Drie jaar geleden was het feest bij Free Radical Design. Zij kregen toen namelijk te horen dat ze in de familie van Deep Silver werden opgenomen en ze weer een nieuw TimeSplitters deel mochten gaan maken. Tweeëneenhalf jaar later was de ontwikkelaar in mineur, omdat de game waar ze aan werkten werd geannuleerd en de studio werd gesloten. Medeoprichter Steve Ellis heeft nu zijn frustratie uitgesproken.
Ellis heeft tegenover GamesIndustry gezegd dat het annuleren van de nieuwe TimeSplitters een gigantische teleurstelling was. De Embracer Group bezit de rechten van TimeSplitters, maar Ellis betwijfelt ten zeerste of er ooit nog wat met de serie zal worden gedaan. Als dat wel het geval is, dan zullen ze Ellis waarschijnlijk niet hoeven te bellen voor hulp. De medeoprichter van Free Radical Design is er wel een beetje klaar mee.
“It’s probably the end of me being involved with TimeSplitters. I don’t know if Plaion or Embracer will do anything with it. I don’t know what it would take to get me to want to go through all that again. It was a big letdown.”
Het meest vervelende van heel de situatie, is dat het team op de hoogte was van dat er ontslagen zouden vallen en projecten zouden worden geannuleerd, maar dat publieke statements van de Embracer Group hen het gevoel gaf dat zij daar niet onder zouden vallen.
“We had the Embracer situation going on, where they had announced they were looking at closing some projects and studios. But the public statements they had made up to that point made us feel like we were safe. The criteria didn’t seem to apply to our project.”
Sowieso erg overrated.
Nou gelukkig is er dan geen nieuw deel gekomen in bijna 20 jaar…
@Anoniem-4424: wat een onzin statement, de Timesplitter serie was geweldig, werkelijk alles zat erin, story coop, vele mp modi, mapmaker, het waren leuke games die zoveel verschillende dingen had te bieden, dat je je niet gauw hoefde te vervelen.
Ik heb de beelden gezien van waar ze mee bezig waren en dat leek wel Fortnite joh. Liever geen vervolg dan als het zo zou eindigen. Blijft toch wel jammer want de Time splitter series had echt een leuke story mode
Black, timesplitters, turok waren baanbrekende games in der tijd. Ze in een nieuwe jas steken doe je niet zomaar. Kijk naar trepang 2. Een game vol van creativiteit. Maar de competitie is moordend. Time splitters zou echt weinig kans gehad hebben met de technologie van vandaag. Vooral met de gaming mentality van vandaag. Het blijven legendarische games. Maar inderdaad beter dat het zo blijft. De laatste timesplitters future perfect was al slecht onthaald als ik me niet vergis. Ik zie crysis 4 wel nog komen de komende jaren.
@Anoniem-2621:
Black was echt de tijd ver vooruit. Wat een game.
Crysis daarintegen overrated troep. Niets bijzonder, 13 in een dozijn generieke zooi.
@Anoniem-5846:
Dat was laatst ook mijn reactie, maar ik las deze week dat dat een ouder project was en niet leek op waar ze de laatste tijd mee bezig waren.
@Anoniem-2621:
Zelf vond ik Future Perfect juist hartstikke leuk. De humor vond ik geweldig en dan met dat grappige verhaal en tijdsaspecten. Ik had ‘m al voor de PS2, maar heb ‘m een tijdje terug ook nog voor de Xbox gekocht, omdat die en TimeSplitters 2 bij de laatste lading spellen zaten die een backwards compatibility upgrade kregen.
@Anoniem-5023:
Crysis past nog in de games anno 2024. Ik persoonlijk heb zeer veel genoten van deel 3. Deel 2 was ook niet mis. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen persoonlijke kwestie en speelstijl. Ik speelde de games dan ook op de moeilijkste graad en dat gaf me de uitdaging en fun. Als je gewoon loopt van a naar b op een lage difficulty lijkt het wellicht wel generiek. Black was inderdaad crazy. Maar nu zijn er al zoveel games die het wellicht irrelevant maken. Kijk naar 6 days in Fallujah, ready or not, insurgency sandstorm. Dat zijn deze soort van games die dat gevoel van immersie geven. Uiteraard zou black 2 wel crazy zijn moesten ze echt alles uit de kan halen. Maar ik vrees ervoor dat dit niet meer gaat gebeuren. Games staan al zo ver op realisme en grafische pracht dat het niet meer baanbrekend zou kunnen zijn. Battlefield 3 en 4 wisten ook perfect hoe om te gaan met audio en destructie. Dus er moet gewoon meer ingezet worden op destructie in games. The saboteur en mercenaries 2, ik hoop dat deze een comeback maken onder een andere studio die de rechten opkoopt van pandemic studios. Dat waren echt de gouden tijden.
@rainking:
Ik had hem ooit jaren later gekocht op de GameCube. Toen had ik nog geen ps2. Ik had echter alles ingeruild/verkocht voor een DS. Dus heb hem dan nooit meer gespeeld.
@Anoniem-7923:
Oh the Saboteur. Hoewel het best eentonig werd na een tijd was het een zeer vermakelijke en vooral sfeervolle game. BF 3 en 4 en ik moet zeggen dit ik persoonlijk BF1 ook uitstekend vond.
Black 2 tja, geen idee of Stuart Black nog wel in gaming zit.
Time splitters, nog nooit van gehoord
Het is zuur hoe de industrie kan zijn
@Anoniem-2547:
Dan was je nog een zaadcel…