Battlefield: Hardline zou in de eerste instantie dit najaar moeten gaan verschijnen, maar DICE heeft nu laten weten dat de game is uitgesteld naar 2015. Gezamenlijk met de aankondiging van uitstel liet Karl Magnus Troedson van DICE ook gelijk weten waarom ze voor uitstel hebben gekozen.
Het is een lang verhaal, maar daarin legt Troedson tot in detail uit waarom het verstandiger is om de ontwikkelteams meer tijd te geven. Het komt uiteindelijk neer op het creëren van de beste ervaring voor de speler en omdat te realiseren hebben ze meer tijd nodig. En natuurlijk willen EA en DICE het Battlefield 4 fiasco voorkomen.
“Back at E3, we launched a beta for Hardline — we wanted to not only show you the game, but to let you play it for yourselves. Millions of you jumped in and had a great time. As a result, the Visceral Games team learned a lot from players about what they wanted in the game. We’ve been pouring over the data and feedback, and have already been putting a lot of it right into the game and sharing it directly with you.
This feedback also spurred us to start thinking about other possibilities and ways we could push Hardline innovation further and make the game even better. The more we thought about these ideas, the more we knew we had to get them into the game you will all be playing. However, there was only one problem. We would need more time. Time that we didn’t have if we decided to move forward with launching in just a couple of months.
We decided that the right thing to do was to take more time to ensure Hardline is the best, most innovative Battlefield experience we can give to you, our fans.
Here are a few of the things the new timing will allow us to accomplish:
1. Multiplayer Innovation: Coming out of our E3 beta, internal focus tests, and work with our community, we have received a lot of great Multiplayer thinking. We’re going to be adding some new feature ideas direct from the community that will evolve the cops and criminals fantasy into a truly unique Battlefield Multiplayer experience.
2. Single Player Story Depth: In order to ensure our Single Player experience delivers on player expectations, we’re spending more time polishing our core features, as well as adding a few new ones that will support a deeper “crime revenge” story experience.
3. Stability: This has been a focus for our team since day one and we’re going to be using the extra time to continue to optimize the game for a stable launch. We have learned a lot from Battlefield 4, are continuing to learn from our Community Test Environment and will learn more from another Hardline beta. More time allows us to surface issues that the team can attempt to fix prior to launch.
We are doing all of this for one reason. Because we want Battlefield Hardline to be the best game it can be, and so that we can create the best environment for a smooth launch for our players.”
Afsluitend liet DICE nog weten dat men in de tussentijd hard blijft werken aan Battlefield 4 wat betreft ondersteuning.
Vind t niet zo erg dat ze t uitstellen. Beter een spel die goed speelt dan een hoop bugs erin! En met spellen zoals Destiny in t verschiet en de laatste dlc die nog moet uitkomen voor BF4 heb je nog even de tijd om dat te spelen voordat hardline er is 🙂
Nog 1 voor 2015 woeeww
aan de ene kant jammer en aan de andere kant niet.
nu kan ik lekker door knallen met b4 en de nieuwe cod kopen tot battlefield hardline uitkomt.
liever een hele game in 2015 dan een halve gare in 2014 die vol bugs zit
Ze kunnen hem beter schrappen… Nee maar even serieus deze game liet ik toch met denk vele anderen links liggen! Zou niet weten waarom ik die game zou kopen aangezien ik de beta toch wel tergend saai vond. Ik houd het wel bij bf4 in afwachting van bf5. Vermaak me wel met een nieuwe COD en andere toppers die dit jaar nog verschijnen.
Daarbij vond ik de besturing van de voertuigen wel beter.. Enigste plus die ik kon ontdekken tijdens de beta! 🙂
battlefield mp zit bij de release altijd vol met bugs.
2015 gaat een duur jaar worden…
Hoezo zeggen jullie dice want die maakt de game niet eens.
@83.83.15.xxx: Jawel. De game wordt ontwikkeld door Visceral en Dice.
haha 2015….met graphics van 2013?
@moes:
Ik denk dat we nog wel versteld gaan staan van de graphics.. bf beta’s hebben altijd lelijke graphics maar het eind resultaat zal vast wel mooi zijn.
@66.249.81.xxx:
ja misschien…maar ben bang dat hij niet veel mooier dan battlefield 4 gaat worden.
niet dat battlefield 4 lelijk is. maar had liever een hele nieuwe engine verwacht. nieuwe dice engine in bad company vorm……
Goed nieuws, lees net dat hetzelfde met Dragon Age gebeurd. Zou EA dan eindelijk hebben geleerd van haar fouten en vanaf nu weer games uitbrengen die volledig af zijn op de release?
Gelukkig maar, deze game viel net buiten mijn boodschappenlijst door al die goeie najaarsreleases.
@VinnieWalker: dat heet marketing
Beter nu hebbben we hopelijk een goeie game in het eerste deel van 2015
2015 wordt zo met talloze andere games dan een duur jaartje…
Vind het hele politiegebeuren van Hardline helemaal niet bij de Battlefield reeks passen. Deze sla ik over denk ik.
Sowieso is Battlefield niet wat het geweest is. Lijkt wel alsof heel veel mensen van CoD over gestapt naar Battlefield zijn met hun speelstyle.
@aarjen116: ja en nee: visceral maakt em en dice geeft enkel wat medewerking
@derage88:
Inderdaad, blijkbaar zijn de meeste engines/games nog niet rijp voor de next gen consoles.. kan ik in ieder geval rustig de tijd nemen voor fifa/destiny etc.
@24.132.148.xxx:
Het feit dat de game uitgesteld wordt, omdat de kwaliteit nog niet voldoende is, heeft weinig tot niets met marketing te maken. De manier waarop EA het nieuws naar buiten brengt daar in tegen, zou je zeker als onderdeel van marketing (PR) kunnen zien.
Dat betekent niet dat het feit dat er langer aan de game gewerkt wordt niet gewoon goed nieuws is en dat we met Battlefield Hardline & Dragon Age Inquisition nu waarschijnlijk een beter functionerend product krijgen. En als die games nu inderdaad goede scores krijgen en nagenoeg perfect werken bij launch, is dat ook weer goed voor de brand image van EA ;).
Cancel liever die game
@moes:
Ze hebben net voor battlefield 4 een nieuwe engine gemaakt. Ze gaan echt niet voor elke nieuwe game een engine maken gezien de tijd en kosten van het ontwikkelen daarvan. (Battlefield bad company gebruikte trouwens de frostbite 1 engine en bad company 2 frostbite 1.5 welke dus voorgangers zijn van de frostbite 3 welke in battlefield 4 wordt gebruikt)
@Marsupilami_NL:
Bedankt ik zeg dit al jaren maar wordt altijd afgesnauwd door iedereen.
Daarbovenop wat is dit voor bs? Hardline is eht onzin.
Waarom kopen mensen dit? Zijn ze zo graag erop uit om de industrie naar de klote te helpen?
Enige verschil met bf is dat je heists hebt.
Verdomme …… alles gaat naar 2015 tegenwoordig