De ontwikkeling van Skull and Bones verloopt allesbehalve vlekkeloos. Het lijkt erop dat de game nog steeds in woelig water verkeert, aangezien de derde creative director is opgestapt.
Skull and Bones was oorspronkelijk bedoeld als een live service-titel. Met de komst van Elisabeth Pellen, de derde creative director voor de game, werd dit idee echter geschrapt en moest het spel een exploratie- en survivalgame worden.
Kotaku meldt dat Pellen niet langer deel uitmaakt van het Skull and Bones-team. Ze is nu weer terug bij Ubisoft Paris, terwijl de mannen en vrouwen van het Ubisoft Singapore-team de game zullen blijven ontwikkelen volgens haar visie, zo laat het Franse bedrijf weten in een statement.
“Five years ago, Elisabeth Pellen went to Ubisoft Singapore with a mission to reboot the creative direction of Skull and Bones. She succeeded, and the Skull and Bones team is now fulfilling her vision to deliver a unique naval action RPG experience to our players.”
Volgens Ubisoft is het heel normaal dat een creative director al vroegtijdig een project verlaat. Twee bronnen van Kotaku melden echter dat het de bedoeling was dat Pellen ten minste tot het eind van dit jaar bij het Skull and Bones team zou blijven.
Zou het niet beter zijn om de boete te betalen aan de regering van Singapore. En dit project gewoon te cancelen. Het is trekken aan een dood paard. En het is in mijn ogen je personeel kwellen door ze op dit project te blijven houden.
@Smaakmaker:
Is inderdaad gewoon het beste. Heb zelf de Alpha versie gespeeld paar maanden geleden en de game is gewoon saai. Eerste 2 uur was je alleen fetch quests aan het doen.
Soms zit je in een relatie die gewoonweg niet blijkt te werken en trek je de stekker eruit. Dit is net zoiets, stop ermee.
Ik denk dat deze game een fiasco wordt!
Cancel deze troep maak gewoon een nieuwe pirate game in de form van Black Flag met meer land gevechten en grote open zeeën third person kom met iets origineels net als Star Wars Outlaws dat je een mans begint en naarmate je avontuur je vrienden maakt en grotere gevechtsschepen????
@Smaakmaker: of gewoon release gezien deze game er lang had moeten zijn zal er heus een punt zijn geweest waar ze het prima vonden.
Flop of niet zijn ze er wel van af en krijgen ze nog wat geld terug
@Anoniem-2671: star wars mogen ze zich houden dat is meer voor de nerds onder ons
Heb de gameplay gezien bij radbrad en het ziet er Gwn onwijs gaaf uit