http://youtu.be/rPJaJ5ys_G0
Afgelopen zaterdag brachten we je de bovenstaande introductietrailer van Dark Souls 2 al. Nu is in een interview met Edge bekend geworden dat de game begrijpelijker zal zijn dan het eerste deel.
Bij dit soort opmerkingen komt snel de angst op dat een game gemakkelijker wordt en dus toegankelijker voor een grotere doelgroep. Helaas betekent dit vaak dat een deel van het charme omtrent de vorige game verdwijnt. Een hoge moeilijkheidsgraad in een game zorgt voor een boel denkwerk en trial & error voordat je de juiste tactiek hebt verzonnen. Dit laatste is juist één van de mooie onderdelen van veel moeilijke games.
Gelukkig hebben beide co-directors van de game, Tomohiro Shibuya and Yui Tanimura, aangegeven dat dit niet het geval is. Ze gaan de uitdaging aan om de game duidelijker en begrijpelijker te maken, zonder aan de moeilijkheidsgraad te sleutelen.
Goed nieuws voor de fans van het succesvolle eerste deel. We wensen de ontwikkelaars dan ook veel succes om deze uitdaging te voltooien. Waar geef jij de voorkeur aan, een moeilijke game die veel tactische vaardigheden vereist of juist een gemakkelijke achtbaanrit?
Meh.. Nooit Demon of Dark Souls gespeeld, maar waarom nou weer ‘makkelijker om te begrijpen’. Moet tegenwoordig alles voorgekauwd worden? Je hoeft haast niet meer zelf te denken bij games.
@k1ll1ng5pr33:
Ik snap wat je bedoeld alleen bij DS1 was het echt soms wat vaag. Het duurde bij mij echt lang voordat ik het door had. En ik vind. Demons Souls daarom wat leuker omdat ik meer in het verhaal zat. Maar ik ben het met je eens games moeten zeker niet te voorgekauwd zijn. Het is erg fijn km zelf wat op te lossen zolang het maar niet te vergezocht/ onlogisch.
@K1ll1ng5pr33
In Dark Souls was er bijna geen uitleg over bepaalde stats / combat tactics etc, terwijl deze juist belangrijk zijn om te weten. Zo zijn er veel mensen die het spel al 1 of 2 keer hebben uitgespeeld, en nog steeds een aantal basics niet helemaal begrijpen.
Zelfs nadat ik iets van 6+ playthroughs had gedaan, had ik nog wel veel te leren over het spel. Het is altijd leuk om dingen te ontdekken, maar in Dark Souls was er gewoon een tekort aan uitleg.
uhmm… niet echt een challenge
door dark souls kon ik demon souls beter begrijpen 🙂 en heb ik ze beide platinum
@ramon284: @ramon284: Ik vond dat er genoug uitleg was over hoe alles werkt je moest gewoon naar de stats kijken en er werd genoeg uit gelegd
@Flaming_Kaiser: Sorry voor die laatste comment ik wou zeggen dat als je met npc’s praten je bepaalde dingen te weten zou komen zoals dat divine wapens skeletons dood maakte of dat miracles sterker word door je faith stat of dat je curse nodig had om de geesten te doden of dat sommige wapens streght of dex nodig hadden om te gebruiken,
het was om eerlijk te zijn heel makkelijk om erachter te komen door naar de item beschrijving te kijken.
@213.126.60..xxx:
Bedankt voor de leuke toon hoe je spreekt zo wil ik best wel een discussie aangaan 😀 Je mag best een punt maken. Alleen met Demon Souls had ik meer het gevoel het automatisch te doen. En ondanks dat het verschrikkelijk moeilijk was. Heb ik toch steeds doorgezet omdat ik me meer verbonden voelde met de wereld. Doordat ik voor mijn gevoel minder vaak doelloos aan het rondlopen was. Je zou je moeten aanmelden altijd leuk nieuwe members. 😀