Nog niet zo lang geleden lekten er wat details over Assassin’s Creed: Codename Red. Toen leerden we dat de personages Yasuke en Naoe Fujibayashi als hoofdpersonen zullen optreden in de game. Zo is Yasuke bijvoorbeeld een historisch figuur dat Afrikaanse roots heeft, maar later een samoerai wordt. Naast deze details is er nu nog meer info gelekt.
Deze details gaan meer in op de gameplay van Assassin’s Creed: Codename Red. Zo zouden er minder map markeringen aanwezig zijn om zo het verkennen te stimuleren. Sinds Assassin’s Creed: Origins kan je deze optie al uitzetten, maar het lijkt er meer op dat Ubisoft dit nu als permanente feature wil implementeren.
Daarnaast zal de omvang van de speelwereld groter zijn dan Assassin’s Creed: Valhalla, maar wel kleiner dan Odysse. Dit is uiteraard nog steeds een flink gebied en de kans is groot dat we een groot deel van Japan hierin terug gaan zien. Een interessante keuze, aangezien Ubisoft eerder met Mirage koos voor één, grote stad als locatie voor de game.
Ook een aantal gameplay mechanics zouden al gelekt zijn. Zo zal er onder andere een grijphaak als tool aanwezig zijn en er zullen verschillende houdingen kunnen worden aangenomen, waaronder kunnen tijgeren en gehurkt door gras lopen. De features zijn als volgt:
- Grapple hook tools (like Sekiro and Ghost of Tsushima)
- Different stances, with the ability to go prone and crawl through grass
- Better stealth, with the player being able to make use of darkness and create dark spots to hide in the shadows
- NPCs can defend themselves a lot better than ever before
- There will be a feature that will allow the player to ‘recruit’ certain enemies to function as spies
- Naoi (the female protagonist) will wield kunai, shuriken, smoke bombs, and bells, likely suggesting she’ll be a much more agile, stealthier character than Yasuke, who historically is reported as being strong – even being adept at sumo wrestling
Tot slot zou Ubisoft ook flink geïnvesteerd hebben in het visuele aspect van de game, waardoor het grafisch een flinke verbetering zou moeten zijn. Een flinke lijst aan details dus, maar voorlopig is het even afwachten of dit allemaal correct is. Desalniettemin begint Assassin’s Creed: Codename Red als een best unieke game in de serie te klinken.
Klinkt veelbelovend, maar Ubisoft moet het veel beter doen op het gebied van open world design. De herhaling van de map markeringen is zo vermoeiend en saai, ik denk niet dat ik de enige ben die het een enorme afknapper en een demotivator vindt.
Ik zou liever de helft van de map markeringen op de map hebben als ze elk naar een veel betekenisvollere side-quest of ervaring leiden. Maar Ubisoft kennende zal er zo’n overvloed aan zinloos busywork.
Echter hebben ze wel minimaal vier jaar na de laatste mainline full priced AC game, dus ze hebben lang zat om er iets moois van te maken!
GOTY 2024
mehhh
Geen zin in. Klinkt als dat Ubisoft wederom laat zien dat ze heer en meester zijn in het kopieeren van hun eigen open wereld games.
Veel zin in. Klinkt als dat Ubisoft wederom laat zien dat ze heer en meester zijn in het creëren van geweldige open wereld games.
De details van deze game worden steeds beter! Dit wordt mijn Goty van 2024 plus mijn favoriete assassins creed game!
@coola: daar heb je helemaal gelijk in!
Ze mogen wel eens wat doen aan de animaties en de schaduwen. Ik had daar bij Valhalla niet zo veel last van maar met Mirage erger ik me er aan dood. Het is net alsof je nog op de PS4 speelt
Klinkt alvast heel goed. Hopelijk wordt dit een current gen game only om er meer uit te kunnen halen.
De discover modus gebruik ik wanneer mogelijk altijd, veel leuker en zo leer je de map ook goed uit je hoofd kennen.
@Anoniem-952: Hoi Smaakmaker…..
woke meuk , volgende is met een vrouw zeker
Klinkt veelbelovend misschien een mooie eerste trailer op de game awards eind dit jaar. En dan hopen dat ze hier wel de tijd voor nemen om het perfect af te werken.
laatste hoop voor de franchise,hopelijk weer geen ”been there done that” gevoel
@EmielHuizinga2002:
Mooi om te zien dat ik nog steeds niet de enige ben die deze franchise goed vind.
Hopelijk voelt de game net zo fris aan als zn voorganger van dit jaar die heerlijk weg speelt.
