Met de aankondiging van de Metal Gear Solid Master Collection was er natuurlijk de hoop dat de spellen een kleine opknapbeurt zouden krijgen en beter zouden draaien dan de originele release meer dan 25 jaar geleden. Echter heeft Konami bevestigd dat dit niet het geval zal zijn.
Volgens het Japanse entertainmentbedrijf zal de framerate van Metal Gear Solid vastgezet zijn op 30fps. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty en Metal Gear Solid 3: Snake Eater zullen daarentegen wel met 60fps speelbaar zijn op alle platformen waarop het spel wordt uitgegeven, met uitzondering van de Nintendo Switch-versie.
Het lijkt een wat vreemde keuze om spelers niet de mogelijkheid te geven het spel op 60fps te spelen. Je zou denken dat Konami misschien de originele ervaring zou willen behouden, ware het niet voor het feit dat de originele release van Metal Gear Solid 3 ook maximaal 30fps haalde.
Metal Gear Solid Master Collection Vol.1 komt op 24 oktober uit voor de PS4, PS5, Xbox Series X|S, Switch en pc.
saai
Er staat op YT een video hoe Mgs1 zou zijn met 60fps en dat ziet er toch wel nice uit. Jammer dat ze bij Konami geen moeite willen doen om de game op 60fps te laten draaien.
60fps maakt echt ELK spel beter.
Ik vond mensen maar elitaire zeikerds die niet met 30fps konden leven maar ik snap ze nu maar al te goed. Ik vind dit heel slecht nieuws.
Het leven begint pas bij 60fps…
moet je ze weer zien hier jonge de meeste mensen spelen nog steeds op ps4 en xbox one en dus op 30fps zeur toch niet zo
@Anoniem-4986: 60fps is mooier maar er is niets mis met 30fps…….wen je zo weer aan.
Kan de switch het niet aan ofzo.?
@Anoniem-1742: ik voel je
@Silencer: @Anoniem-1742: mischien even nadenken voordat je gaat zeuren dat een spel naar 60 fps zetten, met namen een spel van 25 jaar oud voor problemen gaat zorgen en het dus voorkomen kan worden door 30 fps aan te houden
Lekker op tijd.. dit was al even bekend. Maar goed, de game is nog niet uit, dus nu niet zo heel erg
@Anoniem-4986: lang niet alles op de vorige generatie is 30fps hoor, maar dat wist je al vast wel
@Anoniem-6484: Kan makkelijk worden overgezet naar 60fps kost alleen wat extra werk en iets meer tijd daarom doen ze het niet. Beetje triest dat je dat gaat lopen verdedigen.
@Oldskool-NL: ik ben van mening dat je per spel keuzes zal moeten maken (zeker op een console)
Sommige spellen speel ik liever met hoge grafische instellingen op 30fps. (Bijvoorbeeld adventure games)
Terwijl andere games weer fijner spelen met 60fps waarop je wat moet inleveren op de grafische pracht. (Bijvoorbeeld shooters)
Gelukkig draait de originele PC versie wel gewoon op 60 FPS 😉
Games in de ps1 era runde nog op frame timers in plaats van time Delta’s oftewel. Als je het spel op 60fps laat draaien dan verdubbeld je de snelheid van het spel en introduceer je andere bugs. Zo’n verandering gaat niet zomaar. Het is niet alleen een kwestie van een knop omzetten.
30 fps op PC is niet hetzelfde als 30 fps op console, dit is kankergay