Forum

Topic: Je suis Charlie?

Anoniem's avatar

Ola Señoritas.

Ben benieuwd naar de mening van de mensen die toch vaak mijn pad kruisen op PSX-Sense 🙂

Ik neem aan het verhaal wel bekend is nu van Charlie Hebdo .

Wat vinden jullie is het een krant wat moet kunnen met hun satirische cartoons of vindt je het meer mensen over de zeik helpen onder de noemer (vrijheid van meningsuiting)

Zelfde verhaal met Theo maasen of Hans teeuwen.

Ik zelf vind het heel simpel, ik lees/kijk/luister niet wat ik niks aan vind of kwetsend. Zou persoonlijk zelf niet weten wat voor mij kwetsende cartoons zou zijn. Maar ik snap dat sommigen dat wel kunnen hebben.

Ik denk persoonlijk dat wanneer jij zeker bent van je zaak je niet snel laat kwetsen door anderen en veel toleranter bent.

Maar spit it out

ohw en tranquilo blijven heh anders zal het niet lang duren of the “Man” zal de stekker eruit trekken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

45 reacties

  1. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Nou ik vind het heel erg. Oké, aan de ene kant is wel een beetje uitlokken als strips maakt en dan een geloof/cultuur belachelijk maakt, maar een aanslag is echt gewoon malloot. Facking terroristen, ik hoop dat ze opgepakt worden. Het is gewoon ook kut dat als iemand zo gek is om een aanval te plegen je daar zo weinig tegen kan doen, vooral als het om zo iets onverwacht gaat, ik bedoel op een gewone werk dag een kantoor binnen vallen met wapens is niet echt iets wat iemand ziet aankomen.

    #jesuischarlie

  2. 12 XP
    ikkeeuu's avatar

    Ik ben wat uitgeweken vind ik :p. Het recht van vrijheid van meningsuiting moet blijven bestaan. Anders gaan we achteruit. MAAR: onnodig beledigen van bevolkingsgroepen zonder een duidelijk doel buiten haat zaaien kan ook niet. Ik vind dat we naar een hoger stadium moeten gaan van vrije meningsuiting. Een stadium waar we gesofisticeerd moeten kunnen omgaan met anderen. Gevoelige onderwerpen links laten liggen, en zeker onderwerpen waar mensen veel belang aan hechten.

    Al dat terzijde, jenesuispas charlie. Want ik wil geen dagblad vertegenwoordigen die anderen onnodig dierbaar kwetst. Net als dat de holocaust een gevoelig onderwerp blijft en mensen kwetst om daar satire prenten van te maken. (volgens mij is dat zelfs strafbaar)

  3. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Moeilijk onderwerp maar respect werkt 2 kanten op en de moslimgemeenschap is nu ook niet altijd zo tollerant.
    Juichen houden als mensen vermoord worden (pro IS mafkezen), holocast ontkennen, gewoon totaal intollerant tegenover andere soorten geloof, sexuele geaardheid (zelfde geld voor de nare extreme christenen/katholieken die zo denken).
    Geloof is geloof ik zou denken maakt niet uit wat andere mensen denken je moet geloven wat je gelooft en de rest met rust laten.
    Ik ben het er mee eens niet alles mag gezegt worden onder het mom van vrijheid meningsuiting.

  4. 233 XP
    Johnny's avatar

    is allemaal ver van me bed show wanneer het hier in nederland komt zou ik me pas druk gaan maken.
    en die cartoons laat ze lekker doen ze vragen er zelf om die domme islam gasten

    https://www.facebook.com/video.php?v=10152821488111142
    ik weet niet of jullie em kunnen zien

    maar goed en dan vinden ze het gek als we reageren dat ze apen zijn dit dat

  5. 1199 XP
    chris65's avatar

    Het is onverdedigbaar wat er in Frankrijk is gebeurd en onvoorstelbaar dat mensen hiertoe in staat zijn.

    Maar het topic gaat over de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid van meningsuiting is een fundamenteel recht. Naar mijn idee moet het alleen geen vrij brief worden om mensen te kwetsen. Het moet wel een hoger doel dienen naar mijn idee als je andere mensen in hun waarden krenkt. Het respect moet over en weer gaan.

    Zo’n ver van me bed show is het nu ook weer niet als je kijkt naar Theo van Gogh. Die is ook vermoord om zijn mening. Pim Fortuyn is, weliswaar niet vermoord door een moslim terrorist, maar wel omdat hij een mening had en die vertaalde in een verkiezingsprogramma.

  6. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Je suis Charlie!!

    Die haatbaarden zijn elke keer beledigd, terwijl we zelf hier gediscrimineerd worden in eigen land. Het is GVD een tekening over iets/iemand die nog nooit gezien is. Vrijheid van meningsuiting is heeeel belangrijk, en de mensen die dat niet bevalt pleuren maar op naar hun landen waar dat dus niet mag. Ik ben klaar met alle geloven, maar nog het meeste met de Islam. En nou niet gaan zeggen dat er ook “goeie” tussen zitten want dat geloof ik al lang niet meer.

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    is allemaal ver van me bed show wanneer het hier in nederland komt zou ik me pas druk gaan maken.
    en die cartoons laat ze lekker doen ze vragen er zelf om die domme islam gasten

    https://www.facebook.com/video.php?v=10152821488111142
    ik weet niet of jullie em kunnen zien

    maar goed en dan vinden ze het gek als we reageren dat ze apen zijn dit dat

    Daarom zeg ik het ook die mensen gebruiken 2 maatstaven ze willen met respect behandelt worden maar doen dat niet tegenover andere mensen.En zo een filmpje laat weer zien hoe ze zich gedragen verschrikkelijk.

  8. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Je suis Charlie!!

    Die haatbaarden zijn elke keer beledigd, terwijl we zelf hier gediscrimineerd worden in eigen land. Het is GVD een tekening over iets/iemand die nog nooit gezien is. Vrijheid van meningsuiting is heeeel belangrijk, en de mensen die dat niet bevalt pleuren maar op naar hun landen waar dat dus niet mag. Ik ben klaar met alle geloven, maar nog het meeste met de Islam. En nou niet gaan zeggen dat er ook “goeie” tussen zitten want dat geloof ik al lang niet meer.

    zitten zeker 100% normale moslims tussen. ken er zelf genoeg.
    Zou ook niet realistisch zijn als je dat niet zou weten toch? en gevaarlijk ook, aangezien die “haatbaarden” ook denken dat de rest slecht is en alleen zij zijn juist. We zien hoe dat uitpakt. .

    En we hebben het over respect. Maar wat is respect?
    Mij was altijd geleerd heb respect voor ouderen en ik zei altijd waarom?
    stel dat het een oud NSBr is of SSr? of een t*ringlijer heel zijn of haar leven…Dus puur omdat je een bepaald leeftijd heb bereikt krijg je respect? vind ik persoonlijk van niet.

