Konami probeert na zich jaren te hebben gefocust op pachinko-machines zijn sporen weer te verdienen in de gamesindustrie. De twee games die op dit moment hoge ogen gooien zijn de remake van Silent Hill 2 en Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. De laatstgenoemde betreft een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater en die probeert zowel oorspronkelijke fans als een nieuw publiek aan te spreken.

Liefhebbers van het origineel kunnen namelijk kiezen voor het oorspronkelijke camerastandpunt (Legacy Style), maar er is ook een nieuwe manier om de game te spelen: vanuit een derde persoons perspectief (New Style), zoals we dat vandaag de dag vaker zien. Het zal echter niet alleen de camera zijn die anders is, want de moeilijkheidsgraad moest bij deze verschillende kijkhoeken even getweakt worden.

In een interview met Famitsu geeft Yuji Korekado aan dat het oorspronkelijke plan was om de speler tijdens het spelen te laten wisselen van cameraperspectief, maar door latere tweaks die zijn aangebracht aan de gameplay werd het met de Legacy Style plots wel heel erg makkelijk vergeleken met de New Style, omdat je dan veel meer van de omgeving ziet. Daarom is besloten om allebei de stijlen van een eigen moeilijkheidsgraad te voorzien.