ook geen loopbruggetjes plaatsen en als je een kist beklimbaar wil maken moet je er een zogenaamd “player blocking volume” in maken. waarom niet gewoon een object doen en dat als je met driehoekje op properties drukt dat je het dan aan of uit kan zetten dat ie beklimbaar is ? een survival mode gaat te snel naar de zwaardere demonen en dan ben je alleen nog maar mancubi, revenants en barons of hell aan het ontwijken. ik ben ook vrij teleurgesteld in snapmap want het is lang niet zo soepel, makkelijk en snel als de trailers beloofden. een bruggetje (omdat ze die er gvd niet in hebben gedaan) maken ben je al gauw een uur of twee mee bezig.