    Zelfde als de titel Ouders moet je ook verdienen. Maar dat is een ander onderwerp haha 😀

    Ik heb 1 ding respecteer het leven en behandel het of je maar 1 x rondloopt op deze aardkloot, Misschien denk je dan 1000x na voor je iemand van ze leven beroofd.

    Trots/eer en ego dat is het gevaar. Want wees eerlijk wat kan een cartoon nou doen als je er toch niet naar kijkt?

    Dreigen en haatzaaien kijk dat is een ander verhaal. Maar dat is niet waar deze gasten op reageren. Nee cartoons en meningen van mensen of cabaretier voorstellingen.

  9. 130 XP
    justR's avatar

    Maak me er totaal niet druk meer om. Omdat het zo dichtbij is zie je dat de Westerse wereld helemaal in paniek is. Op dezelfde dag worden er 37 mensen in een bus opgeblazen in Yemen. Je zou verwachten dat de mensheid wel verder zou zijn, maar er geloven nog steeds miljarden mensen in een God. Zolang dit het geval is zal dit gezeik door blijven gaan.

  10. 41 XP
    Baz's avatar

    Ik ben klaar met alle geloven, maar nog het meeste met de Islam. En nou niet gaan zeggen dat er ook “goeie” tussen zitten want dat geloof ik al lang niet meer.

    Zeggen dat de Islam kwaadaardig is omdat er maloten bij zitten die hun ‘geloof’ als hun strijdtoneel pakken (omdat het zo veel opvalt in de Westerse wereld) en sterven in naam van Allah is praktisch hetzelfde zeggen dat alle Rooms-katholieken mensen ook slechtwillend zijn omdat Hitler en z’n gang (vergelijkbaar met Osama bin Laden met zijn eigen clubje) er ook een paar miljoen doden op hun naam hebben staan.

  11. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Maak me er totaal niet druk meer om. Omdat het zo dichtbij is zie je dat de Westerse wereld helemaal in paniek is. Op dezelfde dag worden er 37 mensen in een bus opgeblazen in Yemen. Je zou verwachten dat de mensheid wel verder zou zijn, maar er geloven nog steeds miljarden mensen in een God. Zolang dit het geval is zal dit gezeik door blijven gaan.

    Niet binnen een 1000 jaar dat er eenheid is.. of de wereld is al naar de klote.

    Zelfde toch met die Boko haram 8500 doden… 1 jaar tijd in 2014

  12. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Zeggen dat de Islam kwaadaardig is omdat er maloten bij zitten die hun ‘geloof’ als hun strijdtoneel pakken (omdat het zo veel opvalt in de Westerse wereld) en sterven in naam van Allah is praktisch hetzelfde zeggen dat alle Rooms-katholieken mensen ook slechtwillend zijn omdat Hitler en z’n gang (vergelijkbaar met Osama bin Laden met zijn eigen clubje) er ook een paar miljoen doden op hun naam hebben staan.

    Zo te zien heb je geen idee wat je zegt.

  13. 257 XP
    iNSo's avatar

    Het is belachelijk om vanwege een cartoon mensen af te schieten, ook al is het dan jou heilige profeet. “Eigen schuld dikke bult” of “ze hebben het op zichzelf afgeroepen” vind ik hier totaal niet aan de orde. Religieen zijn cryptische omschrijvingen van normale omgangsvormen en fatsoensregels om een normaal leven te hebben en een daadwerkelijke samenleving op te kunnen bouwen. Nu zijn er een aantal mensen, die niet tussen de regels door kunnen lezen en alles letterlijk nemen. Ik vind dat de machthebbers op dit moment de hoofdkwartieren van alle radicale moslim groeperingen zouden moeten bombarderen, misschien zelfs nuken. Levert dat weer wederzijds geweld? Ja waarschijnlijk wel, maar waarom zou je tolerant moeten zijn naar totaal intolerante mensen? De tijd van zachte woordjes is geweest, de zelf uitgeroepen vijanden van het westen zijn op bloedbaden uit en dit valt niet meer op te lossen door middel van diplomatiek.

    Overigens vind ik ( en ik hoop dat ik hier niet teveel mee off-topic ga ) dat alle vormen van religie afgeschaft moeten worden, ze zijn immers berust op dogma’s van ruim 2 millenia geleden.

  14. 41 XP
    Baz's avatar

    Zo te zien heb je geen idee wat je zegt.

    Pff. Ik sta anders nog steeds achter mijn mening. Zie die van jouw eerst maar te beargumenteren.

  15. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Pff. Ik sta anders nog steeds achter mijn mening. Zie die van jouw eerst maar te beargumenteren.

    Je kan er wel achter staan, maar je argument slaat nergens op.

    Het gaat mij om het feit dat de hele wereld hun afschuw uitspreekt….maar waar zijn de moslims? Waarom beginnen die geen stille tocht om zich totaal te distantieren van deze lui die HUN geloof bezoedelen? Weet je waarom? Omdat ze allemaal vinden dat die cartoonisten dat niet hadden moeten doen en het over zichzelf afgeroepen hebben. Waarom denk je dat heel twitter e.d. helemaal vol stond met gasten die hun helden vinden? Leuk dat er een enkeling wel normaal denkt, maar mij nemen ze niet meer in de maling met hun “vredige” geloof….middeleeuwse barbaren zijn het die niks in de westerse wereld te zoeken hebben.

  16. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Je kan er wel achter staan, maar je argument slaat nergens op.

    Het gaat mij om het feit dat de hele wereld hun afschuw uitspreekt….maar waar zijn de moslims? Waarom beginnen die geen stille tocht om zich totaal te distantieren van deze lui die HUN geloof bezoedelen? Weet je waarom? Omdat ze allemaal vinden dat die cartoonisten dat niet hadden moeten doen en het over zichzelf afgeroepen hebben. Waarom denk je dat heel twitter e.d. helemaal vol stond met gasten die hun helden vinden? Leuk dat er een enkeling wel normaal denkt, maar mij nemen ze niet meer in de maling met hun “vredige” geloof….middeleeuwse barbaren zijn het die niks in de westerse wereld te zoeken hebben.

    http://www.volkskrant.nl/dossier-aanslag-op-charlie-hebdo/nederlandse-moslims-verzamelen-zich-online-nietmijnislam~a3825566/

    http://www.omroepflevoland.nl/Mobile?NewsId=120005

    http://www.amsterdamfm.nl/moslim-schrijversgilde-veroordeelt-aanslag-parijs/

    http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/nederlandse-moslimgemeenschap-staat-stil-bij-aanslagen/

    kleine greep uit NL. Dus het is maar net wat je wil zien? En wat de media actueel maakt

  17. 257 XP
  18. 1691 XP
    chronic010's avatar

    http://www.volkskrant.nl/dossier-aanslag-op-charlie-hebdo/nederlandse-moslims-verzamelen-zich-online-nietmijnislam~a3825566/

    http://www.omroepflevoland.nl/Mobile?NewsId=120005

    http://www.amsterdamfm.nl/moslim-schrijversgilde-veroordeelt-aanslag-parijs/

    http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/nederlandse-moslimgemeenschap-staat-stil-bij-aanslagen/

    kleine greep uit NL. Dus het is maar net wat je wil zien? En wat de media actueel maakt

    Iets in de moskee melden en een artikeltje op internet plaatsten is in mijn ogen wat anders dan je medemensen laten zien waar je voor staat…Ik heb jaren geprobeerd vanuit een onafhankelijk oogpunt te kijken….dit gaat helaas niet meer.

