Sniper Elite’s Battle Royale-titel zou zijn geannuleerd

Rebellion liet drie maanden geleden vol trots weten dat zij bezig waren met een Battle Royale-game, die onderdeel is van de Sniper Elite-serie. Werd je wel enthousiast van dat idee, dan moeten we je nu teleurstellen. Het spel zou namelijk zijn geannuleerd.

Het is niet precies bekend waarom besloten is om ‘Project Archipelago’ te cancelen. Volgens sommige bronnen van Insider Gaming komt het doordat Tencent de geldkraan dicht heeft gedraaid. Andere bronnen menen weer dat hoge heren van Rebellion hebben besloten dat de situatie rondom Concord de reden is voor het annuleren van de Battle Royale-game. Tencent zou hierdoor geen goed gevoel meer hebben over sommige games waar zij geld in pompen.

Het stopzetten van de ontwikkeling heeft gelukkig niet voor ontslagen gezorgd. Mensen die aan deze game werkten zijn naar andere projecten overgezet, waaronder Sniper Elite: Resistance. Was je niet op de hoogte van Project Archipelago, dan kan je hieronder de enige trailer van de game terugkijken.

  1. Anoniem-2757's avatar

    Misschien maar beter

    0
  2. Anoniem-1412's avatar

    Hoezo heeft Concord hier mee te maken? Concord was toch geen battle royale?

    0
  3. Anoniem-1921's avatar

    Beter, lekker focussen op de singleplayer

    0
  4. Anoniem-4842's avatar

    Ze hadden maar ten cent, dusja..

    0
  5. Anoniem-5630's avatar

    @Anoniem-1412:

    Precies, slaat nergens op.

    0
  6. Anoniem-9258's avatar

    Die rommel kan beter vergeten worden. Dat ze hun volledige aandacht maar steken in Sniper Elite 6

    0
  7. Anoniem-269's avatar

    Van dit soort nieuws word ik vrolijk.

    0
  8. Anoniem-4681's avatar

    Lijkt me ook leuk.. Een map van 20km en om de halve kilometer ligt er ergens een sniper in een bosje met een ghillie suit. Na 4 uur heeft misschien 1 iemand een kill.

    0