Het regent Assassin’s Creed nieuws de laatste dagen. Niet alleen weten we nu zeker dat Assassin’s Creed Mirage de volgende iteratie in de populaire franchise wordt, Ubisoft heeft ook laten weten dat het met Assassin’s Creed Infinity een hub wil neerzetten, van waaruit toekomstige delen gelanceerd zullen worden.
Eén van die delen zou wel eens Invictus kunnen heten en draait volledig rond de geliefde multiplayermodus uit lang vervlogen tijden. In een interview met IGN heeft de man achter Infinity, Marc-Alexis Côté, laten uitschijnen dat deze multiplayertitel wel eens free-to-play zou kunnen worden, al is nog niets definitief beslist.
“We have not finalized our plans for the business model for Invictus, but it is a possibility [that it will be free-to-play].”
Even interessant is zijn opmerking over de mogelijkheden die een game van deze aard schept. Côté suggereert dat Invictus wel eens personages – zowel helden als slechteriken – uit voorgaande games zou kunnen laten terugkeren, zodat het online slagveld een waar feest van herkenning wordt. Wij zijn er alvast voor te vinden.
“I think the concept art that we had for Invictus kind of hints to this possibility of crossing over characters from different periods,” Côté continued. “So I think you can see the intention there of Invictus allowing us again to bridge our different games together.”
Oh deer lord weer natuurlijk een verschrikkelijk verdienmodel erachter.
Gaming industrie is kapot.
@Anoniem-2476: ja ubisoft kennen we wel ja
@Anoniem-1035:
Is niet coherent aan Ubisoft alleen rockstar, Microsoft, cd projekt red etc doen dit ook
@Anoniem-7132: daar heb je en punt
@Anoniem-7132:
Dit ja. Maar men kraakt Ubisoft maar al te graag af hier. Dat gezeur altijd.
Maar ik vind CDPR niet in je rijtje passen.
@Anoniem-6076: dat Ubisoft word afgekraakt is een reden voor. Maar hun zijn niet de enige waar dat bij gebeurt hoor. Ea, Bethesda en cd project red horen daar ook bij.
@7th-son:
En wat is die reden dan ? Want zover ik weet maken ze goede tot geweldige games (met soms flaters just Dance etc.). En imho is het boos zijn op de toxic werkomgeving ook zwaar overtrokken.
Free to play is niet noodzakelijk iets slechts. Het hangt er gewoon af hoe het wordt geïmplementeerd.
@Anoniem-2965: er is geen game wat niet bezaaid is met bugs, ze worden veel te snel uitgebracht. Elke titel (far cry, assassin’s Creed, watch dogs etc) gebruiken hetzelfde progressie systeem met exploring. Een toren beklimmen, heel gebied word zichtbaar, en je hoeft niet meer te zoeken. Het is gewoon makkelijk bedacht. En de gameplay vind ik vaak ook ruk, juist vanwege bugs die nooit opgelost worden etc.
Grafisch ziet het er allemaal prima uit hoor, maar de rest is meestal gewoon slecht en copy/paste werk. Elk deel is zo goed als hetzelfde als de sequel.
En ja, natuurlijk zijn er ook wel games die ik leuk vind van hun. Met name trials en the division. Het is niet allemaal slecht ofzo.
@7th-son:
In Valhalla heb je nog wel torens maar daar unlock je alleen fast travel punten mee. Maar je unfogged de map er niet meer mee. Dus in ieder geval bij AC hebben formule flink omgegooid.
@Anoniem-7132: *inherent
@Anoniem-6556: flink? Als je zo’n toren doet zie je alsnog alles wat er in de buurt zit. Wat het hele “exploring” uit de game haalt, want je hoeft niet meer te zoeken, alleen maar het icoontje te volgen
@7th-son:
Ja als op easy mode speelt. Zet de game op Pathfinder a.k.a. de standaard mode en je krijgt geen informatie door torentjes.
@Anoniem-9344: die modus was ik vergeten inderdaad.
Maar dan nog, de rest van de games maakt het niet beter