De Uncharted-games toonden aan dat videogames en epische Hollywoodfilms niet altijd een slechte combinatie zouden zijn. De perfecte mix tussen het Hollywoodgevoel en de actievolle gameplay zorgden er namelijk voor dat het een reeks is geworden die we niet snel zullen vergeten.

Aan de basis van dat alles ligt onder andere de enige echte Amy Hennig: Hennig werkte namelijk een tijd lang bij geliefd ontwikkelaar Naughty Dog, waar ze uiteindelijk werd aangesteld als de regisseur én schrijfster van de Uncharted reeks. Tijdens de ontwikkelperiode van Uncharted 4 nam ze echter afscheid van Naughty Dog om bij Visceral Games te gaan werken aan de Star Wars titel die toen in ontwikkeling was, maar uiteindelijk werd geannuleerd.

Hennig is nu een nieuwe weg in haar leven ingeslagen en dit blijde nieuws meldde ze op haar Twitter account:

Hennig slaat de handen in elkaar met Skydance Media, een filmstudio die de laatste jaren onder andere Mission Impossible: Fallout, Annihilation en de nieuwste Terminator titel uitbracht. Skydance Media wil namelijk met Hennig een nieuwe studio oprichten die zich gaat richten op interactieve media, waar Hennig zelf althans erg enthousiast over is in een interview met VentureBeat:

“If you look around, like almost every entertainment company in Hollywood has some sort of interactive division, but they vary in terms of how serious they are about it, or how much they even understand it. For me with Skydance, it feels like a shared DNA.”

Hennig wordt hierin bijgestaan door Julian Beak, een ex-collega van haar die onder andere meewerkte aan LittleBigPlanet en Battlefield 1. Samen zullen ze het hoofd vormen van de nieuwe studio die nieuwe games zal maken voor elk publiek met één gemeenschappelijke noemer: een engagerend verhaal.

“There’s so much pressure to create these monolith games that are so huge and more focused on live services and open the world aspects. Which are great, right? But my sweet spot is authored narrative. And so, what I was looking at, as I was doing my tour of industry, was—everything I heard from my gamer friends—that we want that content. That is what we are missing, the kind of shorter form, focused, narrative interactive content.”

Welke titels er dan precies gemaakt zullen worden, is momenteel nog niet duidelijk, maar wij kunnen alleszins niet wachten om hier in de toekomst meer over te horen te krijgen.