  19. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Je kan er wel achter staan, maar je argument slaat nergens op.

    Het gaat mij om het feit dat de hele wereld hun afschuw uitspreekt….maar waar zijn de moslims? Waarom beginnen die geen stille tocht om zich totaal te distantieren van deze lui die HUN geloof bezoedelen? Weet je waarom? Omdat ze allemaal vinden dat die cartoonisten dat niet hadden moeten doen en het over zichzelf afgeroepen hebben. Waarom denk je dat heel twitter e.d. helemaal vol stond met gasten die hun helden vinden? Leuk dat er een enkeling wel normaal denkt, maar mij nemen ze niet meer in de maling met hun “vredige” geloof….middeleeuwse barbaren zijn het die niks in de westerse wereld te zoeken hebben.

    Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gelezen!! HAHAHAHAHA

    1. Omdat wij ons stem niet laten horen (ook al doen we dat wel) zijn wij moslims het er mee eens.
    2. “middeleeuwse barbaren zijn het die niks in de westerse wereld te zoeken hebben.” <--Geen mening, maar een feit volgens jou. --Nu komt mijn verhaal-- Allereerst, ik keur de terroristische actie direct af. Iemand doden of fysiek iets aan doen, kan gewoon niet als moslim zijnde(tenzij het zelfverdediging is). Onder het mom van Freedom of Speech, mag je alles zeggen over wie en wat dan ook. Behalve over Joden, holocaust want dat is ten strengste verboden. Wat die Charlie deed, kon gewoon niet in mijn ogen. Je kan niet de profeet, waar bijna 1/4 deel van de wereld bevolking in gelooft, zo beledigen. Dat is gewoon onrespectvol, haatzaaien etc. Dit gaat gewoon veel te ver. Wat dan helemaal belachelijk is, dat de Franse overheid hun nog hoogstpersoonlijk bedankt voor het filmpje. Nee wat Charlie heeft gedaan, gaat veel en veel en veelste ver. Maar ik herhaal nogmaals, wat die terroristen deden, is gewoon belachelijk. Wat de groep IS doet is belachelijk. Terroristische acties zijn niet toegestaan in de Islam. Geweld plegen is niet toegestaan in de Islam. Mensen pijn doen is niet toegestaan in de Islam. Lees hier de inleiding van een artikel op rtlnieuws; "Zes bezoekers van de kosjere supermarkt hebben vermoedelijk hun leven te danken aan een slimme medewerker van de supermarkt. Toen terrorist Amedy Coulibaly de winkel binnenstormde leidde moslim Lassana Bathily hen snel naar de koelcel onder de winkel." - http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/nasleep-gijzelingen-parijs#node_1264926

    Waarom heeft de moslim medewerker, hun gered? Waarom heeft hij ze niet gewoon gedood, of "afgegeven" aan de terroristen?

    Ik persoonlijk walg van mensen zoals jij. Zoals de mensen bij de aanslag van 9/11 ineens alle moslims ging kleineren, fysiek pijn doen etc. Terwijl het achteraf een Inside job was.

    Zoals Redrum83 ook al zegt, het is maar wat je wilt lezen en zien. Laatst ook een groep (4 jongens) van marrokaanse kom af, hebben op 1 jan. een man gered die uit het niets bewusteloos raakte. Ze hebben de man gelijk geholpen en direct 112 gebeld.

    Dus ja, alles over 1 kam scheren is makkelijk, maar niet echt slim.
    En mening geven is een mening en niet zoals jij in je laatste zin iets verteld over moslims.

  20. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gelezen!! HAHAHAHAHA

    1. Omdat wij ons stem niet laten horen (ook al doen we dat wel) zijn wij moslims het er mee eens.
    2. “middeleeuwse barbaren zijn het die niks in de westerse wereld te zoeken hebben.” <--Geen mening, maar een feit volgens jou. --Nu komt mijn verhaal-- Allereerst, ik keur de terroristische actie direct af. Iemand doden of fysiek iets aan doen, kan gewoon niet als moslim zijnde(tenzij het zelfverdediging is). Onder het mom van Freedom of Speech, mag je alles zeggen over wie en wat dan ook. Behalve over Joden, holocaust want dat is ten strengste verboden. Wat die Charlie deed, kon gewoon niet in mijn ogen. Je kan niet de profeet, waar bijna 1/4 deel van de wereld bevolking in gelooft, zo beledigen. Dat is gewoon onrespectvol, haatzaaien etc. Dit gaat gewoon veel te ver. Wat dan helemaal belachelijk is, dat de Franse overheid hun nog hoogstpersoonlijk bedankt voor het filmpje. Nee wat Charlie heeft gedaan, gaat veel en veel en veelste ver. Maar ik herhaal nogmaals, wat die terroristen deden, is gewoon belachelijk. Wat de groep IS doet is belachelijk. Terroristische acties zijn niet toegestaan in de Islam. Geweld plegen is niet toegestaan in de Islam. Mensen pijn doen is niet toegestaan in de Islam. Lees hier de inleiding van een artikel op rtlnieuws; "Zes bezoekers van de kosjere supermarkt hebben vermoedelijk hun leven te danken aan een slimme medewerker van de supermarkt. Toen terrorist Amedy Coulibaly de winkel binnenstormde leidde moslim Lassana Bathily hen snel naar de koelcel onder de winkel." - http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/nasleep-gijzelingen-parijs#node_1264926

    Waarom heeft de moslim medewerker, hun gered? Waarom heeft hij ze niet gewoon gedood, of "afgegeven" aan de terroristen?

    Ik persoonlijk walg van mensen zoals jij. Zoals de mensen bij de aanslag van 9/11 ineens alle moslims ging kleineren, fysiek pijn doen etc. Terwijl het achteraf een Inside job was.

