Een paar weken geleden kon iedereen deelnemen aan de beta van Star Wars Battlefront II. Na deze beta ontstond er veel kritiek op het multiplayer progressiesysteem dat gelinkt was aan loot crates en in potentie een pay-to-win systeem. Al deze kritieken zijn natuurlijk ook bij DICE terecht gekomen en op basis daarvan hebben ze wat veranderingen doorgevoerd.
Zo zijn Epic Star Cards in de uiteindelijke game niet langer te bemachtigen via loot crates, maar voornamelijk via het craften. Het merendeel van de wapens kan je verkrijgen door te levelen en bepaalde mijlpalen te bereiken. Sommige wapens zitten wel in loot crates, maar die kan je enkel vrijspelen door de game te spelen, idem dito wat klasse-specifieke gear betreft.
- Epic Star Cards, the highest tier of Star Cards available at launch, have been removed from Crates. To help keep everyone on a level playing field, these Star Cards will primarily be available through crafting, with the exception of special Epic Star Cards available through pre-order, deluxe, and starter packs.
- You’ll need to reach a certain rank to craft upgraded Star Cards. You won’t be able to buy a bunch of Crates, grind everything up into crafting materials, and immediately use them to get super powerful Star Cards. You can only upgrade the ability to craft higher tier Star Cards by ranking up through playing the game.
- Weapons are locked behind specific milestones. While a select few will be found in Crates, the rest can only be attained by play. Want to unlock a new weapon for your Heavy? Play as a Heavy and you’ll gain access to the class’s new weapons.
- Class-specific gear and items can be unlocked by playing as them. As you progress through your favorite class, you’ll hit milestones granting you class-specific Crates. These will include a mix of Star Cards and Crafting Parts to benefit your class’s development.
De voornaamste zorg wordt hiermee weggenomen, namelijk dat spelers niet langer een optie hebben om veel geld in de game te pompen, zodat ze gelijk van een hoger level zijn. Kortom, dit systeem is een stuk beter dan de beta in eerste instantie liet zien. Of het allemaal qua gameplay gunstig uitpakt zien we straks ten tijde van de review.
Star Wars Battlefront II verschijnt op 17 november voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.
(Y)
Dus je stem laten horen heeft degelijk effect. Ik hoop dat gamers en game vloggers bezig blijven om deze zaken aan de kaak te stellen. En als het té ver gaat hoop ik dat ze games boycotten (als is het maar de eerste weken na release) zodat ontwikkelaars als EA en Ubisoft beseffen dat ze zonder de game-community ook niks waard zijn.
Vind dat ze goed bezig zijn
Mooi zo!
Heel goed van ze!
Nice!
Ik kan niet wachten! Genoten van de bèta!
@PlayStation-NL:
Hier hetzelfde… Zin in Battlefront
Denk dat DICE het ook liever niet in de game wilde hebben, maar het moest van EA, die nu dus terugkrabbelen na de kritiek.
Waarschijnlijk zagen ze een relatie tussen pre orders en de dag dat dit nieuws bekent raakte. Nu zullen ze waarschijnlijk zien dat het weer beter gaat gaan en ze zullen bij de volgende Battlefield game wel weer met iets nieuws komen bij EA
Slechte marketing praat.. Enige waar ze op uit zijn is hoe ver ze loot box en dlc kunnen rekken…
@Edwins1984: dan lees je het nieuws nie alle dlc word gratis er is geen seasonpas
@Battlemoose:
Bekijk het grotere plaatje…
Ze verleggen beetje bij beetje de grens van wat acceptabel is. Nu passen ze het nog lichtjes aan maar over een x aantal titels is het door de massa geaccepteerd dat die walgelijke verdienmodellen erin zitten en daarna is het bij geen enkele game meer weg te denken.
Ik vind het smerige marketing praat! 😉