Ubisoft werkt aan meerdere Assassin’s Creed-games en één daarvan is Assassin’s Creed: Codename Red, die zich in Azië afspeelt. Hoewel Ubisoft details nog bekend moet maken, blijven er met enige regelmaat nieuwe geruchten opduiken. Zo ook nu, ditmaal aangaande de Assassin(s) waarmee je speelt.
De eerste Assassin heet Yasuke en is gebaseerd op de echt bestaande, gelijknamige samoerai met Afrikaanse roots. Indien dit klopt, dan is dat de eerste keer dat Ubisoft kiest voor een Assassin die ook – zonder die rol – echt bestaan heeft. Het oorspronkelijke verhaal van Yasuke is echter herschreven zodat het goed bij de game past.
Recent lekte een afbeelding van een personage uit de game, waarvan gedacht werd dat het de vrouwelijke protagonist van de game is. Dit blijkt ook te kloppen, zo meldt Insider Gaming. Het betreft hier Naoe Fujibayashi, de dochter van de legendarische Fijubayashi Nagato. Zij gaat op een wraaktocht na de dood van haar vader.
Over Yasuke leren we in het bericht dat hij een slaaf was op een slavenschip dat werd aangevallen. Hij bleef als enige overlevende over en werd gered, waarna hij naar Japan werd gebracht. Hier leert hij de weg van de samoerai, wat hem tot een gevreesd strijder maakt.
In beide gevallen begint het verhaal dus met een tragedie, wat ze langzaam maar zeker vormt tot onder andere een Assassin. De twee personages zullen in de game felle tegenstanders zijn, maar later de handen ineenslaan om een verenigd Japan te laten ontstaan.
Andere historische personages die voorbij zullen komen in de game zijn: Fujibayashi Nagato (Naoe’s vader), Oda Nobunaga, Akechi Mitsuhide, Hattori Hanzo (terugkerend personage), Toyotomi Hideyoshi, Kōdai-in (Hideyoshi’s vrouw), Oichi, Ashikaga Yoshiaki en Akechi Kagemitsu.
Deze game gaat telkens beter klinken.
Toffe setting met interessante karakters. En het speelt zich weer eens in een wat later tijdperk af (zo’n 50jr na Ezio trilogy).
De laatste van de grote RPG games dus ben ik ook heel erg benieuwd welke richting ze na red opgaan met onder andere Hexe.
@coola:
Klinkt zeker goed.. beste is nog wel dat het weer een Rpg is.
GOTY 2024
@Anoniem-3810:
Als het goed is gaan ze van af nu kijken wat het beste past bij de setting kan best zijn dat de game na hexe weer een rpg stijl word. Ligt er echt aan welk tijdperk ze pakken. Hexe gaat zeer waarschijnlijk een horror game zijn.
Klinkt allemaal leuk en aardig. Maar in tegenstelling tot de andere hier ben ik nog niet overtuigd. Ubisoft open wereld games zijn vooral copy paste werk. Ze komen vaak zoals met AC Valhalla en Mirage onaf uit. Komen uit terwijl ze kwalitatief echt minimaal nog een jaar extra ontwikkeling nodig zouden hebben. Dat is gebeurd met Mirage maar ook wat ik uit de hands on verneem het geval met Avatar. Verder maakt Ubisoft altijd veels te grote open werelden die ze dan vullen met herhalende content. En nu gaan ze naar Azië. Leuk alleen is er nu al iemand die dat al goed heeft gedaan namelijk Sucker Punch. En die gaan waarschijnlijk wel met deel 2 dingen verbeteren. Waardoor deze game waarschijnlijk de mindere game gaat zijn. Omdat in mijn ogen de Ac teams. Veel minder zijn dan de Sony PlayStation first party studios zoals een Sucker Punch.
@Smaakmaker: De game gaat in ieder geval wel beter worden dan Mirage. Maar dat is dan ook niet zo moeilijk 🙂
@Smaakmaker:
Sorry ik kan het gewoon niet eens zijn met jou mening. Want alles in jou lap tekst is enkel jouw mening en geen feit.
@PowerYourDreams: haha en Mirage zeker van dit jaar?
@Anoniem-4777:
Mirage is een heerlijke game. komt zeker wel voor in mijn top tien games van dit jaar.
@RegeraFox:
Ja inderdaad een erg interessante setting en inderdaad ook tof dat het zich na Ezio afspeelt.
Gaan we eindelijk een goede rpg game krijgen met een nippon setting
@Anoniem-1071: Prima toch. Vond het zelf een gedrocht.
@Anoniem-5132: Klopt het is ook mijn mening. De enige waar ik bijna zeker van ben dat het een echt goede Ubisoft game gaat zijn is Prince of Persia the lost crown. Maar nu naar Mirage ook Avatar waarschijnlijk ook als middelmaat gaat uitkomen. Heb ik ook geen vertrouwen dat ze dit met Star Wars beter doen. Wordt waarschijnlijk weer een standaard Ubi open wereld game nu verpakt in een Star Wars jasje.
