Dat Jade Raymond met behulp van Sony een eigen studio is gestart en dat hun eerste titel een PlayStation 5-exclusive zal worden, is al bekend. We weten alleen niets van de game zelf. Raymond heeft in een interview met Games Industry echter laten weten welke kant ze met haar eerste project op wil gaan.
De oprichtster van Haven Studios meldt dat de eerste game van de ontwikkelaar niet alleen door professionals zal worden gemaakt, maar dat fans na de lancering ook inspraak zullen krijgen. De ontwikkelaar zal luisteren naar de feedback van gamers en daar ook daadwerkelijk wat mee doen.
“We want to create a game where it’s not just professional teams, but it is designed to be owned by the fans and can evolve through that.”
Deze uitspraak doet een eerder gerucht versterken. Eind juli liet de Italiaanse website Multiplayer.it weten dat de eerste titel van Haven Studios een live service-game zal worden. Raymond spreekt over dat het spel zal evolueren door feedback van gamers, dus dat past hier perfect bij.
Aub weg met die live service bs. Heeft niks met gaming te maken. En het zijn geen games.
Live service. Nogal een rode vlag in gaming.
Ik ben geen fan van live service maar toch maar eens afwachten wat deze mooie vrouw gaat brengen .
Hopelijk kan ze terug zo’n succes neerzetten als met ze met Assassins Creed gedaan heeft.
@Anoniem-1245: fifa 22 is de bestverkochte in de franchise met 9.1 miljoen spelers in het eerste weekend. Warzone, apex, fortnite maken miljarden winst ieder jaar. Mobiele game sector verdient meer geld dan alle traditionele game bedrijven bij elkaar.
Ik vind dit zeer jammer. Ik kan het niet begrijpen maar toch is het zo. Of de meesten willen dit of de meesten worden gemanipuleerd maar denk toch dat de meeste gamers dit soort live service of grinding soul willen.
@Anoniem-8215: wel grappig inderdaad.
Ik ben met vrienden ook altijd over het klagen met deze games.
En dan als je die cijfers ziet denk je wie doet dit dan haha!