@coola: ben je ook niet ik vind de serie ook gewoon goed maar ik sta wel open voor de kritiek punten die sommige mensen hebben op de game
@coola:
“How can I make this about me.”
Natuurlijk ben jij niet de enige.
@coola: waarom overdrijf je altijd zo in je verwoordingen
@Anoniem-4387:
Laat hem toch, hij geniet intens van de Assassins Creed serie. Mooi toch?
@X_boy: Tja dat zou je denken maar dat zegt helaas niks.
@Anoniem-8159: Wat is er woke aan?
Yasuke is in dat opzicht een slimme keuze maar hij heeft echt bestaan dus ik zie echt niet hoe dit woke moet zijn.
@Anoniem-2882:
Tja ik kan ook itens genieten van bepaalde dingen maar ik ben nog steeds objectief.
Als ik een Assassin’s Creed game koop verwacht ik als Assassin te kunnen spelen.
En oh verhoed als je toch een Tempelier afmaakt dan is de wereld te klein.
@X_boy: wow… Dit had ik niet verwacht dat ik het zowaar een keer eens zou zijn met je, en je ook nog eens een normaal bericht plaatst. Ga zo door
@Anoniem-2882:
Respect. Voor dit soort posts heb ik veel respect
@coola: ben zelf ook een groot assassins creed fan! plus far cry fan!
@Anoniem-4387: hij is een ubisoft wappie. Die overdrijven altijd.
Zou deze game ook weer rpg elementen hebben ?
@Anoniem-6463: hahahahaa moest hier ook aan denken maar nee die heeft vaak hele monoloog
@Anoniem-6627: ach tegenwoordig is het makkelijk om te zeggen het is woke om wat oor reden ook lekker laten
Deze zou toch alleen voor mobiel en tablets uitkomen?
@Anoniem-4849: nee de mobiel game heet assassins creed Jade
@Anoniem-2779:
De PS4, stel je voor zeg. Dat prehistorische rotding. Aansteller.
@PowerYourDreams:
Yes deze is gelukkig weer helemaal in de stijl van Odyssey en Valhalla. Erg goed nieuws.
Zou het HEEL graag geloven maar ja Valhalla was zo’n shitshow dat ik de nasmaak nog niet kwijt ben.
Het lijkt er ook op dat Ubisoft weer niet geleerd heeft van het verleden en denkt dat groter beter is. Toegegeven de verkoopcijfers van Valhalla waren de beste van de reeks.
Maar ik zat op 88 uur in Valhalla en dat ging met moeite. Toen moest ik gedowngen opgeven. Oddesey zat op 200 uur. Dat is meer dan Red Dead Redemption II.
En bij die game weet ik enkele missies nog zoals het dronken worden met Lenny wat hilarisch was. Zelfs de random encounters weet ik me nog.
Oddesey weet ik alleen die missie met Testicles dat hij in het water valt en de haaien vreten hem op. Valhalla- Smack My Bishop.
Bij Valhalla was zelfs het dronken worden saai.
Ook de meeste mini-games vond ik niks. Flyting was dan wel accuraat maar ik had er niks mee en dat drank spel sloeg helemaal nergens op. Ik giet zonder moeite een halve liter achterover. Moet ik dan geloven dat een viking moeite heeft met een kleine beker.
De grootste horde voor mij zal hier toch Ghost Of Tsushima zijn. Die game zette een HEEL hoge benchmark. Die vergelijk ik met een heel goede biefstuk terwijl Valhalla een magnetron hamburger is met gore saus.
Valhalla was imho heel wat beter geweest zonder een paar elementen. En ja ik geef toe dat het zonder misschien geen Assassin’s Creed meer is maar dat was Valhalla ook nauwelijks.
Het is gewoon duidelijk dat ze hadden willen stoppen met de dood van Desmond en dat zie je terug. Niet in de kwaliteit van de games want tot en met Syndicate was die prima (de launch van Unity was was rough) maar wel in het moderne deel van de game was de focus weg.
En met die Layla boeit het me al helemaal niet meer. Dan had je bij Valhalla dus Eivor, Layla en die goden quest. Dat zijn DRIE verhaallijnen door elkaar heen waarbij die laatste soms een paar uur duurde.
Bij Ghost had je ook sidequest maar waren nog steeds verbonden met het hoofdverhaal (in plaats van een hallucinatie) zoals Lady Masako. Die waren opgedeeld in kleine stukjes en je kon ze zelfs in willekeurige delen spelen.
Als je begon aan een end-of area missie waarbij je een gebied afsloot dan kreeg je een waarschuwing dat je een lange missie ging doen. Wat neer kwam op ongeveer een uur. Niet superlang maar de waarschuwing is gewaardeerd.
