Levenslange verkoopcijfers van alle Resident Evil games vrijgegeven door Capcom

Door de jaren heen hebben we hoge hoogtes, maar ook diepe dalen meegemaakt als het op Resident Evil games aankomt. De eerste Resident Evil dateert intussen al van 1996 en was indertijd verantwoordelijk voor de grondlegging van het survival horror genre.

Intussen hebben we al kunnen “genieten” van talloze sequels, prequels en spin-offs die het Resident Evil logo dragen. Tijd dus voor Capcom om even de balans op te maken en te bekijken hoe populair deze gigantisch uitgebreide franchise eigenlijk is.

In het meest recente jaarlijkse verslag van Capcom is te lezen dat de totale verkoopsteller van alle Resident Evil games sinds kort op 91 miljoen exemplaren staat. Het gaat hier dus om elk verkocht exemplaar van elke Resident Evil game samengeteld. De meest recente game in de serie, de Resident Evil 2 remake, verkocht hierbij 4.5 miljoen exemplaren. De meest populaire game in de lijst blijft echter Resident Evil 5, die op een troon van 11 miljoen verkochte exemplaren zit.

De Resident Evil franchise blijft leven, want in de nabije toekomst kunnen we ook Project Resistance verwachten. Waar die game zal eindigen op de lijst, zal de tijd echter moeten uitwijzen.

  1. User  avatar
    958 XP

    gisteren begonnen aan RE2 remake wat een vette game is dat zeg

    0
  2. 66.249.69..xxx's avatar

    Netjes.Ben een groot Resi fan!

    Met RE2 & DMC 5 maakte Capcom mij dit jaar erg blij.

    0
  3. 92.108.244.xxx's avatar

    91 million sold copies (RE series), Niceuu

    0
  4. User  avatar
    2208 XP

    Ik heb mijn re2 remake gelijk verkocht na mijn 1ste playtrough vondt de game behoorlijk tegenvallen

    0
  5. 184.72.115.xxx's avatar

    ik vind de originele resident evil 2 beter dan de remake… maja dat noemt het nostalgie zeker :p

    0
  6. User  avatar
    10599 XP

    Vond persoonlijk RE7 tof, moet RE2 remake nog eens kopen en spelen. Lijkt me ook tof

    0
  7. 2a02:1812:c16:7000:8cf3:2e63:1e6c:5.xxx's avatar

    @stefan52a: helemaal me eens, heb het 3x uitgespeeld omwille van de infinite ammo te krijge

    0
  8. 94.130.67..xxx's avatar

    @stefan52a: 7 vond ik zeker net zo goed.

    0
  9. User  avatar
    10599 XP
    0
  10. 31.151.33..xxx's avatar

    4.5 miljoen verkochte exemplaren is veel te weinig…
    Game verdient toch wel minimaal 10 miljoen, vind ik.

    Is gewoon steengoed, heel veel replaywaarde ook.

    0
  11. 31.151.33..xxx's avatar

    @stefan52a:

    RE2 Remake > RE7.
    RE2 Remake is gewoon een dikke 9, RE7 is een 7~8 ongeveer.
    Dit is natuurlijk mijn opinion, maar RE2 vond ik echt wel beter als (survival-horror) spel.

    Op Metacritic scoort het ook al een dikke punt hoger onder users, ook minus de negativelingen van RE7 zijn de algemene reacties positiever.

    0
  12. User  avatar
    10599 XP

    @31.151.33..xxx: oké. Nice. Ik vond RE7 zelf een 8

    0
  13. User  avatar
    2239 XP
    0
  14. 2001:1c00:c0b:2800:7156:ca37:e2ac:e.xxx's avatar

    Ik denk zelf dat als de ps1 niet omgebouwd zou kunnen worden (wat werkelijk iedereen en zn schoonmoeder deed toen) res evil 2 original de meest verkochte zou zijn.

    0
  15. 40.77.167..xxx's avatar

    @31.151.33..xxx: RE7 in VR was voor mij persoonlijk een 10, ongeëvenaard en écht iets nieuws i.p.v. de remake van deel 2 (die ik ook niet slecht vond, maar ik heb véél meer genoten van deel 7!)

    0