Op enkele fora werd het al eerder gemeld dat je een terugbetaling kunt aanvragen bij Sony, wanneer je Driveclub digitaal in de PlayStation Store hebt aangeschaft. Uiteraard was dit een aantal weken geleden nog best vroeg, maar inmiddels kunnen wij ons voorstellen dat mensen klaar zijn met de game en nu lang genoeg gewacht hebben op een server fix.
Voor die mensen is het mogelijk om bij Sony’s klantenservice een terugbetaling aan te vragen voor Driveclub, dit duurt gemiddeld 3 tot 5 dagen en dan krijg je het geld terug in je PSN-portemonnee. Dit zorgt er uiteraard wel voor dat de game uit je bibliotheek verdwijnt en niet meer speelbaar zal zijn.
Dankzij aanhoudende problemen door een programmeerfout in Driveclub duurt het nu bijna een maand en is de game nog steeds niet volledig. Zo missen er een hoop online opties en beloofde patches die wel door Sony geadverteerd zijn.
Kutspel zo te horen
Beetje lullig voor de mensen die hem fysiek hebben, maar dit zou super netjes zijn van sony #tochwelmssvoordeplayers. Maar wat een afgang blijft het toch voor sony envooral evolution studios. Ze maakte voor drivecluv vol reclame op tv wat peper duur is, werkt de game niet…
Mooi toch.
Kon je de game gratis volledig spelen 😉
Ik hou mijn digitaal spel wel, vermaak mij er prima mee.
Dat de online functies nog niet 100% werken neem ik erbij, na een tijdje werkt het uiteindelijk toch.
Mssn krijgen de blijvers er wel iets gratis voor in de plaats 😉 we zien het wel.
En als pre-order fysieke versie sta je in de kou.
Gran Turismo en Drive club…. Ik zie 2 overeenkomsten: Racegame en Uitstel … =P
@82.161.52.xxx:
Dat zal toch niet? Ik hoop dat wij ook zo een optie krijgen…zal in ieder geval eens de Mediamarkt mailen….
Wat een debacle is het toch ondertussen met Driveclub… en dit soort berichten helpt ook niet mee. Mensen hun geld teruggeven voor digitale versies, maar hoe zit het met de fysieke versies? Deze actie is eigenlijk olie op het vuur gooien, want mensen met een fysieke versie zullen nu ook hun beklag gaan doen hierover…
Mij zal het ondertussen ook niet verbazen als je binnen nu en 2 jaar bericht krijgt dat Sony de studios van Evolution gesloten heeft… want ik zie niet hoe ze dit ondertussen nog succesvol af kunnen sluiten.
Toch vind ik het mooi om te lezen dat niet iedereen het bijltje erbij neerlegt en er ook genoeg mensen zijn die wel plezier hebben met de game. Ik hoop dan ook voor hen die de game blijven spelen dat de boel uiteindelijk gaat draaien zoals het bedoeld is en jullie alles uit de game kunnen halen. Voor mij persoonlijk is de beslissing om deze game te laten voor wat het is al wel duidelijk geworden in de laatste weken.
@WJayW:
Ik ga het gewoon via de Mediamarkt proberen, al zullen die hier geen zak mee te maken hebben…
En waar moet je die refund aanvragen?
@78.23.65.xxx:
Check de link in t artikel. Die gasten uit de US (dus: geen Europa) hebben het telefonisch gedaan via een helpdesk. Sowieso is t niet zeker of deze regels ook voor Europa gelden natuurlijk. Heb zojuist berichtje gestuurd naar PlaystationNL via Twitter, even afwachten…
Ik vind het een lekkere game. Racet goed. Online moet opgelost worden, maar een tegemoetkoming in de zin van ectra gratis autos of iets, zou al volstaan voor mij… Aan een maand extra wachten ga je niet dood….
Ik verwacht dan in ieder geval een gratis season pass voor mijn fysieke versie.
ik wou dat rockstar toegaf dat ze bepaalde dingen nog niet in de game hebben gestopt die ze wel beloofden.
Vette game! Koop al die zeurkousen idd maar af. Dan hoeven hun gezever niet steeds aan te horen!
@Maichel: laat het even weten als je wilt, ik ben wel benieuwd.
@Supersnorkel:
Zal ik zeker doen.
@Maichel:
succes alvast, ik hoop voor je dat ze er iets mee doen 🙂
Jammer voor sony, zoveel publiciteit gemaakt voor de game, en dan gebeurt er dit. Helaas
@Peter01: En wat heeft dat met Driveclub te maken?
@Stukje-Appel: Ongeacht dat het onder een driveclub artikel is, zegt hij niet dat het iets met driveclub te maken heeft
@Stukje-Appel: Niet nagekomen beloftes dat is toch hetzelfde? En de online van GTA is ook zeker niet fantastisch gelopen.
De fysieke versie kan je gewoon terug brengen naar de winkel. Je hebt als klant recht op een degelijk product. Heb de mijne overigens 2 weken geleden al terug gebracht naar Bart smit. Kreeg gewoon een tegoedbon
@62.140.132.xxx: de gamemania werkte hier bij mij niet aan mee hoor.
Wat een fl0p !
Eeuh oke dan en wie gaat dan een exclusieve racing game uitbrengen voor de ps4 ???? Gran turismo zit ik echt niet op te wachten
Kwacht wel op een goeie dirt of project cars of iets dat geen problemen heeft online zal wel moeilijk zijn op de ps4 ! Drm safe gespeeld en cod gekocht op de x1 dan weet ik zeker dat ik online kan gamen zonder worries
Alle hoop op The Crew nu..
Mooie actie maar ik hou hem toch. Het is geen hoogvlieger maar wordt wel tof als ie straks af is.
@82.161.52.xxx:
Zelf dingen gaan bedenken wat ze je moeten geven
Om daarna te gaan zeiken als je het niet krijgt zeker
@82.148.196..xxx:
Randdebiel
@Stukje-Appel: driveclub geeft hier toe bepaalde dingen niet waargemaakt te hebben, das iets waar rockstar gewoon schijt aan heeft.
en ik vind dat rockstar hier een fatsoenlijke compensatie voor moet bieden.
Bullshit heb nu net gebeld en ze doen het niet dus helaas pindakaas
chill dat mensen driveclub dan bij hun ps4 bundel krijgen hahahaha… wtf sony
@Maichel:
Van zowel PlaystationNL als PlaystationEU krijg ik niet eens antwoord 🙁
Kan je het geld ook terug vragen als je al 60% van de trophies hebt gehaald? En heeft iemand al gebeld.
Ik heb gisteren in de avond eens gebeld naar de Nederlandse customer service en kreeg te horen dat ze geen refund deden. 🙁
Maar ik ga nog maar eens proberen per mail straks
Hoe komen jullie hierbij? Belde met Sony vandaag die wisten van niks ze gaan het uitzoeken en laten mij het weten.
ik vermaak me er anders prima mee . mag ook gezegd worden
Eergisteren gebeld. Meneer ging een escalatie invullen zodat ik mijn geld terug krijg!
Naar welk nummer bellen jullie hiervoor?