Hallo,
Er zullen vast nog wel 100 van zulke topics zijn :wacko2:, maar voor de duidelijkheid;
Kan ik films (gedownload in HD) groter dan 12/13GB, afspelen via usb? Kan dit met een usb-stick van 16GB? ( en hoe te formatteren etc.)
Oftewel kan het zonder een dvd te hoeven branden?
“ps, Niet over streamen via het netwerk beginnen, dat is hier geen doen :disgust1:)”
Ik wacht jullie antwoorden en bevindingen af..
Grtz, Row3n

Oke ff kijken:
Moet op fat32 geformateerd zijn, kan alleen bestand van max 4 gig, 16 gig usb stick kan, hoeft niet op dvd te branden alleen de files splitsen.
Een PS3 kan enkel overweg met de bestandsindeling FAT32. FAT32 heeft een beperking van bestandsgrootte tot 4Gb. Files splitsen kan maar is wat moeilijk. Mss kan je de film streamen via PS3 media server.
ik kijk ook altijd mijn HD films vanaf externe usb harddisk.
Formatteer eerst de harddisk met fat32format [url=http://www.lmgtfy.com/?q=fat32format+download]klik hier[/url], maak een map op je externe harddisk met de naam AVCHD.
download TSMuxer [url=http://www.lmgtfy.com/?q=tsmuxer+download]klik hier[/url] en installeer deze.
maak met dit programma een Bluray disk en split hem in delen van 4GB.
daarna nog even [url=http://www.mediafire.com/?ywt2wysnzb1]dit bestand[/url] downloaden en in de AVCHD map op je externe disk zetten, even dubbelklikken en je film is klaar.
aha, kijk antwoorden waar ik wat aan heb :yahoo:, hier ga ik zeker wat mee doen ..
Jullie horen er van!
Grtz, Row3n
[quote]ik kijk ook altijd mijn HD films vanaf externe usb harddisk.
Formatteer eerst de harddisk met fat32format [url=http://www.lmgtfy.com/?q=fat32format+download]klik hier[/url], maak een map op je externe harddisk met de naam AVCHD.
download TSMuxer [url=http://www.lmgtfy.com/?q=tsmuxer+download]klik hier[/url] en installeer deze.
maak met dit programma een Bluray disk en split hem in delen van 4GB.
daarna nog even [url=http://www.mediafire.com/?ywt2wysnzb1]dit bestand[/url] downloaden en in de AVCHD map op je externe disk zetten, even dubbelklikken en je film is klaar.[/quote]
Werkt geweldig…… nouja bijna, het is allemaal gelukt op een externe hdd (een partitie daarvan), maar nu heb ik alleen geen geluid erbij :huh:
Wat doe ik fout? En owja, ook geen ondertiteling, daar gaf ie steeds een fout aan. Wat zijn deze 2 problemen toch? :boredom:
Grtz, Row3n
als je het videobestand hebt toegevoegd krijg je in het midden van het scherm een aantal “sporen”. bovenste is volgens mij het beeld, daarna komt het geluid en daarna de ondertiteling files.
Je kan daar de niet benodigde dingen uitvinken.
Daar onder staat nog de doel locatie en daar net boven ook een bolletje wat je moet aanvinken Create Bluray.
Heb je de map AVCHD gemaakt en staan daarin twee mappen BDMV en CERTIFICATE?
Als je dan met AVCHD Me.exe (welke in de map AVCHD moet staan) hebt gedraaid krijg je de melding dat de bestanden succesvol zijn hernoemd (dacht ik).
dan je disk veilig verwijderen en inpluggen in je ps3, als je dan naar video gaat en de usb disk selecteert en daarna die avchd map dan is het gelukt en zou het eigenlijk moeten werken.
als je met het driehoekje een andere ondertiteling kiest, werkt het dan wel?
USB-sticks zijn toch niet FAT32 geformatteerd? Aangezien dat flash drives zijn? En als een USB stick geen FAT32 partitie heeft kan je gewoon bestanden (HD film in dit geval) groter dan 4GB er op zetten.
maar als een usb stick niet fat32 geformatteerd is en je plugt hem in je ps3 wordt hij toch niet herkend? of is dat veranderd sinds de laatste update?
[quote]maar als een usb stick niet fat32 geformatteerd is en je plugt hem in je ps3 wordt hij toch niet herkend? of is dat veranderd sinds de laatste update?[/quote]
Volgens mij word hij wel gewoon herkend. Maar ik weet dat niet zeker.
Is hij niet geformateerd in FAT32 dan wordt hij niet, nooit, never herkent en dat zal nooit veranderen
Het gaat hier om een externe harddisk, die usb-stick is al afgevallen:whip:
Het is me overigens nog niet gelukt met de ondertiteling, krijg al een fout bij het omzetten… “[i]Invalid SRT format. “0166C6F4″ is invalid timing info[/i]”
Iemand enig idee wat dit betekent?, ik heb het .srt bestand hetzelfde als de film genoemd.. :wacko:
EDIT: Het is ook nog niet gelukt met het geluid… Bij meerdere films geprobeerd. :dizzy:
Kunnen jullie me vertellen stap voor stap :$, hoe je geluid en ondertitels erin krijgt?
Grtz, Rowen
[quote]als je het videobestand hebt toegevoegd krijg je in het midden van het scherm een aantal “sporen”. bovenste is volgens mij het beeld, daarna komt het geluid en daarna de ondertiteling files.
Je kan daar de niet benodigde dingen uitvinken.
Daar onder staat nog de doel locatie en daar net boven ook een bolletje wat je moet aanvinken Create Bluray.
Heb je de map AVCHD gemaakt en staan daarin twee mappen BDMV en CERTIFICATE?
Als je dan met AVCHD Me.exe (welke in de map AVCHD moet staan) hebt gedraaid krijg je de melding dat de bestanden succesvol zijn hernoemd (dacht ik).
dan je disk veilig verwijderen en inpluggen in je ps3, als je dan naar video gaat en de usb disk selecteert en daarna die avchd map dan is het gelukt en zou het eigenlijk moeten werken.
als je met het driehoekje een andere ondertiteling kiest, werkt het dan wel?[/quote]
Ja, map met AVCHD gemaakt,
Ja ook AVCHD erin gezet, en gedraaid,
Ook de hd veilig ontkoppeld.
Uit de ondertiteling kan ik niet eens kiezen, er staat dat er geen ondertiteling bij zit, zelfde geldt voor audio.. :disgust1:
Hoe voeg jij je .srt erbij dan? In de zelfde map zetten met dezelfde naam als de film? En daarna in tsmuxer op NL zetten of op undefined(ofzoiets)..
Het moet toch een keertje gaan lukken zkrs? :rofl1:
bij de films die ik download zit meestal de ondertiteling er gewoon bij, dus gewoon een complete BR rip.
als ik het goed begrijp wil je losse ondertitels bij een film voegen? dan kan ik je niet helpen want dat heb ik ook nog nooit gedaan. 🙂
als ik ze download zit er ook ondertiteling bij:D
heb er zelf geen problemen mee.. flashdrives pakt hij wel.
maar idd op fat32 kan niet beatnd groter dan 4 gig op gezet worden..
nog beter!!! mediaservertje opzetten !!! werkt perfect en steld nix voor