Hoewel eind deze maand F1 2018 al in de winkels ligt, is er nog voldoende tijd voor een nieuwe developer diary. In de derde video wordt gedetailleerd uitgelegd hoe de game het authentieke racegevoel probeert vast te leggen door gebruik te maken van data uit echte races, de vernieuwde auto-ophanging en de chassis-fysica van de auto’s.

In de video hieronder komt David Greco aan het woord, die naast coureur ook de senior car handling designer van de game is

“Ik vind dat F1 2018 een enorme stap voorwaarts is, omdat we zoveel meer simulatieaspecten hebben geïntroduceerd waarvan ik denk dat ze door alle spelers zeer goed worden ontvangen. Het is moeilijk om te kiezen welke verandering het best en meest geavanceerd is, maar als ik echt zou moeten kiezen, dan kies ik waarschijnlijk het uitgebreide systeem waarmee we de bandentemperatuur realistischer dan ooit tevoren kunnen simuleren.”

“De manier waarop de auto aanvoelt dit jaar, met de ‘Force Feedback’ en hoe het allemaal samenwerkt, zijn we heel dicht bij wat ik wil van een simulator. In mijn 20 jaar lange carrière tussen simracen en de echte motorsport, ben ik altijd vragen tegengekomen als: ‘de ene game is meer een simulator dan de andere game, omdat het veel moeilijker is om te rijden?’ Met mijn echte autosportervaring, kan ik zeggen dat raceauto’s zijn gemaakt om veel grip te hebben. Voor mij draait een simulator niet om hoe makkelijk of moeilijk het is om te rijden. Voor mij is een simulatie hoeveel real-life, fysieke componenten we simuleren. Vooral dit jaar zijn er niet veel functies die ik kan bedenken die we niet simuleren. Het is voor mij niet genoeg om F1 2018 slechts ‘een game’ te noemen.”

Wil je meer te weten komen over F1 2018? Klik dan hier voor onze hands-on preview.