Cloud-based samenwerking tussen Sony en Microsoft werd geïnitieerd door Sony

Het moet niet altijd oorlog zijn tussen concurrenten Sony en Microsoft, zo werd onlangs bewezen toen duidelijk werd dat de twee giganten gaan samenwerken aan verbeterde cloud-based gamingtechnieken. Het gaat hier overigens niet over een samenwerking tussen Playstation en Xbox, alhoewel deze wel deel uitmaken van de respectievelijke bedrijven. Sony en Microsoft werken namelijk samen om zo beiden voordelen te kunnen halen uit hun eigen IP’s.

Satya Nadella, de CEO van Microsoft, liet in een recent interview wat licht schijnen op hoe deze samenwerking dan precies tot stand kwam. Zo kwamen we een toch wel interessant gegeven te weten: volgens Microsoft kwam de drijfkracht achter deze grootse zet initieel voornamelijk van Sony’s kant.

“First of all, it’s all driven by Sony. They looked at who are all their partners that they can trust. In fact, it turns out, even though we’ve competed, we’ve also partnered. […] So we will do the best job for them, whether it’s in cloud or whether it’s in A.I. or what have you, in order to make sure that Sony can succeed with their own IP creation.”

Het is zeker mooi om te zien dat ook rivalen de handen in elkaar kunnen slaan om samen naar een gemeenschappelijk doel te werken. Cloud-based gaming lijkt een belangrijke rol te gaan spelen in de toekomst, zeker als je weet dat ook Google met Stadia deze markt wil betreden. Of wij als consument überhaupt iets concreets zullen merken van de samenwerking, is ook maar de vraag, maar we onthouden uit deze kwestie vooral dat zelfs de grootste concurrenten soms toch wel wat liefde voor elkaar willen tonen.

  1. 62.72.193..xxx's avatar

    Nou this geweldig

    0
  2. 94.109.139..xxx's avatar

    Was niet nodig voor PlayStation genoeg users… Xbox had dit meer nodig.

    0
  3. User  avatar
    2606 XP

    @94.109.139..xxx: Heeft niks met users te maken lees eerst het artikel.

    0
  4. User  avatar
    3888 XP

    net romeo en Juliet

    0
  5. User  avatar
    1011 XP

    Bang…Heel bang voor de Tech-gigant Google….Can’t wait till november om werkelijk te kijken als de LAG ontiegelijk is….

    0
  6. User  avatar
    2606 XP

    @BlackMastah: Ja maar hun launch line up kwa games zijn echt heel goed en allemaal exclusives…………. google moet doen waar die goed in is en een zoekmachine blijven.

    0
  7. User  avatar
    1011 XP

    @True RPGGamer: Google = bezig met world domination samen met Apple…die twee willen hun vingers overal in de pap doen…
    Ja ik weet niet time will tell Stadia kan zeker groot worden…Stel als EA acces voor 25 eu per jaar en Ubisoft abbo = wel wat prijziger 15 eu per maand, als je die afsluit zonder PRO 4k abbo van Stadia dan ben je ongeveer 17 euro kwijt maar kan je wel 1080p 60 frames streamen naar bijna elk scherm in huis en op straat….is toch wel *IETS*

    0
  8. 2001:6a8:2100:242:c495:85af:f35b:4.xxx's avatar

    @True RPGGamer: Google heeft zoveel meer dan alleen een zoekmachine.. Je roept weer iets in de wilde weg.. pfff

    0
  9. User  avatar
    3568 XP

    Vind prima als optie. Wil niet als main stream.
    Wil mijn games ownen en niet afgepakt worden.
    Stadia word net als Google glass of fiber ze cancelen hun project heel snel als het niet werkt

    0
  10. 31.201.242..xxx's avatar

    Cloud based, Afschuwelijk! Domme zet vind ik.
    Door die k… cloud ben je altijd afhankelijk van internet. Met disc’s kan je ten alle tijden gamen

    0