De Assassin’s Creed franchise beperkt zich niet alleen tot historische momenten, veel delen hebben ook een modern component. Dit is in de laatste delen wat meer naar de achtergrond geschoven, waarbij de vraag gesteld kon worden wat nu precies echt de toegevoegde waarde was. Met Assassin’s Creed Infinity gaat Ubisoft het weer wat anders aanpakken.
De gameplay in het heden blijft nog altijd van toepassing, maar wel apart van de games zelf. In gesprek met IGN zegt project leider Marc-Alexis Côté dat de gameplay in het heden puur vanuit de hub in Assassin’s Creed Infinity gepresenteerd wordt. Het zal niet langer als onderbreking gelden in de games op zichzelf, waardoor je als speler aan één stuk door het historische verhaal ervaart.
“I wanted [Infinity] to perfectly be a good entry point [to the series]. And that’s where extracting the meta story from our games and making it live at the platform level is an important change for the franchise.”
The way we tell the story will evolve with time. It’s something that we’re doing for the long term, not for the short term. But the abstraction that we want people to have is [Infinity] is your Animus. It is your DNA explorer on your desktop. You are the main story character.
We used to have an encyclopedia in our games. But to make it feel coherent, like something that always grows through time as you explore the past, [the encyclopedia] would be something that would be in the Infinity hub.”
In Black flag , unity en Syndicate was het idd weinig. Inj Origins, Odyssey en valhalla maakte het grote stappen. De isu zal altijd wel onderdeel blijven van het verhaal ook in de historische context want in het universum van AC is dat gewoon waar alles van mensheid rondom is gebouwd. Sowieso gaat Mirage ook Isu heavy zijn aangezien je voor Basim speelt.
@coola:
Ik hoop het. De isu story line is waarvoor ik de games speel. Daarom vond ik Black Flag ook tof omdat Roberts een isu was
Hopelijk geen isu.
@Anoniem-9880:
Why ? Ik vind het namelijk wel een toffe twist van deze serie. Historie gemixed met hard scifi
Dat is wel een goede insteek want hoeveel mensen kunnen het nog volgen?
@Anoniem-2038: Ja maar waar is de historie gebleven. De laatste 3 games hadden niet eens een Animus Database.
@Bigds9fan:
Best wel veel mensen ik zit in een AC fan Club ( Coola niet inbegrepen) van een stuk 1000 man en ze begrijpen allemaal het verhaal nog.
@Bigds9fan:
Data base is vervangen door de veel interessantere Discovery tour.
Het is btw onzin om te zeggen dat Origins, Odyssey en Valhalla geen historie hebben dat is nog steeds dik aanwezig en een grote kern van de games.
@Anoniem-3110: Ik vind de Animus Database veel interessanter. Daar leerde je nog het en een ander van en het was echt een onderdeel van een game.
De Discovery Tour zit er bij launch niet eens bij en ik vond hem aardig maar niet meer dan dat.
Tijdens de game wil ik onderdeel van de geschiedenis zijn. Niet erna.
En de laatste 2 games waren qua historische accuraatheid minder als Red Dead Redemption II of Ghost Of Tsushima.
En daarin vond ik Valhalla nog iets slechter want een hele rits mensen vermoorden “mocht” niet en zelfs een simpele houten deur was al te veel.
Kan het een beetje vergelijken met de series Spartacus en Vikings. Beiden goed gemaakt alleen Spartacus heeft daadwerkelijk geleefd terwijl Ragnar Lothbroek nooit bestaan heeft.
Dus qua historische accuraatheid vind ik Spartacus beter.
@Bigds9fan:
Dan heb jij toch echt een andere game dan mij gespeeld want Valhalla was redelijk historisch accuraat. Niet alleen heeft de Vikingen neer gezet zoals de echt waren, want zo moordlustig warm de Vikingen helemaal niet. Maar ook het Engeland van die is historisch echt goed neer gezet. Ja sommige gebeurtenissen kloppen niet helemaal maar for the most part historisch heel erg goed.
@Anoniem-6919: Hoor je mij dat zeggen?
Dat is hetzelfde als met piraten. Er waren er erbij die waren heel humaan en stalen niet van kinderen. En er waren er bij zoals Edward Low welke echte sadisten waren. Die vent is zelfs door zijn eigen bemanning overboord gezet.
Er waren vikingen bij die dreven alleen handel en er zaten pure plunderaars bij.
In Valhalla beroof je dorpen welke je vervolgens in de fik steekt. Het is dus duidelijk aan welke kant je staat en dan mag ik niet lekker moorden?
Het liefst ben ik helemaal niet slecht. Ik vind Ghost zo tof omdat je daar een invasie tegenhoudt in plaats van dat je hem begaat. Maar als ik dan dat moet doen, prima maar dan wel lekker bruut.
Het is nog steeds historisch accuraat maar niet meer dan vergelijkbare games. In deel III was je echt onderdeel van de Amerikaanse geschiedenis. Ratonhnhaké:ton heeft meegedaan aan meerdere bekende veldslagen en ik heb best wat geleerd over de onafhankelijkheidsoorlog dank zij de database.
En dat level van historische accuraatheid dat mis ik. Naast de indrukwekkende steden om in te free runnen.
@Bigds9fan: Red Dead Redemption 2 en Ghost of Thushima zijn ook gewoon 10x beter dan alle nieuwe AC games die de laatste jaren zijn uitgekomen.
@Anoniem-5972: Dat ook.
Assassin’s Creed onderscheidde zich juist door het historische aspect zo uniek toe te passen.
Dat unieke is er nu vanaf.
@Anoniem-5972:
Nah ieder zo zijn eigen mening en smaak. Rdr 2 is te traag en. Ghost is een geweldige game maar Assassin’s Creed zeker de laatste 6 games zijn kwalitatief echt bijna meesterwerken. Het mooie van Assassin’s Creed is dat ze nog steeds op mooie en unieke manieren omgaan met de geschiedenis.
@Anoniem-2539:
Ik geef je gelijk. Maar je kan ook een grens over gaan, Red Dead Redemption 2 is verre van traag en juist een geweldige game.