Heb je een PlayStation 5 of Xbox Series X|S, dan kan je The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience spelen. Deze ‘ervaring’ voor de nieuwe versie van de Unreal Engine maakt veel indruk en Epic Games heeft aan Digital Foundry laten weten wat er qua details van toepassing is op deze tech demo.
De stad in de demo heeft een oppervlakte van 4.138 bij 4.968 kilometer. Daarin staan 45.073 auto’s geparkeerd en er zijn 38.146 wagens die rijden. Voor allemaal geldt dat ze een schademodel hebben.
De gebouwen die in de stad te vinden zijn, zijn elk opgebouwd uit miljoenen polygonen. Dit betekent dat er voor alle bouwwerken miljarden polygonen zijn gebruikt. Dit en meer indrukwekkende statistieken van The Matrix Awakens hieronder:
- The city is 4,138 km wide and 4.968 km long, slightly larger than the size of downtown Los Angeles
- The city surface is 15.79 km2
- The city perimeter is 14.519 km long
- There are 260 km of roads in the city
- There are 512 km of sidewalk in the city
- There are 1,248 intersections in the city
- There are 45,073 parked cars, of which 38,146 are drivable and destructible
- There are 17,000 simulated traffic vehicles on the road that are destructible
- 7,000 buildings
- 27,848 lamp posts on the street side only
- 12,422 sewer holes
- Almost 10 million unique and duplicated assets were created to make the city
- The entire world is lit by only the sun, sky and emissive materials on meshes. No light sources were placed for the tens of thousands of street lights and headlights. In night mode, nearly all lighting comes from the millions of emissive building windows
- 35,000 simulated MetaHuman pedestrians
- Average polygon count? 7000k buildings made of 1000s of assets and each asset could be up to millions of polygons so we have several billions of polygons to make up just the buildings of the city
Is meer een film dan een game neo en trinity zijn gewoon echte mensen en die andere persoon isneen game wat is dat echt nep zeg
@Anoniem-6483: gisteren even geprobeerd. Het is noch game, noch film. Gewoon een demo om te laten zien wat de unreal engine 5 zoal in petto heeft. Misschien waren je verwachtingen wat te hoog.
@Anoniem-6483: Het is niet voor niets n tech demo. Puur om te kijken waar de Unreal Engine 5 in staat is. Is nooit gezegd dat dit n game is. Beter lezen.
@Anoniem-6483: dat is dus niet waar. Alles is ingame, het zijn geen echte mensen. Dus de demo is geslaagd want je trapt er in. Ik dacht eerst hetzelfde.
@Tranquilo: mijn verwachtingen waren te hoog. Vond het niet zo bijzonder. Maar kan aan mij liggen natuurlijk en in de toekomst met unreal 5 gaat het er nog beter uit zien
@Anoniem-6698: onderbouw eens je onzin
Gespeeld, erg vet, zag er mooi uit. Ook een fotomode erbij, ben er goed 1 uurtje zoet mee geweest. Ook leuk dat je filters en alles kan aanpassen.
@Anoniem-5941: Volgens mij was het een mix van echt en nep. Volgens mij was Neo eerst echt, maar toen hij begon te praten over ‘wat is echt en wat is nep’, toen was hij ngi. Het punt was om te laten zien hoe moeilijk het verschil te zien is
Ik vind het niks, zoals ik kan zien 30fps… aangezien ik altijd op 60fps speel is dit gewoon weg niet te spelen
Leuk die statistieken, maar die staan ook in de stad als je een beetje zoekt. Te herkennen aan de POI’s op de kaart. En in de wereld als matrix effecten op een plakkaat
@Anoniem-3143: dit dus inderdaad
@Anoniem-6698: hoe kan je een verwachting hebben met een Tech Demo .. weten de kleuters, van, vandaag, wel wat, dat, inhoud..
Generatie leeghoofd
@Anoniem-7898:
Eens. De kennis van zaken is tegenwoordig wel erg mager.
Allemaal leuk een aardig.. maar trophies ho maar
Woow, mensen, come on. Dit is altijd bedoeld als tech demo. Niks meer, niks minder. Die 30fps en dus onspeelbaar…. Dude, koop dan een andere tv want je bent nu echt kul aan het uitkramen. Dit is oprecht verwend te noemen.
En het is inderdaad een mix van Keanu reeves echt en ingame. Dat zegt hij ook in het filmpje, dat het niet meer van echt te onderscheiden is. Let maar eens goed op, de eerste scène is echt daarna afgewisseld met ingame.
De tech demo is dus gigantisch goed geslaagd. Ben zwaar onder de indruk en ben Eno benieuwd waar dit naar toe gaat
@Brave Fencer Musashi: precies, gelukkig iemand die het snapt
@Anoniem-371:
‘Onderbouw je onzin’.
Dit zeg ik je met respect , maar man wat ben jij een droeftoeter door zo te reageren richting deze persoon.
@Anoniem-2688: hahaha wat had je gedacht bij een gratis demo, dat je die ff ging platinumme in een avondje 😉
@Anoniem-8779: vond het er erg mooi uit zien. je merkte wel dat als je ging bewegen dat het niet meer zo soepel ging, de gebouwen kan je niet in en na een foto van het beginkruispunt genaakt te hebben had ik had alweer gezien. dat het allemaal uit miljoenen ditjes en datjes bestaat is indrukwekkend, neemt voor mij niet weg dat wat lopen in een stad met lege gebouwen voor mij te saai is. vond het schieten tijdens de achtervolging het hoogtepunt van de demo 😉