    Zoals Redrum83 ook al zegt, het is maar wat je wilt lezen en zien. Laatst ook een groep (4 jongens) van marrokaanse kom af, hebben op 1 jan. een man gered die uit het niets bewusteloos raakte. Ze hebben de man gelijk geholpen en direct 112 gebeld.

    Dus ja, alles over 1 kam scheren is makkelijk, maar niet echt slim.
    En mening geven is een mening en niet zoals jij in je laatste zin iets verteld over moslims.

    Mensen die zeggen dat 9/11 een inside job was moet ik serieus nemen? Ik dacht het niet. En leuk dat je een voorbeeld geeft van 4 Marokkaanse jongens die iemand redden. Je kijkt zeker nooit opsporing Verzocht? Ook allemaal goeie mensen zeker? I rest my case....Heb iets teveel rotervaringen om het geloof nog maar een kans te geven. Ik vind alle geloven Bull, het is allemaal gelul.

  21. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Mensen die zeggen dat 9/11 een inside job was moet ik serieus nemen? Ik dacht het niet. En leuk dat je een voorbeeld geeft van 4 Marokkaanse jongens die iemand redden. Je kijkt zeker nooit opsporing Verzocht? Ook allemaal goeie mensen zeker? I rest my case….Heb iets teveel rotervaringen om het geloof nog maar een kans te geven. Ik vind alle geloven Bull, het is allemaal gelul.

    Geloof is een lastig iets.. vaak een gevoel bij mensen, die ze niet kunnen plaatsen. Maar een bepaalde stroming (christen/boeddhisme/moslim)
    sluit toch aan bij die mensen hun gevoel(in geschreven woord) Denk ook een groot stuk het gevoel hebben dat je nooit alleen bent en de dood een stuk minder eng lijkt.(hiernamaals/voortgang van je bewustzijn (ego?)

    En die mensen die dan geloven en niemand lastig ermee vallen en gewoon hun ding doen, zijn die zo erg? en ze bestaan, geloof mij maar. 🙂

    Ik zelf geloof niet, in iedergeval niet hoe de meeste mensen geloven in goed slecht en bla bla. Hell/hemel.. maar dat is weer een ander verhaal.

    Maar wil ermee vertellen ik persoonlijk vind het te makkelijk om alles over een kam te scheren.

    en ja 9/11 gevoelig onderwerp, snap wat i eatnoobs een beetje bedoel. Met thermiet snij ladingen en als het klopt gebouw 17? die zomaar (gecontroleerd)instort zonder aanleiding dan een klein brandje. 9/11 is een vaag verhaal waar ik nog geen echte mening over heb. mja dat is een ander topic 😀

  22. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Ze gebruiken hun geloof voor wrede doeleinden zoals anderen dat ook deden in het verleden. Een belediging voor het geloof in kwestie, want ze handelen alleen maar uit hun eigen egoïsme en haat. Kansloos dus.

    Er zijn trouwens genoeg moslims die deze acties afkeuren en volgens mij liepen ze ook mee in Parijs en stonden ze daar. Het ligt verder ook zeer gelovig lijkt me zo. Reken maar dat veel moslims zich doodschamen en alle acties afkeuren, want in de Koran staan duidelijke dingen over het doden van onschuldigen etc.

  23. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Mensen moeten eens leren wat tolleranter te worden naar elkaar. En er zal zeker geleerd moeten gaan worden dat niet per definitie alle moslims fout zijn. Er zijn er genoeg die goed zijn. En die ook een afkeer hebben van wat er gebeurd is in Frankrijk.

    Wat er in Frankrijk gebeurd is dat is echt verschrikkelijk. En dat valt gewoon onder de noemer extremisme. Vind ook dat de normale Moslims zelf juist nu eens hun standpunt moeten gaan innemen. En zich eens uitspreken over deze gebeurtenis dat ze dit verwerpen. Bij de protest marsen moeten ook moslims massaal laten horen het er niet mee eens te zijn wat er gebeurd is.

    Verder vind ik ook dat de media onder het mom van vrije meningsuiting steeds veel te ver gaat. En daarbij worden naar mijn mening echt wel normen overschreden. Niet alleen moslims worden belachelijk gemaakt in cartoons. Maar ook wel christenen, katholieken, joden en noem nog maar wat geloven op. Ik vind echt dat dit gewoon doelbewust tegen zere benen aan schoppen is. En eigenlijk zou je wel kunnen zeggen dat ze meehelpen om haat te zaaien. Dus ook de media zorgt met hun hetze voor een intollerant Nederland. Ik zelf begin zo langzamerhand te kotsen op de journalisten.

    Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat er wel sprake is van uitlokking door journalisten maar ook door striptekenaars. Maar ook ik vind dat je met woorden moet kunnen zeggen wat je denkt. En hier hoort absoluut geen moorden van onschuldige burgers bij. Uberhaupt helemaal geen moorden of aanslagen.

    Extremistische Moslims die geweld willen plegen en oproepen tot moorden. Die mogen ze van mij gelijk levenslang opsluiten. Want die zijn een gevaar voor de samenleving.

  24. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Vind ook dat de normale Moslims zelf juist nu eens hun standpunt moeten gaan innemen. En zich eens uitspreken over deze gebeurtenis dat ze dit verwerpen. Bij de protest marsen moeten ook moslims massaal laten horen het er niet mee eens te zijn wat er gebeurd is.

    Imams uit verscheidene moskees zijn er mee bezig. Tevens heb je de actie #NotMyIslam
    En nog eens, er zijn ongv. 2 MILJARD moslims! Als de Islam echt voor terrorisme staat, waarom leven al die moslims nog? Waarom leef ik nog? En heb ik niet zoals die terroristen hier in Nederland iets uitgehaald?

    Ook een leuke,

    Als Henk iemand vermoord heeft Henk het gedaan.
    Maar als Hassan iemand heeft vemoord heeft Islam het gedaan.

    Toen de terroristische actie door de christen Anders Behring Breivik in Denemarken is gepleegd, hoorde je geen enkel moslim zeggen; Zie je nou wel, zo zijn alle Christen.
    Zelfde geldt voor de KKK. Niemand ziet hun aan voor echte Christenen.

    Ook bij het Jodendom. De zionisten zijn geen Joden.

    En over 9/11 er zijn te veel en te duidelijke bewijzen dat het een inside job is.
    Maar ik ga daar verder niet op in, want anders dwalen we af van dit topic.

  25. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Imams uit verscheidene moskees zijn er mee bezig. Tevens heb je de actie #NotMyIslam
    En nog eens, er zijn ongv. 2 MILJARD moslims! Als de Islam echt voor terrorisme staat, waarom leven al die moslims nog? Waarom leef ik nog? En heb ik niet zoals die terroristen hier in Nederland iets uitgehaald?