@Smaakmaker: GOT is ook overrated. Maar is PS exclusive, dus taboe om daar kritiek op te hebben.
Herhalende gameplay, matige AI, matige RPG implementatie, en vooral geen AC verhaallijn/Animus/isu. Het is een Samoeraigame, geen AC.
@RegeraFox:
Mhja ik zal GoT niet overrated noemen (was zelfs mijn GotY van 2020) en deed veel dingen goed maar in mijn review vond ik destijds wel dit.
“Qua gameplay is het imho een mixed bag, de Combat is beter dan dat van AC, het doet eigenlijk wat AC Unity deed (daar was het dodgen en pareren ookal heerlijk) maar suckerpunch heeft het wat mij betreft verbeterd en geperfectioneerd. De geen way points en laten leiden door de wind is een aangename vernieuwing in het open wereld games genre. Maar daar tegenover staat wel dat de rest van de gameplay in het verleden blijft hangen en dan met name het klimmen via vaste punten (2007 wil z’n klim systeem terug) en hoe sommige Npc’s liggen als ze dood zijn (dat mag anno 2020 niet meer gebeuren). En dat terwijl AC in die aspecten evolueert.”
@Smaakmaker: Jouw reactie/mening op artikelen betreft AC games zijn ook ook copy paste.
Wiens gelijk wil je nou bevestigen? Je eigen gelijk…. Je bent continue op zoek naar medestanders om AC of Ubisoft de grond in te boren. Deze website is inderdaad ook om je mening te ventileren, maar jij draagt het medegebruikers op. We weten het ondertussen allemaal wel wat jou gedachten hier over zijn. Het wordt allemaal een beetje flauw.
En eigenlijk ben je nog hypocriet ook, want je hebt telkens een mening over de Assassins Creed games en we er dus vanuit mogen gaan dat je toch al die games speelt?
Als.je iets slecht vind, waarom spendeer je er dan geld aan uit?
Nu inhoudelijk over deze game; interessante setting en mooi dat enkele personages terugkeren. Kijk heel erg uit naar deze wereld. Vermaak mij wel met zulke games.
@RegeraFox: Maar ik vind Ghost of Tsushima ook niet de perfecte game. Maar ik vond het in alles beter dan welke Ubisoft game dan ook.@Anoniem-1781: Laat Ubisoft er dan eens voor zorgen dat ze wel een geweldige game maken waar ik niet zo kritisch op hoef te zijn. En wanneer ze Ac Mirage wel een jaar langer hadden ontwikkeld was de kritiek niet nodig geweest. Daarbij mag Coola en de anonieme mensen die Coola is ook altijd keer op keer raaskallen hoe geweldig hij de games vind.
En geld uitgeven nee hoor.
Mirage via Ubisoft plus premium ik had door the Crew nog een lopende abonnement dus heeft mij niks extra gekost
Valhalla uiteindelijk gekocht maar verkocht.
Orgins en Oddysey via Gamepass destijds opgepakt dus nee ik geef weinig tot geen geld uit aan Ac.
@Anoniem-4777:
Haha, beter dan mirage is idd niet zo moeilijk. Wat een tegenvallende game is dat zeg.
@coola: groot gelijk ben zelf ook heel benieuwd naar deze game!
@Anoniem-9272:
Dat is zeker waar. Iedereen zo hun eigen mening. Respect dat jij dat ook zo ziet. Blijft in en in triest dat aantal mensen niet zo denken en iedereen die Mirage goed vind bekritiseerd.
Ik vind het nog steeds een erg mooie game en ik vind het qua ai echt goed gedaan. Maar voor mij persoonlijk is het ook weer geen top drie game. Ik denk dat ik hem op plek nummer zeven zet.
@coola:
Totaal niet mee eens.
hmmm als ik dit zo lees kan dit best wel eens de beste samurai/ninja game ooit worden
Man man man hoe veel AC games zijn er nu in ontwikkeling. Straks krijgen we nog een VR BR variant..
@Anoniem-9114:
bijna released/ in ontwikkiling
Nexus (VR Assassin’s creed. lijkt mij persoonlijk een heerlijke combinatie)
Jade (Mobile game. beta was echt heel erg goed)
Assassin’s creed (netfix game)
Red (RPG AC in japan. een Japanse setting met de RPG AC stijl lijkt mij een perfecte mix)
Hexe ( een als de geruchten kloppen een horror AC game)
Invictus (een multiplayer AC game)
op die netflix game na heet ik ze allemaal welkom
@Anoniem-9114: Ben zo AC moe.
@Anoniem-5292: mee eens, al zijn Hexe en Invictus nog erg ver weg.
