Het aanpassen van grafische instellingen van games is iets dat eigenlijk alleen op de PC echt aanwezig is. Bij console games zijn vrijwel altijd alleen de simpele basiszaken in te stellen. Toch lijkt het erop dat Tom Clancy’s: The Division hier een uitzondering op wordt.
Dankzij informatie van één van de ontwikkelaars is het nu namelijk bekend geworden dat er wat meer geavanceerde instellingen zijn aan te passen in The Division op de PlayStation 4 en Xbox One. Sterker nog, de medewerker vertelde dat door bepaalde aspecten van de belichting van de game uit te schakelen, de framerate hierdoor zal verbeteren. Ubisoft wil spelers hiermee de keuze geven tussen de framerate en de visuals van de game.
Het is niet bekend in hoeverre de framerate wordt verhoogd als je deze grafische aspecten uitschakelt, want hier werd niet verder op ingegaan. We zullen dus moeten wachten totdat The Division uit is om te zien hoe dit in de praktijk gaat werken. Hoe dan ook is het altijd fijn om te zien dat je deze keuze krijgt, aangezien iedereen natuurlijk andere voorkeuren heeft als het gaat om de framerate en graphics van een game.
“It’s actually great that we give the option to disable certain lighting aspects to improve framerates in the console versions, which I don’t know of another game that does that off the top of my head. So if you want to choose framerate over visuals, you can if you want.”
…
Hiervoor koopt men geen console. Je koopt een al geoptimaliseerde game, is de gedachte. Zonder dat ik aan instellingen hoef te gaan zitten kutten.
@109.236.80..xxx: Ach ja over alles valt wel wat te zeiken dan. Wil je een betere framerate? Pas je de instellingen aan maar dan gaat dat wel ten koste van de graphics. Wil je de graphics dan pas je het niet aan. Het is alleen maar voor diegene die dit willen. Dus je hoeft helemaal niet te kutten met de instellingen.
Ja maar stel, The following dlc van Dying Light wordt de eerste game die draait op de 7e core van de ps4. Wat nou als deze core echt geactiveerd gaat worden bij een firmware update en ze in de toekomst meer spellen gaan maken met eigen instellingen? Ik ga niet voor de 60fps maar het zou wel een idee zijn?
Zit de ps4 dan al zo ver aan het eind van zijn kunnen om een keuze optie te moeten inbouwen tussen mooie graphics of framerate? Beetje vaag dit.
Heel interessant, wellicht 30fps of 60fps modus naargelang de visual performance. Zou een goed iets zijn.
Bij the last of us op ps4 had je ook de keuze tussen 30 of 60 fps. Goede zaak dit, de keuze zal snel gemaakt zijn bij mij, altijd 60fps dit moet de standaard worden voor elk spel.
Tja als we niet beter zouden weten zouden we haast denken dat er andere/ betere Xbox One en Ps4 consoles gaan verschijnen met verbeterde hardware haha.
@GamerGold01: Ja dus eigenlijk alleen belangrijk bij de MP.
Console = allemaal dezelfde hardware en dan zouden dit soort settings overbodig moeten zijn! Ondertiteling, difficulty zijn opties die we willen instellen en niet allerlei videobewerking opties… in mijn ogen getuigt dit van luie developers, gemakzucht dus. Sarcastische tip voor de developers: als je de mogelijkheid om te spelen eruit haalt, dan ziet alles er supersmooth uit en is alles net een film 😉
Volgens mij zit de probleem bij snowdrop engine waarom is EA DICE zo goed met fps en beeld kwaliteit?????????
@84.194.54..xxx: frostbite heet die toch?
Geweldig dit. Denk dat ik de Single play voor de mooie graphics ga en in multiplay dan wat hogere frame rate. Want bij de Darkzone let je toch niet op de omgeving.
De Beta draaide dus op hoeveel FPS dan? Neem aan dat dan niet de maximale graphics waren.
