Met een serie van tweets heeft CD Projekt RED nieuw artwork met stijlen vrijgegeven. Met dit artwork krijg je te zien wat voor ‘volk’ er allemaal rondloopt in de wereld en hoe zij zich presenteren. Net als vandaag de dag heb je meerdere subculturen in Cyberpunk 2077 en die uiten zich allemaal op hun eigen manier.

Sommige subculturen in de game zijn natuurlijk een knipoog naar nu, maar dan meer uitvergroot. Eén ding kunnen we in ieder geval wel stellen, bijna alles wat we tot nu toe te zien krijgen van de game spreekt ons erg aan en ziet er behoorlijk goed uit.

Cyberpunk 2077 is verkrijgbaar vanaf 16 april 2020.

>ENTROPISM

The look of poverty that derives from humans grappling with and struggling against technology and its unforgiving advance. It denotes a lack of design blending with a general poverty of means and ideas.

>KITSCH

The look of a long lost golden age on people entirely unwilling or unable to forget it. It’s flashy, bold and usually cheap – filled with gold-plated cyberware, implants encased in brightly colored plastic and larger-than-life makeup.

>NEOMILITARISM

The look of global conflict and corporations jockeying for power. Cold, sharp and modern. Making everyone look as if they are ready to drop out of an AV’s cargo door and head straight into combat.

>NEOKITSCH

The look of infinite wealth and vanity. Synonymous with luxury, it has been blossoming among Night City’s wealthiest elites – those who can afford to buy anything, who can afford to be anything they want to be.