Aanstaande februari kunnen we weer los met een nieuw deel van Monster Hunter. Capcom heeft daarom nog een ‘Pre-Launch Community Update’-stream gehouden, waarin ook veel gesproken werd over het technische aspect van de game en wat gamers op hun consoles mogen verwachten. Daarbij kwam ook de pc-versie even aan bod waar Capcom nog druk aan sleutelt.
Op de PlayStation 5 en Xbox Series X krijgt men twee opties, namelijk Prioritize Graphics of Prioritize Framerate. De eerste optie levert 30fps en zal er voor zorgen dat Monster Hunter Wilds het beeld verwerkt op een resolutie van 3072×1728 en dit vervolgens omzet naar 2160p. De tweede optie levert 60fps en verwerkt het beeld op een 1080p resolutie en zet dit om naar 2160p. Voor de Xbox Series S is er slechts één optie: 30fps op 1080p. Waar in de open beta nog gebruik werd gemaakt van checkerboard rendering zal de volledige game gebruik gaan maken van AMD’s Fidelity Super Resolution.
Daarnaast heeft Capcom bekendgemaakt dat Monster Hunter Wilds ondersteuning zal hebben voor de PlayStation 5 Pro zonder daarbij verdere details te benoemen. Tot slot probeert Capcom er ook voor te zorgen dat de minimale systeemeisen van de pc-versie wat omlaag kunnen worden gebracht om zo een zo groot mogelijk publiek te kunnen bereiken.
Monster Hunter Wilds verschijnt op 28 februari voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc.