Sony heeft onlangs de specificaties van PlayStation VR2 onthuld en één van de meest spraakmakende features is eye tracking: het detecteren van de bewegingen van je ogen, zodat je bijvoorbeeld met een blik in een bepaalde inrichting een input kunt uitvoeren. De fabrikant heeft duidelijk vertrouwen in de feature, want voor Game Jam 2022 heeft men een speciale uitdaging neergelegd.
Het Japanse bedrijf heeft namelijk een zogeheten ‘diversifier’ op de website van Global Game Jam geplaatst. De vraag is om met vr-ondersteuning en met name eye tracking te gaan experimenteren tijdens het evenement, wat van 20 tot 30 januari loopt. Tijdens de Game Jam komen (indie)ontwikkelaars bij elkaar om samen te werken aan nieuwe ideeën.
Sony is één van de backers van het evenement en de diversifiers zijn extra uitdagingen die de makers mogen verkennen. Dit is natuurlijk een goed moment om de technologie uit te testen, nieuwe ideeën op te doen en – mochten er pareltjes naar boven komen – om studio’s op te richten.
@redactie: Leg eens uit. Wat is dan die zogeheten diversifier precies? Google translate en woordenboek heb ik al geraadpleegd, maar begrijp niet wat het in de context van bovenstaand verhaal nu precies betekent?
@Anoniem-7124: Staat in het linkje in het artikel, zo’n diversifier valt in de context van de Game Jam, dus is het niet zo gek dat Google Translate je geen resultaten geeft ;).
‘Diversifiers are a great way to add a little more fun or challenge to your jam weekend. Sometimes they can be very helpful to limit your scope or refine your ideas. They are totally optional constraints you can choose to add to your GGJ Online game alongside the main focus of the theme. It can help your game stand out from the crowd, and you can choose up to 4 when you submit!’
Het zijn dus extra uitdagingen die ontwikkelaars kunnen aangaan om bijv. wat meer in de spotlight te staan als ze de resultaten gaan tonen. In de context van dit artikel is één van de diversifiers dus om te proberen om VR en eye-tracking in je concept te verwerken.
Nee dank je. VR mag weer een tiental jaren in de oven.
@Anoniem-5088: Nee dank je, ze moeten lekker door gaan met VR toepassingen.