De stap die we gaan zetten van de huidige generatie consoles naar de volgende zal ongetwijfeld een stuk kleiner zijn, als dat we eerder al deden met de generatieswitch van de PS2 naar de PS3. Maxime Béland (Creative Director van Splinter Cell: Blacklist) denkt daar niet anders over, zo wist hij te vertellen aan VideoGamer. Sterker nog, hij vindt de aankomende (current-gen) titels al vergelijkbaar met de games die we mogen verwachten op de volgende generatie consoles.

Deze uitspraak is niet zozeer gebaseerd op de graphics van een game, maar vooral op de connectiviteit tussen de spelers en/of vrienden. Splinter Cell: Blacklist zal zo’n game zijn die al te vergelijken is en als voorbeeld wist hij het volgende aan te geven:

“I’m looking at what next-gen is doing and I’m like ‘Hey, we’re doing it already! I think one of the next-gen thinkings, I guess, is always on, connectivity with your friends and we’re doing that – we’re blurring those lines.”

“In Blacklist when you’re using the [Strategic Mission Interface] a dot on the map can be a co-op mission, it can be a single-player mission, it can be a friend playing Spies vs. Mercs, a friend playing co-op alone who you can click and join and that’s the idea. Joining anything is done in the same way.”