In mei 2016 worden we getrakteerd op de game Umbrella Corps, dat zich twee jaar na Resident Evil 6 afspeelt. Hoewel volgens de Resident Evil tijdlijn de Umbrella Corporation inmiddels dan al 12 jaar uit elkaar gevallen is, blijkt er nog genoeg informatie over hun onderzoeken te ontdekken zijn. Deze competitieve multiplayer game laat je om deze informatie strijden en uiteraard gaan daarin ook weer de nodige zombies hun opwachting maken.

De bovenstaande trailer toont ons de Multi Mission modus, waarbij je met maximaal zes spelers de strijd aan gaat. Het eerste team dat minimaal drie uit vijf rondes weet te winnen heeft gewonnen. De verschillende rondes bevatten ook verschillende opdrachten, zoals het bemachtigen van koffertjes of het uitschakelen van een specifiek doelwit, vandaar de naam Multi Mission modus. Hieronder een compleet overzicht.

  • Target Hunter – One target will be chosen per team and only killing that target will count towards the score. You can choose whether to focus on protecting your own target or aggressively attacking the enemy target.
  • Respawn Match – Team deathmatch featuring respawns. Take advantage of the on-screen sound radar map to locate the enemies’ random respawn points.
  • Domination – Secure the specified data transmission point located within the stage for a longer time than the enemy team in order to win.
  • DNA Hunter – Kill zombies and collect their DNA samples. Destroying the opposing team’s Zombie Jammers is a key strategy in this mode.
  • SP DNA Hunter – Kill the special mutated zombies and collect their DNA samples. They are particularly tough and immune to the effects of the Zombie Jammer. It’ll take teamwork to bring these creatures down.
  • Collector – Teams battle it out to see who will be first to collect all 5 briefcases in the stage.
  • Protector – Find the briefcase and hold it for as long as possible, while fending off the opposition. The player who has it will become a moving target, so teams must work together effectively.
  • Collar War – Collect the battle data “collars” of downed enemy players, and pick up allies’ collars to prevent the enemy team from getting points.