Gamers die een hekel hebben aan games met een hoge moeilijkheidsgraad, die vermijden titels als Dark Souls en diens klonen uiteraard. Maar de kans is goed aanwezig dat ze dan ook games niet uitspelen als ze tegen een sectie van een spel aanlopen dat wat uitdagender is dan de rest.
Dat is natuurlijk zonde en een goed voorbeeld daarvan zijn de stealth-gedeeltes in SOMA. Die zijn nu echter aangepakt door middel van een nieuwe update, hoewel een beetje aan de late kant. SOMA is immers al bijna tweeënhalf jaar verkrijgbaar.
De nieuwe versie van SOMA brengt een ‘Safe Mode’ met zich mee. Deze zorgt er voor dat de eerder genoemde gedeeltes gemakkelijker worden. Als je nu gespot wordt door een monster, zal je niet meer worden aangevallen. Ze worden hoogstens een beetje kwaad. Je kan in deze modus dus zo goed als ongestoord de omgeving verkennen.
Ondanks dat ik meermaals te grazen genomen ben vond ik dat gevoel van spanning juist enorm veel toevoegen aan de game.
Haal dat weg, dan haal je imho een “core ingredient” weg
@77.174.218..xxx:
Volledig mee eens!
Nooit het gevoel gehad dat deze game ook té moeilijk was. 🙂
Pff werd tijd ook, de game was bij tijden onspeelbaar.
@145.109.68.xxx:
Git gud