    Ook een leuke,

    Als Henk iemand vermoord heeft Henk het gedaan.
    Maar als Hassan iemand heeft vemoord heeft Islam het gedaan.

    Toen de terroristische actie door de christen Anders Behring Breivik in Denemarken is gepleegd, hoorde je geen enkel moslim zeggen; Zie je nou wel, zo zijn alle Christen.
    Zelfde geldt voor de KKK. Niemand ziet hun aan voor echte Christenen.

    Ook bij het Jodendom. De zionisten zijn geen Joden.

    En over 9/11 er zijn te veel en te duidelijke bewijzen dat het een inside job is.
    Maar ik ga daar verder niet op in, want anders dwalen we af van dit topic.

    Jij leest mijn reactie niet goed genoeg door I_Eat_Noobsz. Lees nog maar eens de hele reactie. Ik zeg daarin duidelijk dat niet alle Moslims gelijk zijn. En dat er heel veel goede tussen zitten. Zelfs zeg ik dat ik de media ook een rol vind spelen. Dat de islam het gedaan heeft hoor je mij nergens zeggen. Ben blij met al die acties van moslims die het er juist ook niet mee eens zijn en dit laten merken. Het is niet de islam die de boosdoener is maar juist een groep radicalen die het geloof proberen te misbruiken voor hun eigen gewin. Juist daarom is het goed dat de moslim gemeenschap nu hun tegen geluid laat horen. En ook masaal het er niet mee eens is wat er daar gebeurd is.

  26. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Ze gebruiken hun geloof voor wrede doeleinden zoals anderen dat ook deden in het verleden. Een belediging voor het geloof in kwestie, want ze handelen alleen maar uit hun eigen egoïsme en haat. Kansloos dus.

    Er zijn trouwens genoeg moslims die deze acties afkeuren en volgens mij liepen ze ook mee in Parijs en stonden ze daar. Het ligt verder ook zeer gelovig lijkt me zo. Reken maar dat veel moslims zich doodschamen en alle acties afkeuren, want in de Koran staan duidelijke dingen over het doden van onschuldigen etc.

    Kansloos is het altijd als je mensen vermoord omdat je je beledigd voelt..

  27. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Jij leest mijn reactie niet goed genoeg door I_Eat_Noobsz. Lees nog maar eens de hele reactie. Ik zeg daarin duidelijk dat niet alle Moslims gelijk zijn. En dat er heel veel goede tussen zitten. Zelfs zeg ik dat ik de media ook een rol vind spelen. Dat de islam het gedaan heeft hoor je mij nergens zeggen. Ben blij met al die acties van moslims die het er juist ook niet mee eens zijn en dit laten merken. Het is niet de islam die de boosdoener is maar juist een groep radicalen die het geloof proberen te misbruiken voor hun eigen gewin. Juist daarom is het goed dat de moslim gemeenschap nu hun tegen geluid laat horen. En ook masaal het er niet mee eens is wat er daar gebeurd is.

    @Dreamingman,

    Eigenlijk was alleen mijn eerste zin op jou gericht.
    Al het andere was voor chronic010.

    Excuus, had ik er duidelijk neer moeten zetten.

  28. 490 XP
    Goregash's avatar

    Hoe het ook zij, geen geloof zal moord om welke reden dan ook goed vinden. Ook de islam niet en in mijn ogen voelt dit allemaal een beetje vreemd. Dit is volgens mij niet een organisatie die erachter staat maar een paar woedende moslims die wraak nemen. Martelaren vluchten niet, die sterven samen met hun slachtoffers.

    Ik vind wel dat Charlie Hebdo erg op het randje heeft gelopen met hun uitspraken, welke volgens sommige satire genoemd wordt. Maar naar alle eerlijkheid is dat net zo uitdagend en haatdragend als wat. Als je weet dat je een heel groot geloof beledig, pijn doet, waarom ga je er dan mee door? Waarom mogen wij wel daarboven geheveld worden om toch Mohammed af te beelden als dat volgens hun geloof verboden is? Waar is dat respect gebleven?

    Toch is dit alles geen reden om iemand om het leven te brengen, zeker niet in deze tijd. Het is een laffe daad en erg spijtig voor iedereen die is gesneuveld. Ben ergens wel “blij” dat het beperkt is gebleven bij dit. Het had namelijk net zo goed een nieuwe 9/11 geweest kunnen zijn. En dan waren er heel wat meer onschuldige burgers om het leven gekomen.

    Klinkt misschien Cru maar zo denk ik erover.

  29. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Hoe het ook zij, geen geloof zal moord om welke reden dan ook goed vinden. Ook de islam niet en in mijn ogen voelt dit allemaal een beetje vreemd. Dit is volgens mij niet een organisatie die erachter staat maar een paar woedende moslims die wraak nemen. Martelaren vluchten niet, die sterven samen met hun slachtoffers.

    Ik vind wel dat Charlie Hebdo erg op het randje heeft gelopen met hun uitspraken, welke volgens sommige satire genoemd wordt. Maar naar alle eerlijkheid is dat net zo uitdagend en haatdragend als wat. Als je weet dat je een heel groot geloof beledig, pijn doet, waarom ga je er dan mee door? Waarom mogen wij wel daarboven geheveld worden om toch Mohammed af te beelden als dat volgens hun geloof verboden is? Waar is dat respect gebleven?

    Toch is dit alles geen reden om iemand om het leven te brengen, zeker niet in deze tijd. Het is een laffe daad en erg spijtig voor iedereen die is gesneuveld. Ben ergens wel “blij” dat het beperkt is gebleven bij dit. Het had namelijk net zo goed een nieuwe 9/11 geweest kunnen zijn. En dan waren er heel wat meer onschuldige burgers om het leven gekomen.

    Klinkt misschien Cru maar zo denk ik erover.

    Waarom zou ik respect voor welk geloof dan ook moeten hebben? Omdat het geloof is? Terwijl ik als ongelovige geen respect geniet omdat ik maar ongelovig ben?! Mohammed heeft genoeg dingen gedaan waar ik geen respect voor heb hoor. Ik zal er wel over ophouden… Het moet wel leuk blijven op het forum.

  30. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Die moslims die zo hard schreeuwen dat ze er niet achter staan wat er allemaal gebeurd moeten zelf de straat is op gaan, demonstreren tegen hun eigen mede islam “gelovigen”.

    Geloof maakt zwak omdat het puur een interpretatie is van wat met wil denken, is nergens op gebaseerd.

    Putin heeft wat dat betreft een goed punt: http://worldunity.me/vladimir-poetin-over-moslims/

  31. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Heb het hele circus niet echt gevolgd maar ik blijf altijd zeggen ‘er is maar 1 goed geloof en dat is geen geloof, het brengt alleen maar oorlog en ellende met zich mee’.

