Namco Bandai liet achter gesloten deuren op de E3 het langverwachte Dark Souls II zien, maar wel alleen aan een select groepje pers.

Voor de presentatie begon herinnerde een vertegenwoordiger de pers eraan dat ondanks wat sommige mensen zijn gaan geloven, waarschijnlijk door dit eerdere interview, dat de tweede Dark Souls net zo afmattend en moeilijk gaat worden als het eerste deel.

Na de presentatie vroeg een redacteur van Siliconera aan de co-director Yui Tanimura of mensen nog steeds geloven dat de uitdaging in Dark Souls II minder is dan zijn voorganger. Hij vroeg ook of het lastig blijft om de mensen te overtuigen van dat feit, waarop Tanimura antwoordde:

“Coming from Japan, it’s hard to fully comprehend why and how much the North American and European audience keeps thinking it’s going to be easier. With that being said, if you take a look at the demo, and also played the demo, it’s going to be pretty clear that the difficulty will be just as high as necessary as before.

We have been constantly repeating this, because we did start off with a misleading comment earlier on. But at the same time, I’m not too worried about expressing the difficulty of the game. I’m sure players will see the footage, see the b-roll, and start to understand that it’s going to be just as challenging or even more so.”

We hoeven ons dus geen zorgen te maken. Dark Souls II wordt net zo moeilijk als de eerste. Prepare to die!