Zij weten hoe gamers in elkaar zitten. Als je ergens aan begint wil je het ook afmaken maar niet elke gamer heeft elke dag ook uren tijd.
Met Valhalla was ik DRIE UUR bezig met een hallucinatie terwijl ik maar ÉÉN ding wou- terug naar Engeland en daar bezig met de verovering. En ik kon het dan nog in een zit doen. Maar als je per avond maar 1 uur hebt om te gamen dan ben je dus drie dagen bezig met een sidequest.
Of je die dan interessant vindt is weer iets anders- ik vond hem in elk geval geen bal aan.
Code Red voelt ook heel erg aan als dat Ubisoft heeft gedacht dat na Ghost Of Tsushima ze nu ook opeens een game in Japan moeten maken, iets waar fans al decennia om vragen.
Leuk dat ze het doen maar voelt een beetje aan als mosterd na de maaltijd. En zeker gezien hoe goed Ghost Of Tsushima was gaat dat een hele opgave worden.
Persoonlijk weet ik nu al 99% zeker dat het voor mij Ghost NIET gaat overtreffen.
Ghost had 1 verhaallijn, Red zal er minimaal 2 hebben (past en present/future) en 1 is voor mij meer dan voldoende.
Al geef ik toe dat dit wel bij Assassin’s Creed hoort dus ik zal dat niet per se als nadeel zien al was het ten tijde van Desmond nog leuk om te doen. En Valhalla had er dus 3. Helemaal overkill.
En Ghost heeft geen RPG systeem, iets wat wederom voor mij veel beter aanvoelt in een historische setting.
En wederom als iemand dat wel ligt prima maar ik heb er gewoonweg niks mee. Iemand van achteren besluipen en hem niet in een klap vermoorden is stom. Zelfs Johnny Depp zou dan dan Arnold Schwarzenegger kunnen vermoorden.
Dat gezegd ben ik deels wel benieuwd naar de setting want Japan is echt tof. En het kan ook best want de Chucky serie ging na Bride en Seed ook terug naar Curse en later Cult dus ik heb alle hoop niet verloren.
We zullen het zien.
@Anoniem-8159:
“woke meuk , volgende is met een vrouw zeker”
Hey dompie er zijn heel veel delen waar je kan kiezen tussen en man of een vrouw als hoofdpersonage.
Is dat nu ineens woke? Doe niet zo onnozel, je zet jezelf alleen maar voor schut.
@Anoniem-3430:
TL;dr
Trying to hard.
Bij Odysse waren de kleinste kampen ook slecht copy/paste werk hoor
Overigens ook erg blij dat ze de map groter maken dan die van Valhalla.
Japan verdient het om met de meesterlijke hand van Ubisoft een zo groot mogelijke map te krijgen.
Klinkt veelbelovend, beter goed gejat dan slecht bedacht (ghost of tsushima). Beter dan Mirage is in ieder geval niet zo moeilijk
Ben hier wel benieuwd naar. De setting is in ieder geval geweldig.
@coola: lekker man dat je zoo fan van iets kan zijn wou soms dat ik dat had
@coola: Groter is niet altijd beter.
Leuk en aardig enzo maar de tegenwoordig tijd is alle kanten op gegaan kunnen ze gewoon niet een tweede Desmond storyline maken??? Tot aan deel III was alles oké maar nu snap ik er geen ballen van zeg maar….
Ik ben een grote fan van de Japanse cultuur. Eten, Games, Anime etc. alles compleet. Wat ik niet snap, waarom nu pas! Ubisoft luistert niet naar fans. Dit is omdat ze zien dat Ghost of Tsushima, Nioh, Sekiro en ook dadelijk Rise of The Ronin, dit alles in Japan afspeelt en nu gaan ze dan toch. Nu moeten ze wel van hele goede huizen komen om dit nieuwe en exclusief te maken. Als je het mij vraagt hadden ze beter het hele oude China kunnen pakken. “Beetje Jade Empire idee”! Ik en een vriend van mij hoopten al dat de AC 2 na Japan ging. Maar goed, ik ben wel benieuwd. Enige is dat ik in al die jaren ouder ben geworden en geen ps update doe dus voor mij is dit waarschijnlijk toch geen optie meer net als Rise of the Ronin is ook alleen ps5 exclusief. “Daarom Ubisoft als je dit leest” Luister AUB na Fans!!!!
Hopen dat het dan ook nog op PS4 uitkomt!
@Anoniem-1574: komt het niet