  32. 130 XP
    justR's avatar

    Ze gebruiken hun geloof voor wrede doeleinden zoals anderen dat ook deden in het verleden. Een belediging voor het geloof in kwestie, want ze handelen alleen maar uit hun eigen egoïsme en haat. Kansloos dus.

    Er zijn trouwens genoeg moslims die deze acties afkeuren en volgens mij liepen ze ook mee in Parijs en stonden ze daar. Het ligt verder ook zeer gelovig lijkt me zo. Reken maar dat veel moslims zich doodschamen en alle acties afkeuren, want in de Koran staan duidelijke dingen over het doden van onschuldigen etc.

    http://www.thereligionofpeace.com/Quran/023-violence.htm En nu?

  33. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    JustR ik vind die link van jou weer heel erg jammer en vrij stigmatiserend weer naar 1 groep toe. Als je die link deelt ga dan ook even eens een keer de bijbel lezen voor de aardigheid. Wat denk je dat daar allemaal in staat??? Juist ook heel veel geweldadigheden en oproepen. Het is maar juist hoe je die dingen zelf beoordeeld. Ik geloof zelf dus niet, maar kan er met mijn kop niet bij dat er continu met een vinger gewezen word naar bepaalde groepen zonder dat men zich er in verdiept.

  34. 490 XP
    Goregash's avatar

    Waarom zou ik respect voor welk geloof dan ook moeten hebben? Omdat het geloof is? Terwijl ik als ongelovige geen respect geniet omdat ik maar ongelovig ben?! Mohammed heeft genoeg dingen gedaan waar ik geen respect voor heb hoor. Ik zal er wel over ophouden… Het moet wel leuk blijven op het forum.

    Wie heeft het over respect met betrekking tot een geloof? Waar is respect in het algemeen gebleven? Waarom moet er altijd een naambordje ergens bij? Of ik nou christen, jood, moslim of atheïst ben maakt wat dat betreft helemaal niets uit. Het gaat hier om het grote plaatje. Niemand heeft respect.

    Alleen nu is er respect op te brengen met Je suis Charlie. Altijd achteraf gelul. Van een stripboek met 70.000 exemplaren, waar niemand ooit van heeft gehoord, uit vliegt naar 1.00.000 exemplaren en waarom? Zodat je op facebook je gezicht kan laten zien vol trots met een Hebdo, waar het bloed nog aan kleeft van de mensen die gestorven zijn. Hopend op de likes en aandacht die je zo graag wilt. En dus niet uit respect maar uit pure aandacht. Laten zien aan de buitenwereld dat je er was, dat je “meeleeft”. Denken we dan nog over een paar maanden na over deze terreurdaad? Is dit 9/11 2.0? Moeten we zonodig van een dramatische gebeurtenis weer een globale Hype maken? MH17 is alweer vergeten en ligt voor de meeste mensen ruim achter zich, terwijl de slachtoffers nog thuis huilend op de bank zitten. Deze 12 provocerende fransozen krijgen zoveel hype aandacht dat de paar honderd kinderen in Pakistan hun graf voor omdraaien.

  35. 1199 XP
    chris65's avatar

    Wie heeft het over respect met betrekking tot een geloof? Waar is respect in het algemeen gebleven? Waarom moet er altijd een naambordje ergens bij? Of ik nou christen, jood, moslim of atheïst ben maakt wat dat betreft helemaal niets uit. Het gaat hier om het grote plaatje. Niemand heeft respect.

    Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar je haalt me de woorden uit de mond. Respect is iets was losstaat van religie en vrijheidsmeningsuiting is geen vrij brief om jan en alle man te beledigen/kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is iets kostbaars waar je met respect voor de ander mee moet omgaan. Persoonlijk vind ik dat sommigen daarmee te makkelijk omgaan omdat ze nu eenmaal het recht van vrijheid van meningsuiting hebben.
    Heb respect voor elkaar en voor elkaars standpunten, ook al ben je het daar niet mee eens.

    Ik word af en toe zo zat van dat geroeptoeter schaf religie af, want dan is er nooit meer onvrede of oorlog op de wereld. Als je dat echt denkt, dan weet je volgens mij nog niet hoe de mens in elkaar zit. Die vind namelijk altijd wel weer een excuus om een brandhaardje te beginnen ergens.

  36. 490 XP
    Goregash's avatar

    Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar je haalt me de woorden uit de mond. Respect is iets was losstaat van religie en vrijheidsmeningsuiting is geen vrij brief om jan en alle man te beledigen/kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is iets kostbaars waar je met respect voor de ander mee moet omgaan. Persoonlijk vind ik dat sommigen daarmee te makkelijk omgaan omdat ze nu eenmaal het recht van vrijheid van meningsuiting hebben.
    Heb respect voor elkaar en voor elkaars standpunten, ook al ben je het daar niet mee eens.

    Ik word af en toe zo zat van dat geroeptoeter schaf religie af, want dan is er nooit meer onvrede of oorlog op de wereld. Als je dat echt denkt, dan weet je volgens mij nog niet hoe de mens in elkaar zit. Die vind namelijk altijd wel weer een excuus om een brandhaardje te beginnen ergens.

    Precies haha olie bijvoorbeeld xD of omdat iemand in zijn koffiedik zag dat er kernwapens stashed zijn ergen…

  37. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik word af en toe zo zat van dat geroeptoeter schaf religie af, want dan is er nooit meer onvrede of oorlog op de wereld. Als je dat echt denkt, dan weet je volgens mij nog niet hoe de mens in elkaar zit. Die vind namelijk altijd wel weer een excuus om een brandhaardje te beginnen ergens.

    Ik wilde net zeggen. Ze verzinnen toch wel iets om met elkaar te vechten.
    De wapen handel, de soldaten, die kunnen niet allemaal stoppen. Daarom verzinnen ze wel iets zodat zij hun werk kunnen doen.

    Vroeger was Religie minder in het “nieuws” als nu, maar toch had je ontelbaar koloniën.
    Slavenhandel, allemaal wrede gebeurtenissen en noem maar op.

    Maar sinds een aantal jaar nu, hebben ze het terrorisme. Dat ineens samen gaat met de Islam.
    Vroeger gingen de moslim toch ook niet even naar de Christenen en Joden om daar families af te slachten?
    Het is een hype geworden sinds Amerika en Bin Laden samen zijn gaan werken.

    Maar ja, het enige wat ik graag wil is vrede. Gelijkheid en meer.
    De Islam leert ons het volgende;

    Als je naar een ander gaat, dien jij je aan te passen aan hen.
    Maar dit mag niet tegen het geloof zijn. Daar moet je afstand van houden.