@GamerGold01: daar gaat het niet om, geen ene game wordt goed geoptimaliseerd uitgebracht. misschien eens tijd om op te staan en dit te boycotten, maja met die instelling van jou dump je liever je geld direct naar developpers zonder ook maar enigszins na te denken of dit wel echt is waar je voor betaald hebt.
@GamerGold01: wat denk je dat er online gaat gebeuren? De spelers die geen fuck om graphics geven krijgen een voordeel op degene met een lagere framerate :s
Lol the division, val nu gewoon van de bank af van het lachen wanneer ik the division zie..trolololol te division looooooollll..
Dit is een ZWAK excuus van Ubisoft. Dat krijg je met slechte ontwikkelaars.
@31.161.164..xxx:
Ik ben van mening dat ze deze opties er bij de MP eruit moeten laten. Wie heeft er zin in overvolle forums met geklaag van noobs die toch niet gaan snappen waarom de lagere graphics beter zijn voor de MP beleving. Ubisoft vraagt er zo wel om om die emmers met stront over zich heen te krijgen.
@84.194.54..xxx: Lol. Snowdrop engine. XD
Boven 35 frames merk je toch geen verschil zit allemaal tussen de oren dat je het merkt als hij op 60 draait
@109.236.80..xxx:
I agree
@83.162.254..xxx:
Nee hoor tot 85 Fps kan je nog steeds onderscheid maken. Niet helemaal bewust maar zeker wel. Waarom denk je dat ze de psvr voorzien van 120fps?
@coristus: Weet je wat het is mensen die het beste willen qua graphics moeten lekker een PC kopen. Maar er zijn ook genoeg mensen die niet zeuren en blij zijn met hun console want wij weten toch al dat de PC beter is.
Om dan inderdaad op het punt van de frame rates te komen en men tegen je zeg dat t niet uitmaakt 35 of 60 weten duidelijk niet goed waar ze over praten. Geef mij die frame rate maar zeker in een MP potje is die paar honderdste van een seconde het verschil tussen winnen of verliezen.
“It’s actually great that we give the option” ? het is goed dat ZIJ het doen ? niet echt subtiel gevraag om een schouder klopje vind ik. maja misschien zie ik het te negatief in.
@144.76.14.xxx: als jouw game 30 fps is, dan is die andere console speler zijn fps toch ook 30 ? wat voor voor of nadeel heb je dan ?
dan is het denk ik gewoon dat je brein niet goed (meer) met 30fps om kan gaan omdat je 60 gewend bent.
@JaHe:
ik ben het gedeeltelijk met je eens. omdat ik vind dat graphics en fps en al die shit sowieso zo goed mogelijk moet zijn.
ik ga vaker dood aan lag en dat soort vertragingen. je kent het wel, “hoe de f*k kan dat ? ik schoot hem dwars door ze hoofd!!” en dan ga je dood omdat de kogel niet raakt omdat de verbinding op precies dat moment schijt is. los eerst de lag maar eens op zou ik zeggen tegen gamedevs etc.
een hoge fps is fijn. maar niet noodzakelijk om een shooter te spelen.
@Faunus: Wat is daar zo grappig aan? Zo heet die engine gewoon hoor xD
@PBJ85: dat is algemene naam van het programma dus en dat noemen we snowdrop engine 😉 gelijk Unreal engine 4 of cryteck dat zijn allemaal besturingsprogramma’s waar mee je spel kan bouwen of programmeren.
Mindere gfx met 60fps is top.
30fps met iets betere gfx is een flop.
30 of 60fps is een ENORM verschil.
Geen ons liever keuze om met muis en keyboard te spelen(ik kan het dankzij xim4) zeker fps, komaan zeg het is 2016 en ik betaal voor het spl en ik wil het spelen zoals ik wil ik wil kunnen kiezen easy normal hard of infinity level. Ik zou wss door de gebrek van tijd veel meer games hebben uitgespeeld en veel meer kans dat ik vervolg ook zou kopen.