Het duurt niet lang meer totdat Assassin’s Creed: Shadows uitkomt en dus is Ubisoft begonnen met het delen van nieuwe informatie. Op Reddit werd een AMA georganiseerd met creative director Jonathan Dumont, waar hem zoal gevraagd werd naar de lengte van de game.
Volgens de director is de nieuwe game qua speelduur vergelijkbaar met de voorgaande RPG-delen, dus Origins, Valhalla en Odyssey. Dit betekent dus tientallen uren speelplezier. Daarnaast blijkt uit zijn gegeven antwoorden ook dat de speelwereld zelf qua grootte vergelijkbaar is met die van Origins.
Met de komst van RPG-elementen in de franchise werden ook keuze opties in dialogen geïntroduceerd. Wie daar echter geen behoefte aan heeft, kan in Assassin’s Creed: Shadows gebruikmaken van de zogeheten ‘Canon Mode’. Hierin bepaalt het spel zelf welke keuzes er gemaakt worden en hoef je daar niet over na te denken.
Dumont zei dat keuzes overigens minder grote impact hebben op het verhaal – zoals bij Odyssey wel het geval was – en dat de keuzes met name gaan over welke bondgenoten zich bij je aansluiten en welke romantische relaties je aangaat.
Dat vind ik erg goed nieuws.
Groots als een oceaan diep als een plas
@Anoniem-1236: Odyssey is zo diep als de Marianentrog zowel kwa verhaal als gameplay.
Veels te groot, geen diepte, en copy paste map icons dus.
Zin in…
Kijk dat is goed nieuws, weet je gelijk dat het weer drama wordt qua quest design
Goed nieuws. Ik vond Mirage te kort. Ik speel games graag lang. En een map van de grootte van Origins is gewoon goed.
Ze geven de spelers wel meer keuzes om het naar jouw speelstijl aan te passen.
Je krijgt bv ook de optie om denied assassination uit te zetten.
Zoveel zin in deze game.
@RegeraFox: Mirage is een geweldige game, maar na 45 uur heb ik alles wat die game te bieden had gedaan. De speeltijd en de grote van de map waren voor mij echt de grootste minpunten bij Mirage
Origins is inderdaad wel een mooie grote qua map. Al is de map van Odyssey wel echt mijn meest favoriete map van de Assassin’s Creed franchise.
@coola: Oddysey had ook veel water , dus kwa land zal het niet zo heel veel verschil zijn? Al kan ik dat zo niet inschatten eigenlijk.
@RegeraFox: Origins heeft een map grote van 31 square miles en Odyssey heeft als je de oceaan niet mee telt een map grote van 45 square miles
@coola: ah ok, toch flink wat meer inderdaad.
Deze moet echt goed gaan worden. Anders heeft ubi een probleem. Dit is dan de laatste ac, van Ubisoft ? Volgende word uitgebracht onder de genen die Ubisoft over nemen. Als ik het allemaal zo lees.
Starwars Outlaws heeft iig mijn mening om gezet na de patches. Gras etc is verbetert op de eerste planeet. Geweldige game, heb er pas 40 uur in zitten.
@Anoniem-2342: Ubisoft heeft al een groot probleem maar als deze game ook weer flopt dan weet ik niet precies wat er gaat gebeuren. Ik denk dat Tencent eigenaar gaat worden.
@RegeraFox: met de Ocean er bij is de map van Odyssey overigens 90.7 square miles.
En ik vind het geen ramp om over die oceaan te reizen, mede omdat je er veel plaatsen zijn waar je interessante bezienswaardigheden hebt.
@coola: Ik heb de helft van de odyssey map overgeslagen. Het begon mij echt vervelen na 40 uur. Ik vond het wel erg veel copy paste missies om te doen.
@coola:
Het is indd anders dan de water hoeveelheid in gta 5 daar is niets te zoeken.
@Anoniem-7554: ieder zo zijn eigen mening. Ik heb er na 1006 uur nog steeds veel plezier mee.
Oddysey en Valhalla waren uber snel repeterend mede omdat het zo groot was. Weinig vertrouwen hier in. Ubi is hier gewoon heel slecht in. Hoop dat ze me positief verrassen.
Ik vond Mirage juist weer heerlijk spelen. Voor het eerst in lange tijd weer eens een AC game uitgespeeld. Valhalla blijven steken op 40 uur, weggelegd en nooit meer aangeraakt.
Veel te lang en groot, geen tijd voor, mazzeeeeeeeeeelllll
@coola:
1006 uur? Get a life, boy
@Anoniem-8149: heb ik.
@Anoniem-7984:
Bij valhalla had ik dat ook. Zeker omdat de wereld leeg was en de side quests me niet zo veel boeide.
Odyssey daarentegen ben ik helemaal door opgeslokt en vind ik de beste ac tot nu toe. Side quests waren vet en door de keuze dialogen had je een klein beetje het idee invloed te hebben op de voortgang
Iedereen heeft het vooral over de grootte, maar ik moet bij “canon mode” vooral heel erg lachen. Voor mensen die geen keuzes willen maken. Auto combat mode is dan misschien ook een goed idee, voor als je het repetitieve vechten wilt skippen.
Lekker hoor!
<3 Ubi!
De lengte van zowel Origins als Odyssey waren prima, maar hopelijk heeft Ubisoft wel van Valhalla geleerd want de campaign was vééél te lang en te repetitief, zelfs als je de hoofdverhaallijn met alleen de Arcs volgde.
