Sinds 2007 is Mario & Sonic at the Olympic Games minstens iedere vier jaar een begrip. SEGA en Nintendo brachten games uit voor de Zomerspelen in 2008, 2012, 2016 en 2020, en de winterspelen in 2010 en 2014. Het zal je niet ontgaan zijn dat de iconische gamehelden dit jaar echter niet het olympische strijdveld opzochten en dankzij Eurogamer weten we nu waarom.
Volgens Lee Cocker, die voor een marketingbureau werkte dat verantwoordelijk was voor de videogame-licentie van de Olympische Spelen, is het ontbreken van Mario & Sonic te danken aan een beslissing die het Internationaal Olympisch Comité heeft gemaakt. Zij hebben er namelijk voor gekozen om in zee te gaan met andere partners en zich te focussen op esports en NFT’s.
“They wanted to look at other partners and NFTs and esports. Basically the IOC wanted to bring back to themselves internally and look at other partners so they would get more money.”
Een van de games die uit een nieuwe samenwerking is voortgekomen, is Olympic Go! Paris 2024, een free-to-play smartphone- en pc-game. Deze game lijkt echter begrijpelijk veel minder aandacht te krijgen dan Mario & Sonic dat deden.
Haha, idioten die er niks van kennen gaan het weer eens regelen.
Way to go IOC
Als je Mario en Sonic in 1 game hebt dan blijf je daar toch af. Die namen alleen al zorgen voor massa opbrengst
Het was vast niet woke genoeg.
Ik speel de games niet, maar vind het een domme beslissing.
NFT lol
Nintendo wilde gewoon geen omgebouwde Mario in de game stoppen.
@ShadowStriker:
???
@Anoniem-6734:
Opening ceremonie had een gedeelte met trans, homo’s en een blauwe smurf die met zijn blote leuter op tafel lag. Hij zal dit gedeelte wel bedoelen.
Was trouwens wel het slechtste stukje van de show.