    Dus als ik hier kom volg ik de regels die hier zijn. Ik pas me aan aan de cultuur, maar ik blijf de Islam volgen en ga niet tegen de regels in van de Islam.
    Als dit een vereiste is in de plek waar ik naar toe ga, dan is het voor mij verboden om daar naar toe te gaan.

    Zelfde als de vrijdag middag borrel, daar ga ik ook niet naar toe vanwege het alcohol.

    Ik hoop duidelijk genoeg te zijn. En mocht ik fouten maken, dan heb ik die fouten begaan. En niet Islam.

  38. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Islam is gewoon een grote chaos, klaar. Wij het westen hun het oosten en elkaar mooi met rust laten

  39. 1691 XP
    chronic010's avatar

    Ik wilde net zeggen. Ze verzinnen toch wel iets om met elkaar te vechten.
    De wapen handel, de soldaten, die kunnen niet allemaal stoppen. Daarom verzinnen ze wel iets zodat zij hun werk kunnen doen.

    Vroeger was Religie minder in het “nieuws” als nu, maar toch had je ontelbaar koloniën.
    Slavenhandel, allemaal wrede gebeurtenissen en noem maar op.

    Maar sinds een aantal jaar nu, hebben ze het terrorisme. Dat ineens samen gaat met de Islam.
    Vroeger gingen de moslim toch ook niet even naar de Christenen en Joden om daar families af te slachten?
    Het is een hype geworden sinds Amerika en Bin Laden samen zijn gaan werken.

    Maar ja, het enige wat ik graag wil is vrede. Gelijkheid en meer.
    De Islam leert ons het volgende;

    Als je naar een ander gaat, dien jij je aan te passen aan hen.
    Maar dit mag niet tegen het geloof zijn. Daar moet je afstand van houden.

    Dus als ik hier kom volg ik de regels die hier zijn. Ik pas me aan aan de cultuur, maar ik blijf de Islam volgen en ga niet tegen de regels in van de Islam.
    Als dit een vereiste is in de plek waar ik naar toe ga, dan is het voor mij verboden om daar naar toe te gaan.

    Zelfde als de vrijdag middag borrel, daar ga ik ook niet naar toe vanwege het alcohol.

    Ik hoop duidelijk genoeg te zijn. En mocht ik fouten maken, dan heb ik die fouten begaan. En niet Islam.

    Je raakt de spijker op de kop. Vooral met dit zinnetje: Dus als ik hier kom volg ik de regels die hier zijn. Ik pas me aan aan de cultuur, maar ik blijf de Islam volgen en ga niet tegen de regels in van de Islam…..De meeste hebben dus gewoon zoiets van, dit is tegen islam, dus pas ik mij hier niet in aan. Hetzelfde als gewoon lekker het eigen taaltje blijven praten tegen elkaar….niet aanpassen dus. Je weet het leuk te brengen, maar mij zeg je gewoon dat je hetzelfde bent. Ok, jij gaat dan niet naar de borrel op vrijdagmiddag….er zijn er mij iets teveel die daar schijt aan hebben en dat dus wel doen, en gewoon joints roken e.d. Hetzelfde als alle coffeeshops hier in de buurt die van Moslims zijn. Ze mogen zogenaamd geen drugs gebruiken, maar smoken de hele dag door. Die zijn alleen gelovig als het hen uitkomt, meer niet. Ik ben klaar met deze discussie. Ik zie het zelf met mn eigen ogen gebeuren allemaal, en geloof al die onzin van dat geloven voor vrede zijn niet meer.

  40. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Het is sneu wat er gebeurd is natuurlijk, maar de problematiek omtrent religie en ongelijkheid bestaat al zo lang…het is alleen dankzij de huidige tijd waarin de media de informatie beheert die wij te zien, horen of te lezen krijgen en daarop onze meningen vormen een prominentere rol gekregen heeft wat ervoor zorgt dat extremistische zaken onder de loep genomen worden alsof het niet iets alledaags meer is.
    Ik bedoel maar te zeggen dat het nu radicaal genoemd wordt en na 9/11 alles bestempeld is als terreur en angst de overhand genomen heeft. Maar in de geschiedenis van de mens kun je hier zoveel andere voorbeelden tegen aan houden dat het eigenlijk sneu te noemen is hoe we elkaar behandelen. Ik noem maar even wat kruistochten, apartheid en holocaust als voorbeelden wat slechts een topje is van de berg natuurlijk.

    We noemen onszelf tolerant en multicultureel, allemaal termen om onszelf in een goed daglicht te zetten… terwijl we elkaars cultuur totaal niet respecteren en het ook niet in waarde laten omdat we allemaal op onze spreekwoordelijke pikkies getrapt zijn zodra we denken dat ons onrecht aan gedaan is. Het gaat dan ook ineens erg eenvoudig van het stukje “ik ik ik” naar “wij” en “ons”.
    Want “ik” vind dat zwarte piet racistisch is en dat vinden “wij” niet kunnen want “onze” gemeenschap heeft al lang genoeg geleden.
    “Mijn” geloof laat het niet toe dat “wij” bepaalde dingen doen, dus om “ons” hier tegen te beschermen nemen we maatregelen.

    Daarnaast denken mensen tegenwoordig een monopoly op de waarheid te hebben (zoals Hans Teeuwen dat ooit eens erg mooi heeft uitgedrukt), niet alleen gelovigen maar ook ongelovigen. Iedereen staat achter z’n mening en hierdoor ontstaan discussies, kijk maar naar dit forum topic alleen al en de diverse meningen die hier gedeeld worden. Het is echter zo dat niet iedereen tegen kritiek kan of om kan gaan met de argumenten van een ander… in dit soort situaties beginnen mensen dan te schreeuwen, vloeken en tieren tot agressie hun laatste uitweg is. het is in mijn optiek altijd een laatste middel om toch een vorm van dominantie uit te stralen omdat de mens zich nou eenmaal beter vind of wil voelen dan de ander.

    Maar vervolgens klagen we met z’n allen steen en been maar steken we morgen net zo hard onze kop weer in de grond als de struisvogels die we zijn, want we willen natuurlijk niet geweld met geweld vergelden want dan ben je geen haar beter dus als actie houden we een mars en zwijgen we allemaal massaal met een minuut stilte om vervolgens door te blijven praten en discussiëren met elkaar tot het volgende rampscenario in de media uitgelicht wordt en we niet meer precies weten wat er nou speelde.
    Mooi voorbeeld daarin is de aardbeving in Haiti van 5 jaar geleden waar 111 miljoen euro voor ingezameld was, welke herdacht werd in groningen afgelopen week. De problematiek is nog niet verholpen maar wie wist nou eerlijk gezegd nog dat daar een aardbeving geweest was?