Ai.. Valhalla was zo groot dat het saai begint te worden. Ik speel graag games uit en doe pogingen tot 100% als dat goed te doen, maar bij Valhalla wordt het een sleur en speel je uiteindelijk met tegenzin door, totdat een andere game je aandacht trekt. Mirage vond ik dan geslaagder, iets ertussen in zou top zijn.
Origins, Odyssey en Valhalla waren alle drie een magnitude verschil in lengte, met Origins het kortst en Valhalla ver uit het langst. En zoals een ander al zei, groot als een oceaan en voornamelijk de latere 2 diep als een plas. Jammer nieuws weer. Als het dichter bij Origins is dan Odyssey of alsjeblieft niet Valhalla, dan is het nog te overzien.
@Anoniem-8785: hier ben ik het mee eens.
@coola: dat is veel. Je heb wel waar voor je geld.
Draait deze op een nieuwe engine? Ik ben met Mirage bezig maar ik vind het net een game van 10 jaar geleden.
@Roel0583: gewoon belachelijk 1006 uur…
@Roel0583: ik heb zeker waar voor mijn geld. Heb toendertijd 120 euro betaalt voor de collectors edition. En door die 1006 uur heb ik dat bedrag er helemaal uitgehaald.
Die 1006 uur is overigens wel van 2018 tot 2022. Dus hoeveel uur ik er per jaar aan heb besteed valt feitelijk wel mee.
Dat kan dus een minpunt zijn. Want groter is in mijn beleving niet altijd beter. En het volgende probleem er komen heel veel games uit volgend jaar. Dus als je weer ontzettend lang doet over Ac gaat dit voor mij ten koste om de game te voltooien.
@Anoniem-1351: Ja, Mirage was nog cross-gen en draait op dezelfde engine als Valhalla.
Shadows is current-gen.
Veel te lang dus…. Daar heb ik geen tijd voor
Reacties : veelste lang heb ik geen tijd voor.
The Witcher 4: je kan 500 uur zoet zijn met mij.
Reacties: geweldig.
De schrijver van dit artikel concludeert dat het dus “tientallen uren speelplezier” betreft. Dat is juist de vraag toch, en moet nog maar blijken in de praktijk. Valhalla is best aardig, maar vooral de grootte en de filler zijn een probleem.
Lange drol dus
@coola: 1000 uur is toch best veel hoor.
Bijna net zo lang als de ‘historisch accurate’ black samurai daadwerkelijk in Japan heeft doorgebracht. Lol.
@coola: Je hebt er niks uitgehaald want je verdient dat geld niet terug. Er is geen compensatie.
Niks is hier feitelijk want of het meevalt is subjectief.
@Anoniem-3094: Het verschil zit hem in eindeloze en repeterende icoontjes afwerken voor nutteloze beloningen in AC of sidequests die leuk zijn en ook impact hebben op het hoofdverhaal in the Witcher waardoor het niet aanvoelt als werk maar als plezier. Dan is die 500 uur snel voorbij en voor het gevoel nuttig besteed.
@Anoniem-8520: ik heb er veel en beleef er nog steeds plezier aan en daarom heb ik de waarde van die 120 euro feitelijk terug verdiend.
@Anoniem-3094: 100 % gelijk en dat terwijl Odyssey en Vahalla bomvol variatie zit.
En hoelang gaat ubisoft nog bestaan zoals nu. Ik geef er mijn geld niet aan uit. Ze hebben al genoeg laten zien wat voor prutsers het zijn.
Origins, Odyssey en Black Flag zijn echt games waar mijn man en ik met heel veel plezier en liefde in zijn gedoken. Valhalla ook tof maar misschien zelfs te lang/divers. Een grote map en lang verhaal vind ik dus wel super tof voor Shadows. Ons onderdompelen in de cultuur net als in bijv Odyssey kan ik echt van genieten.
“Canon mode”, klinkt goed. Ik vind keuzes maken zo weinig toegevoegde waarde hebben in deze games. Laat mij maar gewoon lekker doorspelen. 🙂
@Anoniem-8520: de compensatie is toch dat je er lol in hebt… wat is de reden dat jij gamed? Krijg je er geld voor?
@Anoniem-6604: Dat is niet wat compensate betekent.
Ik krijg er idd geld voor.
Grappige vergelijking valhalla is namelijk 3x zo groot en lang kwa content heb bij elke de platinum en alles 100% origins inclusief dlc is 110 uur oddysey iets van 150 en valhalla komt gouw rond de 300-400uur voor alle content
@Anoniem-9761: Amateur.
Heb die platinum gewoon binnen iets meer dan 100 uur kunnen halen. Nota bene op max difficulty.
@coola: ? Dus jij hebt je aankoop bedrag teruggestort gekregen? Anders heb je het bedrag nog steeds niet terugverdiend. Daarbij noem eens de variatie eens op in die Ac games? Het zijn vooral erg eentonige missies en er is vrij weinig variatie in de hoofdmissies..
@Smaakmaker: ik zeg nergens dat ik mijn geld heb terug gekregen. Wat ik zeg is dat de waarde van het geld meer dan terug heb gekregen in de vorm van entertainment en dat is gewoon weg een feit.
@coola: Terugverdiend betekend letterlijk dat jij geld terug hebben gekregen wat je er voor uit hebt gegeven.
@coola: De waarde van geld wordt bepaald door de economie. Entertainmentwaarde is wat anders en het is subjectief, geen feit.
@Smaakmaker: iets terug verdienen in natura is feitelijk ook mogelijk.
@Anoniem-1351:
De AI was zeker van 10 jaar geleden want die is SLECHT!
Dat is erg goed nieuws want Odyssey is 1 van mijn favorieten