Tom Clancy’s The Division is de titel van Ubisoft waarvan de voorlopige beelden die we hebben gezien ons met open mond achterlieten. De titel ziet er nu al absurd goed uit, maar helaas is dat bij Ubisoft geen garantie dat dit ook zo zal zijn bij het uiteindelijke resultaat.

Desalniettemin zijn de verwachtingen rondom deze titel nog steeds hoog gespannen en Massive Entertainment’s brand art director, Rodrigo Cortes, vertelt in gesprek met GamerHub TV dat wij als spelers zullen worden ondergedompeld in het post-apocalytische New York, de setting waartegen het verhaal van The Division zich afspeelt.

“One of the main things is that we want to have full immersion. That’s like a mantra for us when [we] do games. Immersion is very important to us.”

Cortes vertelde ook dat ze New York zo realistisch mogelijk willen weergeven en daarbij erg veel aandacht besteden aan de verschillende details. Lees hieronder wat hij daar precies over te zeggen had.

“We knew that we wanted to do New York,” he said. “And it’s based on New York and Manhattan and more of the downtown area and we wanted to do something as realistic as possible, while at the same time, it needs to be fun. So we have done some creative choices there, so it works with the gameplay, but at the same time, it has the same scale and level of fidelity that you expect New York to have. From all the details when it comes to streets, when it comes to signs, when it comes to stores, and when it comes to what you see inside of the windows, there is life still… all of that is something we needed to be able to make.”

Tom Clancy’s The Division wordt gemaakt met de inmiddels befaamde Snowdrop engine en recent nog kon je hier een developer diary bekijken waarin enige uitleg wordt gegeven over het gebruik hiervan. The Division gaat verschijnen voor de PlayStation 4, Xbox One en PC, maar over een mogelijke releasedatum is momenteel nog niks bekend.