    Maar goed, ik sluit nog maar even af met m’n eerste zin van mijn verhaal. Het is sneu wat er gebeurd is natuurlijk, maar de problematiek omtrent religie en ongelijkheid bestaat al zo lang…

  41. 490 XP
    Goregash's avatar

    Het is sneu wat er gebeurd is natuurlijk, maar de problematiek omtrent religie en ongelijkheid bestaat al zo lang…het is alleen dankzij de huidige tijd waarin de media de informatie beheert die wij te zien, horen of te lezen krijgen en daarop onze meningen vormen een prominentere rol gekregen heeft wat ervoor zorgt dat extremistische zaken onder de loep genomen worden alsof het niet iets alledaags meer is.
    Ik bedoel maar te zeggen dat het nu radicaal genoemd wordt en na 9/11 alles bestempeld is als terreur en angst de overhand genomen heeft. Maar in de geschiedenis van de mens kun je hier zoveel andere voorbeelden tegen aan houden dat het eigenlijk sneu te noemen is hoe we elkaar behandelen. Ik noem maar even wat kruistochten, apartheid en holocaust als voorbeelden wat slechts een topje is van de berg natuurlijk.

    We noemen onszelf tolerant en multicultureel, allemaal termen om onszelf in een goed daglicht te zetten… terwijl we elkaars cultuur totaal niet respecteren en het ook niet in waarde laten omdat we allemaal op onze spreekwoordelijke pikkies getrapt zijn zodra we denken dat ons onrecht aan gedaan is. Het gaat dan ook ineens erg eenvoudig van het stukje “ik ik ik” naar “wij” en “ons”.
    Want “ik” vind dat zwarte piet racistisch is en dat vinden “wij” niet kunnen want “onze” gemeenschap heeft al lang genoeg geleden.
    “Mijn” geloof laat het niet toe dat “wij” bepaalde dingen doen, dus om “ons” hier tegen te beschermen nemen we maatregelen.

    Daarnaast denken mensen tegenwoordig een monopoly op de waarheid te hebben (zoals Hans Teeuwen dat ooit eens erg mooi heeft uitgedrukt), niet alleen gelovigen maar ook ongelovigen. Iedereen staat achter z’n mening en hierdoor ontstaan discussies, kijk maar naar dit forum topic alleen al en de diverse meningen die hier gedeeld worden. Het is echter zo dat niet iedereen tegen kritiek kan of om kan gaan met de argumenten van een ander… in dit soort situaties beginnen mensen dan te schreeuwen, vloeken en tieren tot agressie hun laatste uitweg is. het is in mijn optiek altijd een laatste middel om toch een vorm van dominantie uit te stralen omdat de mens zich nou eenmaal beter vind of wil voelen dan de ander.

    Maar vervolgens klagen we met z’n allen steen en been maar steken we morgen net zo hard onze kop weer in de grond als de struisvogels die we zijn, want we willen natuurlijk niet geweld met geweld vergelden want dan ben je geen haar beter dus als actie houden we een mars en zwijgen we allemaal massaal met een minuut stilte om vervolgens door te blijven praten en discussiëren met elkaar tot het volgende rampscenario in de media uitgelicht wordt en we niet meer precies weten wat er nou speelde.
    Mooi voorbeeld daarin is de aardbeving in Haiti van 5 jaar geleden waar 111 miljoen euro voor ingezameld was, welke herdacht werd in groningen afgelopen week. De problematiek is nog niet verholpen maar wie wist nou eerlijk gezegd nog dat daar een aardbeving geweest was?

    Maar goed, ik sluit nog maar even af met m’n eerste zin van mijn verhaal. Het is sneu wat er gebeurd is natuurlijk, maar de problematiek omtrent religie en ongelijkheid bestaat al zo lang…

    Precies! Helemaal mee eens en duidelijk. Ik was inderdaad Haïti al helemaal vergeten. Denk dat weinig mensen er nog bij stil hebben gestaan en dat de mensen die destijds zo medelevend waren voor de buitenwereld het ook niet meer in hun gedachten hadden. Toch makkelijk om je “zogenaamde” steun af te kopen met een simpele Like, euro donatie of berichtje op social media. Want dat is het ook geworden. Geen social media meer, maar eerder sociale druk.

  42. 130 XP
    justR's avatar

    JustR ik vind die link van jou weer heel erg jammer en vrij stigmatiserend weer naar 1 groep toe. Als je die link deelt ga dan ook even eens een keer de bijbel lezen voor de aardigheid. Wat denk je dat daar allemaal in staat??? Juist ook heel veel geweldadigheden en oproepen. Het is maar juist hoe je die dingen zelf beoordeeld. Ik geloof zelf dus niet, maar kan er met mijn kop niet bij dat er continu met een vinger gewezen word naar bepaalde groepen zonder dat men zich er in verdiept.

    Waarom zou ik de Bijbel er bij moeten halen? Dat zegt niets over de inhoud van de Koran. Daarnaast maak je een grote fout door te gewelddadige stukken in de Bijbel te vergelijken met dit in de Koran. Daar zit namelijk een subtiel verschil in, namelijk dat het geweld in de Bijbel vaak stamt uit een bepaalde tijd en dus gezien kan worden als historie / gesloten hoofdstuk, dat terwijl het oproepen tot geweld in de Koran ook in de huidige tijd van toepassing is, doordat veel zaken niet geschreven zijn in de tijdslijn waarin het is geschreven.

  43. 2015 XP
    WJayW's avatar

    En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die geld willen verdienen door de eerste uitgave van blad na de gebeurtenis voor absurde prijzen aan te bieden.

    http://www.wtf.nl/buzz/26094/absurde-woekerprijzen-charlie-hebdo.html

    bah…

  44. 490 XP
    Goregash's avatar

    Serieus? What the actual fuck man… Naja en in dit soort wereld leven we… En ook daarom gamen we 😛 om van dit soort idioterie af te komen en ff helemaal weg te zijn in een andere wereld waar alles goed voelt.

  45. 2457 XP
    peyj's avatar

    En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die geld willen verdienen door de eerste uitgave van blad na de gebeurtenis voor absurde prijzen aan te bieden.

    http://www.wtf.nl/buzz/26094/absurde-woekerprijzen-charlie-hebdo.html

    bah…

    Soms schaam je je gewoon voor je medemens. Alsof iemand zoveel geld ervoor gaat neerleggen. Daarbij zijn er 5 miljoen afgedrukt zo’n “collectors item” is het zeker niet. Gewoon sneu dat mensen het voor zulke prijzen aanbieden. Ik las zelf op de AD app dat een man die een boekhandel heeft er 6 binnenkrijgt morgen. Hij zet daarbij doodleuk op Marktplaats dat hij ze alle 6 gaat kopen voor de nomaal prijs en voor 100 gaat aanbieden. Te sneu voor woorden. Er is één ding waar mensen gekker voor gaan doen dan voor religie en dat is geld.