Ik ben zo moe van mensen die zeggen dat ze AC moe zijn.
@RegeraFox: “Ik ben zo moe van mensen die zeggen dat ze AC moe zijn”
Dat mag.
@RegeraFox:
Laat ze lekker negatief doen. Van mij mag ubisoft nog meer op AC inzitten. Van mij mogen ze nog wel zes AC games in de pijpleiding zetten. Heb ik tenminste top vermaak.
@coola:
Van mij mogen ze ook wel door blijven gaan met deze franchise.
Deze gaat dikke shit worden en geloof me dude dat samurai game van Sony gaat niks zijn naast deze!!!
Heb liever dat Ubisoft zich focust op 1 hele goede AC waar ze jaren lang aan werken dan teveel Ac games wat vaak de middelmaat niet overstijgt.
mijn laatste hoop voor de franchise,anders is het klaar.
@Smaakmaker:
Heb Ghost Of Tsushima gespeeld en ik vind hem in nagenoeg alle aspecten beter als Assassin’s Creed.
De paar kleine minpuntjes die wijd in aan het feit dat het de eerste game was. De eerste Assassin’s Creed had ook zijn issues.
Het grootste voordeel wat Ghost had was dat het gestreamlined was. Ja de Animus maakt Assassin’s Creed uniek maar het haalt wel het tempo uit de game.
Bij Desmond viel dat nog wel mee maar post-Desmond kan me dat hele deel me niet meer boeien.
Voeg daaraan toe de “goden” sidequest van Valhalla waardoor je DRIE verhaallijnen hebt in een game en dat wordt mij gewoon veels te veel.
Verder vond ik Ghost ook veel beter qua gameplay want die werkt niet met levels of andere RPG elementen die niet werken in een historische setting.
Uiteraard kom je later sterkere vijanden tegen maar dat is omdat de voorhoede bestaat uit scouts die een licht pantser hebben. De achterhoede heeft wel een goed pantser maar die kom je dus pas later tegen.
Simpel, realistisch en geweldig geimplementeerd.
Ik wacht met smart op Ghost Of Tsushima 2.
Wil deze game best een kans geven tzt maar het gevoel blijft dat ze gewoon Ghost Of Tsushima na apen.
Al jarenlang willen fans een Assassin’s Creed in het verre oosten en nu opeens wordt daar gehoor aan gegeven.
Mij te toevallig.
@Anoniem-7180: Tuurlijk, tuurlijk.
@Smaakmaker: Het trieste is dat toen Ubisoft nog elk jaar een Assassin’s Creed game maakte ik ze VEEL beter vond als de 3 RPG games.
Elke game had een unieke eigen setting, stad, historie en interessante characters. Sinds Origins is het maar een beetje eenheidsmeuk geworden.
Oddesey vond ik nog wel een goede game (al misschien niet per se een goede Assassin’s Creed game) maar Valhalla was niet innovatief genoeg, te saai en net als bij Oddesey zat bepaalde verhaalcontent in de DLC terwijl die in de game thuis hoorde.
Zo verplicht je als ontwikkelaar mensen ook de DLC te kopen. Vergelijk dat met een game reeks zoals Spider-Man waarbij de DLC van Spider-Man gerust overgeslagen kan worden en Miles Morales maar een paar kleine referenties krijgt in deel 2.
Zo kan het dus ook. En de hele game is in zo’n 50 uur te platinumen. Had al meer dan 85 (al voelde het VEEL langer) uur in Valhalla zitten zonder dat ik bij het einde was.
Historische settings en rpg werken perfect en is een goede mix
@coola:
Mag je vinden. Kan ook best zijn omdat het slecht geimplementeerd was.
Ik vond dat het in Valhalla compleet niet werkte. Loop je in een level 20 gebied, kwam er een level 50 Zealot aan en zelfs met bondgenoten lukte het niet om die gast te pakken. Prima dat je levels hebt maar laat vijanden zich dan ook aan die boundaries houden.
@Anoniem-9592:
In Skyrim etc kom je ook hogere lvl enimies tegen in low lvl zones dat is bij bijna elke westerse rpg het geval.
@coola: Speel niet al te veel RPG’s maar de enige oplossing die ik toen had was een oude save laden waarbij die koekwous niet in de buurt was.
Ik heb liever de klassieke gameplay of nog beter dat je als speler ZELF kan kiezen of je een level systeem wil of gewoon de game kan spelen zonder. Moet makkelijk te implementeren zijn.
Zelfs dan zou ik het nog niet zo’n probleem vinden als je puur met hoofdquests alles gewoon kon doen maar hier was je gewoon verplicht sidequests te doen.
Al zou ik een missie van 3 uur niet echt een sidequest noemen maar goed als de game 10 keer zo lang is als Ghost schalen de zijmissies ook op uiteraard.