Na de E3 van vorige week weten we al een stuk meer over Assassin’s Creed: Unity. Zo hebben we de eerste (indrukwekkende) gameplay gezien, weten we dat de game een coöp modus krijgt voor vier spelers en is het bekend dat we vanaf 28 oktober met de game aan de slag kunnen. Vandaag hebben we nog meer nieuws voor je.
Allereerst heeft ontwikkelaar Ubisoft meer losgelaten over hoe de game straks zal gaan draaien. Assassin’s Creed: Unity komt wel naar de huidige generatie consoles en niet naar de vorige generatie. Dit zou dan toch moeten betekenen dat de performance van de game ook weer een stukje beter is. Ubisoft heeft aangegeven dat het doel op dit moment is om Assassin’s Creed: Unity op een resolutie van 1080p en een framerate van 60 frames per seconde te laten lopen. Dit geldt zowel voor de PlayStation 4 als voor de Xbox One versie. Mocht dit doel behaald worden, dan is dat natuurlijk erg goed nieuws en dat zal betekenen dat het een aangename ervaring wordt om de game te spelen.
Hier houdt het nieuws echter nog niet op. Naast toevoegingen als de coöp modus en verschillende aanpassingen in het klim- en vechtsysteem, zal Assassin’s Creed: Unity namelijk ook een nieuw missie-systeem kennen. Ubisoft noemt dit zelf een Adaptive Mission Mechanic. Dit zorgt ervoor dat er tijdens een missie niet één specifiek doel is en wanneer dit doel dan niet wordt gehaald, de speler de missie opnieuw moet starten. Met dit Adaptive Mission Mechanic, zal er een nieuwe doelstelling komen wanneer je als speler er eentje niet voltooit. Wat voor nieuwe doelstelling je dan krijgt hangt af van de omgeving en omstandigheden.
Ubisoft heeft hier een simpel voorbeeld van gegeven. Als Arno zijnde moet je bijvoorbeeld ongezien een vijand afluisteren. Word je opgemerkt? Dan is het de taak om de vijand te achtervolgen door de stad. Lukt ook dit niet en raak je hem kwijt, dan kan het zijn dat je de locatie moet vinden waar de vijand zich verstopt. Al met al moet dit systeem ervoor zorgen dat de missies minder lineair en voorspelbaar worden. Het klinkt dan ook zeker als een toffe feature, die voor de algehele ervaring een groot verschil kan gaan maken.
Word afwachten. Zou zelf 1080p met 30fps ook goed vinden als daarbij het geheel veel soepeler loopt.
Nice!! just one problem, don’t have a ps4… jet
Klinkt heel goed voor de missies, maar ik betwijfel dat het op 1080p en 60fps gaat draaien dat zeiden ze ook van watch dogs :s !
OT: last of us remastered is maar 49 euro bij gamemania dus wss op andere nl online game shops zal het nog goedkoper zijn ! Beter dan 60 of 70 dus ik koop hem sowieso
veel beloven maar maar niks waar maken
Ik ben al blij met deze nieuwe ac, gruwelijk. Als deze ook nog eens 60fps haalt helemaal perfect!!!
Hahaha alsof ubisoft dit voor elkaar kan krijgen met hun middelmatige games
@62.145.203..xxx:
30 fps soepeler dan 60??? console fanboy sjonge jonge xD
on, eerst zien dan geloven, want (sarcasm)het is natuurlijk zo dat andere hetzelfde zeggen en het nakomen…
@188.189.85.xxx:
34 euro teveel voor iets wat niets meer dan een grafische patch is
@66.249.81..xxx: Verkoopcijfers en gemiddelde game-scores zeggen anders iets compleet anders.
Goeie zaak van Ubisoft om hier naar te streven, de resolutie zal vast wel lukken maar de FPS vraag ik mij nog, als je ziet hoeveel er op het scherm gebeurde bij de E3 video’s. Vooralsnog heb ik geen problemen gehad met de 30FPS in AC4 en WD. 60 is altijd beter maar liever stabiele 30 dan een op en neer springende 60.
@81.205.70..xxx:
yet*
@Space Spartan:
haha goed zo
En vervolgens alles commenten in de code zeker á la Watch Dogs.
MMMH
@derage88:
maar 60 met een framedrop toont alsnog betere frames dan 30 xD weet je wel wat je zegt? 30 is echt te slow voor next gen bro
@94.210.58.xxx: Ik weet wat dat doet, maar als je tussen 60 en 40 frames de hele tijd schommelt speelt het echt ook niet lekker, dan heb je namelijk de hele tijd het idee dat het vertraagt en versnelt, werkt erg vervelend. Je kon dat heel goed testen bij AC games op de PS3, als je naar de lucht of rustige stukken keek en dan naar een drukker stuk.
Ik heb dan serieus liever 30FPS locked in plaats van spikes naar 40-60, dat speelt gewoon niet lekker.
toen ze hoorden dat naughty dog ermee bezig is, hoppa wij doen het lekker ook. good job naughty dog. ze hebben een nieuwe trend geopend.
@derage88:
helemaal mee eens. kijk die gasten zijn geen naughty dog ofzo dus stabiele 60 fps gaat hun SOWIESO niet lukken. daar moet je echt talent voor zijn zoals naughty dog. maar ik vind dat je een goed punt hebt met die schommelende 40-60 fps. Ik heb persoonlijk ook liever dat ze 30 locked fps doen en dat ze die 30 fps inleveren voor NOG mooiere graphics. dus prachtige graphics met alle toeters en bellen en stabiele 30 fps, dat is wat ik zou willen. en bovendien is het een third person en geen first person zoals battlefield. dus die 30 fps maakt verder niets uit.
60 fps gezeik. Trailer gezien met 300 mensen op dat plein? Nooit geen 60 fps.
OT: het lijkt mij dat het niet lang meer zal duren dat we meer te weten komen over het bestaan van AC Comet. aangezien ubisoft FC4 zijn hoofdpersoon heeft onthuld. zal het echter niet lang meer gaan duren zo wel dan hebben we gewoon pech en dan zullen we moeten wachten op gamescom
of zal toch AC Rising Phoenix (ps vita) worden aangekondigd
@derage88: @moes:
30 fps locked vs 60 met een drop naar 40? 60 met een drop naar 40 is nog altijd meer, dus is altijd beter dan 30 fps locked .
dat mensen dit niet willen begrijpen is echt te triest.