Nu het nieuwe PlayStation Plus in Azië is uitgerold, zijn er de afgelopen dagen veel nieuwe details naar buiten gekomen. Tussen al deze details zat ook een minder goed nieuwtje, namelijk dat Sony eerder gegeven kortingen teniet deed met een upgrade. Dit blijkt nu echter om een fout te gaan.
Spelers die een PlayStation Plus abonnement tegen een korting hadden aangeschaft, maar wilden upgraden naar een duurdere tier, kregen naast het reguliere upgradebedrag ook een kostenpost voor ogen die de gegeven korting rechtzette. Oftewel, in die situatie zou er niet langer sprake zijn van korting en dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Sony heeft hier nu op gereageerd via Twitter en stelt dat het om een technische fout ging. Dit is nu gecorrigeerd door spelers die extra hebben moeten betalen te compenseren door krediet terug te storten.
“Due to a technical error, players in Asia who have previously purchased a PlayStation Plus membership at a discount have been incorrectly charged for their upgrade pricing. This error has been fixed and impacted players will receive a credit. We thank you for your patience.”
“Due to a technical error,”ja want even testen voor je het in gebruik neemt kost geld eerst innen dan spijt hmmmm dat`s een bekende tactiek.
Hmm @mrb had je toch gelijk (soort van dan haha)
Zoiets belangrijks wat tientallen miljoenen oplevert en heel Azië treft? Ehhja daar heb ik mijn twijfels bij. Niet alleen is die wijziging getest maar er hebben zeker hele afdelingen gewerkt aan de reactie van het publiek en een eventueel backup plan
Sony is een flop bedrijf geworden. gelukkig ben ik gestopt met Playstation Plus abonnement. dit gaat nog meer gebeuren.
@Anoniem-1690: wilde net zeggen hebben gewoon gewacht hoeveel backlash er zou komen en toen die te veel werd hebben ze bericht maar even aangepast
Lol. Wat een zever. Daarom dat het zelfs in hun faq staat( een kosten fee voor de overgangsperiode van resterende subscriptie)
Tuurlijk ’technische fout’. Sony werd met hun neus gedrukt op hun anti consumer praktijken. Ze zijn gewoon aan het bekijken waar ze mee weg kunnen komen!
Jammel.
Ik krijg gvd nog steeds 17 euro van Sony anders.
Credits terug gestort
“In de wallet van sony” zei niemand
Wat een smerig bedrijf is dat Sony toch ook soms, je teveel laten betalen maar geen sorry niks. Alleen als t te heet onder de voeten wordt, dan pas een sorry en bijstellen. Jammer.